Nokia 5500 ja tuskien taival

Liittynyt
7.12.2006
Viestejä
791
Ei vittu. Melkein voisi laittaa tuonne noihin vituttaa niin ankarasti ja tyhmien kysymysten kerho-threadeihin, mutta otanpa tässä nyt samalla kertaa kaiken irti ja avaudun sekä kysyn neuvoa.

Eli Nokia 5500-sport edition matkapuhelin hommattu Syyskuun lopussa. Tuskien surkuhupaisa taival sai alkunsa kolme päivää oston jälkeen, kun näppäinmatto alkoi irtoilemaan. Ja eikun huoltoon ja uusi matto. Meni kuukausi ja sama homma. Ja eikun taas huoltoon ja uusi matto.

Viimeisimmän huoltokerran jälkeen ajattelin, että ei enää. Mutta mitä vielä!!!:thumbs: Niinhän se alkoi taas matto kupruilemaan ja irtoilemaan, kun äsken viestiä näpyttelin. Vituttaa ja ankarasti.

Onko minun "lupaavasti" alkanut taival uuden puhelimeni kanssa todellakin tällaista? Kuukauden välein huollossa? Eihän tämä nyt vittu voi mennä näin. Ja sitten kun ilmainen takuuhuolto loppuu, niin touhu muuttuukin jo maksulliseksi.

Kuluttaja-asiamies...olisiko se minun puolella vai onko tässä jo yhteydenoton paikka suoraan Nokialle?:curs:

Hyi vittu, kun vituttaa.

Ai niin. En suosittele tätä puhelinta kenellekkään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos se tosiaan tekee tuota noin usein ja jos löytyy muiltakin samantapaisia kokemuksia, niin vinkkiä voisi heittää Nokian tuotekehittelyyn.
 
Ja sitten kun ilmainen takuuhuolto loppuu, niin touhu muuttuukin jo maksulliseksi.

Kuluttaja-asiamies...olisiko se minun puolella vai onko tässä jo yhteydenoton paikka suoraan Nokialle?:curs:

Takuu koskee kyllä noissa virhevastuutapauksissa pidempään, kuin mitä siinä takuulapussa lukee, joten siinä mielessä et ole maksumiehenä.

Koita selvittää, josko vaihtaisivat sen puhelimen uuteen ja oisko siitä apua ?
 
Niin, eipä se paljon lämmitä saati auta, jos annan vinkkiä Nokian tuotekehittelylle, että "koittakaapa tsempata jatkossa". No liikkeen myyjähän sanoi jo tuon kolme päivää myynnin jälkeen ilmenneen vian tiimoilta, että "En voi antaa uutta puhelinta" ja käsittääkseni myyjän vastuu loppuukin siinä vaiheessa, kun asiakas poistuu liikkeestä.

Mietin vaan, että eihän tässä ole mitään vitun järkeä. Kuukauden välein käytät saatana melkein uutta puhelinta huollossa ja tämä on muka tilanne johon pitäisi tyytyä. Vaikea kuvitella, että Nokia minulle uuden puhelimen lähettäisi, vaikka asian esille sinne suuntaan ottaisinkin.

Olisiko siitä kuluttaja-asiamiehestä apua, kun tuntuu siltä että nyt olisi voimavaroja katsoa tämä tilanne ihan loppuun asti.
 
Niin, eipä se paljon lämmitä saati auta, jos annan vinkkiä Nokian tuotekehittelylle, että "koittakaapa tsempata jatkossa". No liikkeen myyjähän sanoi jo tuon kolme päivää myynnin jälkeen ilmenneen vian tiimoilta, että "En voi antaa uutta puhelinta" ja käsittääkseni myyjän vastuu loppuukin siinä vaiheessa, kun asiakas poistuu liikkeestä.


Hyvin yleinen harhakuva on, että maahantuoja olisi joku määräävä tekijä takuuasioissa. Ei sen myyjän tarvi/pidä mistään kysellä, koska kaupan tehneen myyjän vastuulla on takuun toteuttaminen. Sen ongelma on, jos maahantuoja ei korvaa sitä puhelinta sille, ei sinun. Et sä Nokian kanssa kauppaa tee, vaan sen myyjän.

Kaupan purku em. tapauksessa olisi ollut aivan oikeutettu teko, siis jollei tuo myyjä suostu sitä uuteen vaihtamaan.

Tavan taaplaajaa kusetetaan näissä takuuasioissa sen kun keritään, jollei ne oikeasti ole aktiivisia penäämään omia oikeuksiaan ja vaatimaan myyjää vastuistaan tilille.
 
Tässä pari lakipykälää, ota yhteys myyjään ja vaadi kaupan purkua. Jos ei auta niin kuluttaja-asiamiehen tykö.

18 § (5.1.1994/16)
Virheen oikaisu
Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siihen on este, jota hän ei voi voittaa, tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia. Tässä tulee erityisesti ottaa huomioon virheen merkitys ja tavaran arvo, jos se olisi sopimuksen mukainen, sekä se, voidaanko oikaisu suorittaa muulla tavalla aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa. (13.12.2001/1258)

Vaikka ostaja ei vaatisi virheen korjaamista tai virheetöntä tavaraa, myyjä saa omalla kustannuksellaan suorittaa tällaisen oikaisun, jos hän ostajan ilmoitettua virheestä viipymättä tarjoutuu tekemään sen. Ostaja saa kieltäytyä virheen oikaisusta, jos siitä aiheutuisi hänelle olennaista haittaa, tavaran arvon alenemista tai vaaraa siitä, että ostajalle aiheutuvat kustannukset jäävät korvaamatta, taikka jos kieltäytymiseen on muu erityinen syy.

Myyjä ei saa vedota siihen, ettei hän ole saanut tilaisuutta 2 momentissa tarkoitettuun virheen oikaisuun, jos ostaja on korjauttanut virheen eikä olosuhteet huomioon ottaen voida kohtuudella edellyttää, että ostaja olisi jäänyt odottamaan oikaisua myyjän puolelta.

19 § (13.12.2001/1258)
Hinnanalennus ja kaupan purku
Jollei virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen tule kysymykseen taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta 18 §:ssä tarkoitetulla tavalla, ostaja saa:

1) vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta; tai

2) purkaa kaupan, paitsi jos virhe on vähäinen.

(www.finlex.fi Kuluttajansuojalaki)
 
Tuo näppäimistön irtoaminen on ko. puhelimen tyyppivika näemmä.

Itselläni oli tuo luuri pari kuukautta ja jouduin vaihtamaan uuden näppäimistön siihen kerran. Hyvää tuossa oli se, että tuli kokonaan uudet kuoret samalla.

Olen myös katsellut huuto.netistä noita 5500:ia joita siellä myydään ja muutamassa on mainittu "uusi näppäimistö" eli vikaa löytyy ihan järjestäen.

Muuten hyvä puhelin kyllä, näytön resoluutio on vain aivan hanurista. Liian tarkka pienelle ruudulle.

Jos luuri on OIKEASTI epäluotettava ja vikaa löytyy kokoajan luulisi olevan mahdollsista neuvotella myyjän kanssa vaihto johonkin toiseen malliin.

Neuvottelemalla, sano...Neuvotelemalla.
 
Itselläni ollut tuo 5500 sport nyt 3,5kk ja toistaiseksi ei vielä mitään ongelmia tuon näppäimistön kanssa. Toivottavasti ei tulekaan. :/
 
Vai että irtoileva näppis:) Muutenkin huomannut että nokian laatu on tuntunut laskeneen aika paljon. Itsekin jaksoin käyttää 9300i:tä jopa 6kk ennen kuin meni lopullisesti hermot.

Kannattaa varmaan selittää tilanne ja pyytää vaihtoa uuteen tai toiseen malliin, luulisi onnistuvan.

edit: niin ja jos tuo irtoileva näppis on ihan tyyppivika (kuten tuntuu olevan) niin kyllä se pitäisi saada korjautettua takuu-ajan umpeuduttuakin ihan ilmaiseksi.
 
Muuten hyvä puhelin kyllä, näytön resoluutio on vain aivan hanurista. Liian tarkka pienelle ruudulle.

Liian tarkka? :D
Tuohan on niinkuin sanoisi että pinppi tuntuu liian hyvältä tai viina menee ikävästi päähän tai ...
 
Tänään sitten uudet kuoret ja näppäimet puhelimeen ja muutama sana huoltomiehen kanssa puhelimeni toimivuudesta ja asiakkaan oikeuksista..

"Myyjän vastuu loppuu siihen, kun kävelet liikkeestä ulos puhelimen kanssa. Vastuu on laitevalmistajalla, eikä myyjällä. Saat vain myyjän vihat ja tappelun aikaiseksi, jos alat asiaa selvittämään"

No siinä tapauksessa! Mielumminhan sitä nyt 4kk vanhaa puhelinta huollossa käyttää seuraavat vuodet tasaisin väliajoin, kuin että kiukustuttaisi puhelimen myyneen myyjän...:worship: :rolleyes:
 
Tänään sitten uudet kuoret ja näppäimet puhelimeen ja muutama sana huoltomiehen kanssa puhelimeni toimivuudesta ja asiakkaan oikeuksista..

"Myyjän vastuu loppuu siihen, kun kävelet liikkeestä ulos puhelimen kanssa. Vastuu on laitevalmistajalla, eikä myyjällä. Saat vain myyjän vihat ja tappelun aikaiseksi, jos alat asiaa selvittämään"

No siinä tapauksessa! Mielumminhan sitä nyt 4kk vanhaa puhelinta huollossa käyttää seuraavat vuodet tasaisin väliajoin, kuin että kiukustuttaisi puhelimen myyneen myyjän...:worship: :rolleyes:

Myyjän vastuu loppuu jos tuote vastaa sitä mistä on sovittu, eli on myyntihetkellä kunnossa. Myyjän vastuu jatkuu tietysti myös jos liike antaa oman takuun tuotteelle.
 
Liian tarkka? :D
Tuohan on niinkuin sanoisi että pinppi tuntuu liian hyvältä tai viina menee ikävästi päähän tai ...


Höö... siis että sen näytön kaikki merkit ja symbolit näkyy liian pienenä. Jos näyttö olisi epätarkempi, niin olisi nuokin kaikki isompina ruudulla.

Kässäätsä? :D
 
Noniin, nostellaanpa tätä ylös täältä.

Kun tämän nyt on lukenut niin selväksi on tullut että vähintään muutamilla on ollut ongelmia tuon näppiksen kanssa, entäs nyt? kuinkatä monella on näppis lähtenyt livohkaan? entäs muita ongelmia?

muutakin kommenttia mielellään stä puhelimesta, mielessä olisi nyt ostaa.

olen nimittäin huomannu että roiske- ja pölysuojattu sekä iskunkestävä puhelin olisi tarve saada, nimittäin ensimmäinen puhelin kastui, toinen pölyttyi ja tämä kolmas on ottanut liikaa osumaa :D

ja jos mieleen tulee niin mielellään myös ehdotuksia muista iskunkestävyyksistä, mielellään juuri vähän enemmän ominaisuuksia sisältävistä :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom