Nokia 6610 / 6100 omistajat...Hoi !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HooEee
  • Aloitettu Aloitettu
Eli oletteko 6610 / 6100 omistajat tyytyväisiä puhelimiinne?
Mitkä on mielestänne suurimmat viat/bugit sun muut sellaiset, entä parhaat puolet?

Olen ajatellut hankkia jomman kumman Nokian(nykyinen on 3210). Aika samanlaisia ovat. muisti vaan toisessa pienempi (mikä sekin on ilmeisesti päivityksellä suurennetavissa?) ja jotain pientä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ollut 6610 helmikuusta saakka. Ulkoisena erona 6100-malliin on aavistuksen suurempi koko ja muotoilu. Olin ensin ostamassa tuota 6100-mallia, mutta sitten räpelsin puhelinkaupassa vuorotellen 6610:aa ja 6100:aa ja totesin, että jälkimmäisen näppäimet on mun nakeille ihan liian pienet. Lisäksi 6100 maksoi silloin 100 euroa enemmän kuin 6610. 6610-mallissa on lisäksi mm. radio. Värinähälytys on pari kertaa bugittanut, mutta muuta ongelmaa ei ole ollut.

Itelläni on käytössä toi 6610.
Ihan hyvä "peruspuhelin". Ainut asia mikä siinä oikeastaan häiritsee, on taustakuva hidastaa näppäimiin reagointia aikalailla.. Siinä joutuu sekunnin luokkaa välistä odottelemaan puhelimen vastausta näpäytykseen, tosin tämäkin ongelma poistuu kun ottaa sen taustakuvan pois käytöstä..
Softavirheitä ilmeisesti on jonkin verran, tai näin ainakin olen kuullut.
Bonusta on kaiutin. Pystyy käyttämään sekä radiota kuunnellessa(tosin täytyy olla handsfree kiinni, toimii antennina), kovin kulutus tässä vaihtoehdossa, Sekä puheluissa.

Itsellä pitäis olla Nokia 6100. Se on nyt ollut 6 viikkoa putkeen huollossa. Vienyt sen 5 kertaa sinne kun eivät saa vikaa korjattua. Vikana on se, että näytön taustavalot jää satunnaisesti päälle ja palavat sitten jatkuvasti. Saattavat sammua jos nappeja painelee. Aika vittumainen vika kun ei kiinnostais aina kattella, että jäikö ne palamaan. Syö aika hyvin akkua jos jää esim yöks palamaan. Vaihtoivat puhelimenkin uuteen mutta ei auttanut. Ehkä vika on sit akussa... :eek: Mä kattelin 6100 ja 6610 mutta ostin 6100 koska 6610 näppäinten muotoilu ei ollut hyvä. Sit 6100:ssa on viel sellanen yleisvika joka taitaa olla kaikissa uusissa nokian puhelimissa, että näytön taustavalot eivät syty joskus kun joku soittaa. Ei siitä muuten haittaa, mutta ei pimeessä nää kuka soittaa.

Originally posted by konepaketti
Sit 6100:ssa on viel sellanen yleisvika joka taitaa olla kaikissa uusissa nokian puhelimissa, että näytön taustavalot eivät syty joskus kun joku soittaa. Ei siitä muuten haittaa, mutta ei pimeessä nää kuka soittaa.

Juu, pimeässä ei näe kuka soittaa jos soittaja on soittoryhmän jäsen. 6100:n softaversiossa 04.70 bugi on korjattu.

Itselläni on 6100 ollut käytössä tämän vuoden. Välillä herätyskello bugittaa, eli ei hälyytä ollenkaan. Pari kertaa herätys on tullut noin kaksi tuntia myöhässä.. Vika on aina poistunut buuttauksella, enkä ole softapäivityksessä vielä käyttänyt kertaakaan.

Muuten ihan hyvä puhelin.

Originally posted by miisa
Juu, pimeässä ei näe kuka soittaa jos soittaja on soittoryhmän jäsen. 6100:n softaversiossa 04.70 bugi on korjattu.

Joo ton mä oon kans kuullut. Mutta mulla ei oo mitään soittajaryhmiä asetettu ja silti ei aina taustavalot syty :curs:

Originally posted by miisa

Ja niille tiedoksi jotka eivät jo tiedä:
Sen softaversion voi tarkistaa näppäilemällä perustilassa ilman näppäinlukkoa *#0000# Toimii luultavasti ainakin kaikissa 5110 jälkeen tulleissa nokialaisissa. Varmaan vanhemmissakin.

Mistäs noita softapäivityksiä saa imettyy kännykkään,vai saako ollenkaa?
Ilmeisesti tarvitsee jonkin kaapelin usb ja kännyn väliin ?
Ja tähän mun 3510 kännyyn ei sellaista varmaankaan edes saa.

Mul on ainoo vika tos 6610:s et se näytönsäästäjä-kello näkyy tosi himmeenä. Siis et sitä ei niinku oikeesti erota ellei kunnol kato oikees valos. Kaipa sen vois heittää huoltoon ku takuuki on viel, mut eipä oo jaksanu. Oha se muuten ihan ok luuri mut kaikki noi nokian uudet luurithan on melkein samanlaisii. Ulkonäöltään eroo mut muuten ei paljoo.

Toi näytönsäästäjän kellon himmeenä näkyminen on pelkkä softa vika et se kantsii käydä päivittämäs jossain liikkees.

Originally posted by -ZuBa-
Toi näytönsäästäjän kellon himmeenä näkyminen on pelkkä softa vika et se kantsii käydä päivittämäs jossain liikkees.

Vähän arvelinki, kiitti

6100 ollut kuukauden päivät. Todella tyytyväinen olen ollut. Ainoa huomattu vika ilmenee, kun ottaa näppäilukon pois ja heti perään (kun "näppäimet käytössä"-teksti on vielä ruudussa) painaa power-nappia niin puhelin sammuu, vaikka nappia ei paina pitkään (jolloin puhelimen kuuluukin sammua). Tosin tätä tapahtui vaan pari ekaa viikkoa ja sitten loppui. 6100 siksi että on siistimpi puhelin.

...muilla ollut samaa ongelmaa havaittavissa???

Näyttäis siltä, että Nokia laatu olisi huonontunut mitä tulee noihin bugeihin. 3210 ja sitä edellisessä kännykässäni ei ole ollu yhtään mitään vikaa ikinä:thumbs:, tosin eihän niissä ole paljoa toimintojakaan.
Nyt kun kännyköihin on tullut kaiken maailman radiot, näytönsäästäjät, taustakuvat, Java-pelit yms. bugisuus senkun kasvaa.
Aika samanlaista palautetta tulee melkein kaikilta 6610 omistajilta.
Aika moni myös valittaa näppäinten natinaa(joka tosin jää pois muutaman viikon käytön jälkeen).

eikös ton 6610 muistin(600 ja jotain) saa myös nostettua samaan 725 (vai paljonko se nyt olikaan) softa päivityksellä?

Anyway...taidan hankkia ton 6610 kuitenkin.

Originally posted by HooEee
Näyttäis siltä, että Nokia laatu olisi huonontunut mitä tulee noihin bugeihin. 3210 ja sitä edellisessä kännykässäni ei ole ollu yhtään mitään vikaa ikinä:thumbs:, tosin eihän niissä ole paljoa toimintojakaan.
Nyt kun kännyköihin on tullut kaiken maailman radiot, näytönsäästäjät, taustakuvat, Java-pelit yms. bugisuus senkun kasvaa.

Kai niitä bugeja on kaikissa malleissa, riippuen yksilöstä. Ostin aikanaan nokian 6110 ja oli niin buginen ettei mitään rajaa. Oli monta kertaa huollossa ja pitkiä aikoja. Muutamalla kaverilla oli sama puhelin, ja vieläpä sama softaversio, eikä mitään vikaa. Nykyään mulla on 6610, ja ei mitään vikaa. Tosin joskus hupelimeen syttyy valot ihan itestään, ihan kun olis painanu jotain nappia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom