Nokia 6630 + virus

Eli eli.

Joskus pari kk sitten koulussa ollessa tuli "vesku":lta bluetooth viesti puhelimeen, ajattelin että se on virus. Otin kumminkin, ku ajattelin että maikan tietokone / puhelin sitä lähettää. No se oli ihan normi viesti, missä oli jotain kirjaimia ja numeroita...

No poistin sen, meni hetki ni mun puhelin alko lähettää viestiä muille kenellä oli bluetooth päällä. No sammutin se ni ei enää lähettänyt...

Jokune aika meni ni kaveri heitti salilla : "miksä lähettelet mulle jotain multimedia viestei" Olin vähä et täähh, ku en ollu mitää pistäny.

Puhelin lähetteli tolle niitä jonku aikaa, ja sit se lopetti sen viestien lähettelyn. Poistin sen viestin minkä toi "vesku" oli lähettänyt...

Tosta koko jutusta on aikaa joku 1½ - 2½kk. No tänään tuli viesti saunalahdelta :

"Hei, tietoa puhelimessanne olevasta Commwarrior viruksesta : http://www.f-secure.com/v-descs/commwarrior.shtml yst. terv Saunalahti

Eli siis onkohan mun puhelimessa nyt joku virus ? Millä sen saa pois, ilman että jouduin poistamaan puhelimestani kuvia, viestejä tai numeroita vaihtamatta puhelinta? Onkohan toi virus jos on ni muistikortilla vai ite puhelimessa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin F-securella on virussoftaa kännyyn tarjolla. Tosin tuo on aika vammanen softa, latasin itselleni joskus trialin ja nyt en saa sitä kytkettyä pois, ilmoittelee aina olemassaolostaan ja päivityksen vanhenemisesta :jahas:

hmm... latasin linkistä virus softan puhelimeeni, mut se ei löydä sitä. Mutta puhelin nopeutu hetki sen laiton jälkeen vähän, eli poistikohan se sitten sen?

En ennen uskonut näistä "turkulaisista" viruksista olevan ikinä mitään haittaa kenellekään, mutta väärässä näytin olleen. Sille ei vaan voi mitään jos joku haluaa asentaa viruksen puhelimeensa.

Softapäivityksellä se kai viimeistään poistuu.

Ainakin F-securella on virussoftaa kännyyn tarjolla. Tosin tuo on aika vammanen softa, latasin itselleni joskus trialin ja nyt en saa sitä kytkettyä pois, ilmoittelee aina olemassaolostaan ja päivityksen vanhenemisesta :jahas:

Samoin kävi myös mulle.
Kuinka helvetissä sen poistettua puhelimesta ?

Samoin kävi myös mulle.
Kuinka helvetissä sen poistettua puhelimesta ?

se pitää poistaa sieltä ohjelman omasta valikosta, paketinhallinnan kautta sitä ei voi poistaa. ei ainakaan itelle oo jääny kummittelemaan f-secure kun oon sen poistanu joskus puol vuotta sit.

En tiedä mikä commwarrioreista sulla on siinä mutta koitappa seuraavaa.

mikä puhelin sinulla on?
jos löytyy ohjelma jolla voit selata puhelimen kansioita itse puhelimesta niin:

-mene --> c:system\apps\commwarrior
ja poista nää tiedostot:
c:\system\apps\commwarrior\commwarrior.exe
c:\system\apps\commwarrior\commrec.mdl

sitten sama täältä -> c:\system\updates
nämä tiedostot:
c:\system\updates\commrec.mdl
c:\system\updates\commw.sis
c:\system\updates\commwarrior.exe

- ja sitten tälläinen c:\system\recogs
ja poista tämä:
c:\system\recogs\commrec.mdl

en sano mitään takuuta että toimii mutta yks commwarrior lähtee tuolla tavalla.
Kerro tulos.

Latasin ton F-securen netistä ja laitoin puhelimeen, puhelin nopeutu kyllä kivasti. Mutta enpä tiiä postiko se sitä? Ja tota C:tä en löydä, enkä myöskään sitä F-securea jonka laitoin puhelimeen, mut silti nopeutu aikalailla....

c: löytää puhelimesta?

kääpä : ei siinä ollu kun linkki

Ja en oo kokeillut muistikortin formatointia, ku entiedä onko virus ollut/on puhelimessa vai muistikortilla...
Mistä ton

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom