Nokia Android laitteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

TML

Works for me.
VIP
Ikä
39
Viimeeksi tuli tehtyä ketju Nokiasta kun ilmoittivat että siirtyvät Windows Phone -alustaan, olkoon se edelleen omana ketjunaan. Pala historiaa sekin.
Nyt Nokia kuitenkin lähtee Android junaan puhelinten saralla.

Nokia teki jo N1 Android tabletin, mutta nyt Nokia China päällikkö vahvisti huhut että ensi vuonna tulee Nokian Android puhelimet.
Nokian kielto myydä/tehdä älypuhelimia loppuu tämän vuoden lopussa.

The President of Nokia China confirmed Nokia is working on Android powered smartphones, which will be probably manufactured in factories in Sichuan, China (after further assessment) and will be launched in 2016. He also sheds some light on company's future - the Nokia's R&D center will permanently relocate to Sichuan, China.

Nokia to make Android phones in 2016, R&D moves to China - GSMArena.com news

Mitä mieltä? Itse sanon että tervetuloa markkinoille, mielenkiinnolla odotan.
Saa nähdä mikä vaikutus sillä on että R&D siirtyy Kiinaan, mutta toisaalta sieltä suunnilta tulee melkosen kovaa tavaraa nykyään älypuhelinten rintamalla.

nokia-android.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän nuo tule olemaan aika vanilja OEM Android luureja, joita sitten myydään ihmisille, jotka vielä haluavat ostaa "Nokia" merkkisen puhelimen. Alcatel-Lucent teki aikanaan tuollaisen diilin hongkongilaisen TCL:n kanssa, joka siis tekee "Alcatel" brändillä Android-puhelimia. Näillä ei siis ole mitään tekemistä Alcatelin kanssa enää, koko puhelinfirma lakkasi olemasta jo kauan aikaa sitten.

Jooh, eiköhän Nokia tuossa anna brändinsä ja tekniikkansa käyttöön ja joku muu hoitaa valmistuksen ja markkinoinnin. Se joku muu on hyvin todennäköisesti Foxconn tässäkin tapauksessa.

Eiköhän nuo tule olemaan aika vanilja OEM Android luureja, joita sitten myydään ihmisille, jotka vielä haluavat ostaa "Nokia" merkkisen puhelimen. Alcatel-Lucent teki aikanaan tuollaisen diilin hongkongilaisen TCL:n kanssa, joka siis tekee "Alcatel" brändillä Android-puhelimia. Näillä ei siis ole mitään tekemistä Alcatelin kanssa enää, koko puhelinfirma lakkasi olemasta jo kauan aikaa sitten.
Eiköhän tässä kuitenkin ole ainakin Nokian launcher, joten sikäli ei ihan vertaudu pelkkään brändimyyntiin.

Nokian rauta on reippaasti jäljessä kilpailijoitaan, tekipä sen kuka tahansa vaikka alihankintana. Brändi on myös sen verran lamassa, että hintaluokan yläpään Nokioita ei osta juuri kukaan (koska iPhone jne). Android saattaa tietysti muuttaa suunnan, mutta se jää nähtäväksi.
Aikoinaan Nokia oli ylivoimainen tietyissä asioissa (hankinta, kokoonpano, logistiikka, jakelu jne), mutta ne ajat lienee ohi ja kilpailijat on edellä myös tässä.

Vaikeaa tulee olemaan nousu Android-puhelinten kärkeen.

Menikös se kameraosaaminenkin kokonaan microsoftille..
Tekijät, softa-assetit ja toimittajasopparit (esim. Carl Zeiss) kyllä, mutta ilmeisesti patentit jäivät (Microsoftille taisi mennä vain laaja lisenssi). Eiköhän sieltä Kiinasta löydy valmiina nuo kameramodulitkin.

Nokia ja android kuulostaa yhdistelmältä mikä saa taas mielenkiinnon heräämään nokialaisiin, windows phone oli mielestäni täysin floppi eikä ottanut tuulta alleen. En oikein wp:stä vakuuttunut juuri ollenkaan ja mielenkiinto nokialaisiin katos.

Ihan varma en olisi, kiinnostaako Nokiaa edes puhelimien teko. Korkeintaan tuosta olisi se ilo, että brändi pysyisi kuluttajien mielessä.

Aivan varmasti kiinnostaa, nokian maine loisti vielä silloin perusluurien aikakautena Nokia 1100, 3210 yms.. Älypuhelimien osalta nokialla meni kehnosti, ja kävi miten kävi elvytyksistä huolimatta ei onnistuttu stpehen elopinkaan avuilla elvyttää nokiaa. Luulen, että suosion lasku johtu nimenomaan windows phone käyttöjärjestelmästä, vaikka oma käyttäjäkuntansa silläkin on.

Luulen että nokia hyödynsi puhelinmarkkinoilta vetäytymistä taktikoidakseen jatko suunitelmia, nokia joka on tunnettu puhelimien valmistajana tuskin haluaa huvikseen ryhtyä leikkiin uudestaan mukaan ilman että ne ois jotain valloitusta suunitelleet ja ei nokian puhelinmarkkinat kokonaan ole koskaan kuolleet eikä nokia yrityksenä, vaikka köpelösti kävikin.

Tosin ihan turha toi aiempi viesti, olisi varmaan pitänyt itse lukea tarkemmin toi Nokian statement.

SUNNYVALE, Calif. – Nokia notes recent news reports claiming the company communicated an intention to manufacture consumer handsets out of a R&D facility in China. These reports are false, and include comments incorrectly attributed to a Nokia Networks executive.

Nokia reiterates it currently has no plans to manufacture or sell consumer handsets.

Vissiin siis vain korjasivat ettei myy tai valmista luureja... toi myy on tosin vähän hassu? Kuka niitä sit myy? Tuotannon ymmärrän vielä.
Kyllähän kaikki kuitenkin mieltää että Nokia myy niitä jos on niiden logo siinä, siis sillai.... kukas Nokia N1 tablettia myy, onko se ihan Nokia itse myös virallisesti?

Tosin ihan turha toi aiempi viesti, olisi varmaan pitänyt itse lukea tarkemmin toi Nokian statement.

SUNNYVALE, Calif. – Nokia notes recent news reports claiming the company communicated an intention to manufacture consumer handsets out of a R&D facility in China. These reports are false, and include comments incorrectly attributed to a Nokia Networks executive.

Nokia reiterates it currently has no plans to manufacture or sell consumer handsets.

Vissiin siis vain korjasivat ettei myy tai valmista luureja... toi myy on tosin vähän hassu? Kuka niitä sit myy? Tuotannon ymmärrän vielä.
Kyllähän kaikki kuitenkin mieltää että Nokia myy niitä jos on niiden logo siinä, siis sillai.... kukas Nokia N1 tablettia myy, onko se ihan Nokia itse myös virallisesti?

Eka mieleen tuli microsoft, mutta eikös N1 tabletti ollut jo "ensimmäinen" niistä jossa microsoft ei ollut mukana?

Mutta tästä sain käsityksen, että Nokia solmii sopimuksen microsoftin kanssa

"Vuonna 2016 tulee Nokia-kännykkä"

foxconn luultavasti vastaa todennäköisesti tuotannosta? N1 tabletin kohdalla ainakin.

Suhteellisen mutuilua kaikki vielä tässä vaiheessa :D

Siis juu ei Microsoft N1:n tai näiden tulevien puhelinten kelkassa ole mitenkään.
N1 valmistaa tosiaan Foxconn.
Mietin tuota myymistä, Nokia ei statementin mukaan tulisi edes myymään joten miten se teknisesti menee. Who knows? :D Riittääkö että jossain pikkupräntillä lukee että tuotteet toimittaa ja myy ChineseCompanyX?
Tietenkin ensi vuonna sillä ei ole merkitystä vaikka Nokia itse myy, ehkä vain tämän vuoden sanovat että ei? Ihan vain etteivät millään kontsilla riko soppari mikkisoftan kanssa.

Voihan tekeillä olla samanlainen diili kuin Alcatelilla, missä kiinalainen kumppani vain käyttää Nokia brändiä. Nokia tienaa joko kiinteän myyntisumman tai rojalteja. Eihän Nokia edes voisi itse myydä noita, koska retail ja jakeluverkosto meni Microsoftille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom