NO-Xploden sopivuus maratonreenauksen aikana

Moro moro,

Pitkästä aikaa postataan. Toivottavasti NO-Xplode tai juoksuexspertit osaavat vastata.

Eli taustasta sen verran, että meitsillä on käynnissä maratonreeni kesää varten - 4 lenkkiä/vko, about 50-55km/vko. Pyrin käymään lenkkien välipäivinä salilla, eli 3krt/vko.

Ongelma on seuraava, että ehdin salille vain aamuisin 6.30 eli puolisen tuntia herätyksestä. Yleensä kroppa on vielä unessa ja rauta ei tunnu nousevan. Enkä ole vielä keksinyt ravintoa joka "sytyttäisi" kropan noin nopeesti aamulla salivalmiuteen - henkinen puoli syttyy mut fyysinen osa kropasta tuntuu uinuvan. Sain yhden kerran kaverilta testiksi NO-Xplodea ja ero normiin saliaamuun oli VALTAVA. Paras aamusalireeni ikinä! :puntti:

Ennenkuin tilaan em. tehonlisääjää niin haluan varmistua ettei siitä ole haittaa juoksureenille joka on siis mulle prio1. Osaako joku sanoa voiko NO-Xplodesta olla haittaa juoksureenille??? :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos toi tehostaa energiaa niin tuskin siitä ainakaan mitään haittaa on. Tietty totahan vois vetää pitkällä lenkillä jopa tuomaan lisää virtaa kesken juoksun.

Lenkille en aikonut ottaa NO-Xplodea kaveriksi. Pitkät lenkit kulkee hyvin ihan veden voimalla. Tarkoitus olisi vaan saada "turvallisesti" boostia aamusaliin.

Ehkä eniten mietityttää B6 ja B12 suuret määrät, yhdessä annoksessa on B6 1250% ja B12 2000% päivittäisestä saantisuosituksesta. Ja annoksiahan pitää ottaa vielä 1-3... Voiko noin suurista määristä olla haittoja?

Ei ole mitään haittoja. Senkus vedät vaan. B-vitamiinit ovat vesiliukoisia vitamiineja, joten niitä voi käytännössä vetää kuinka paljon tahansa, ilman että niistä tulee mitään sivuvaikutuksia.

Kofeiinilla on muuten aerobista suorituskykyä parantava vaikutus, joten voi tuota lenkilläkin käyttää :)

Mutta pumpista voi kyllä olla lenkillä haittaa jos semmoinen sattuu tulemaan, eli itse en tosiaan ennen lenkkiä ottaisi..

No joo, no. Ehkä niin. Parempi vaan pysyä sitten puhtaasti ihan vaan kofeiinitableteissa, jos jotain iloa kofeiinista haluaa saada lenkillä.

Jos jotain ennen treeniä otettavaa valmistetta juoksuun, niin osta semmonen missä on beta-alaiinia ja piristäviä yhdisteitä.Itse koottu juoma on helppo kasata kun ostat beta-alaiinin,tauriinin, vihreä-tee uutteen ja vaikka karnitiinin ja sekotat niistä juoman.

Kiitos vastauksia mutta keskustelu ajautui jo hieman väärille urille...

En siis kaipaa mitään juomaa/piristävää/boostia JUOKSUUN. Vaan pointti oli että NO-Xplodella saan aamusaliin tehoja, mutta onko NO-Xplodella jotain haittavaikutuksia samaan aikaan esim. juoksureeneihin ja/tai onko NO-Xlode muutenkin laillinen/vaaraton/haitaton tms. tuote?

Ei ole haittaa, ellet ota sitä just ennen juoksulenkkiä. On laillinen, vaaraton ja haitaton, ellet satu olemaan yliherkkä kofeiinille tai jollekin muulle piristeelle mitä tuo sisältää.

Itse käytän myös vastaavanlaista treenibuusteria kun tuo No-Xplode, olen myös tuota kokeillut mutta käyttämäni on ehkä vielä tehokkaampaa. No-Xplode:han on äärimmäisen suosittu treeniboosteri varsinkin jenkeissä. Ja sitä saa tilattua myös Suomen markkinoilta jolloin se on ihan laillista tavaraa. Paras hyötyhän tästä boosterista on kun sen ottaa noin 30-45 min ennen treenin aloitusta, jotta se ehtii potkaista sitten treenin aikana. Itse en tuosta boosterista mtn haittaa ole huomannu, tietty kun treenaan illalla, niin uni ei meinaa tietenkään kovin aikasin tulla. Mutta koska treenaat aamulla, ni no problem. Ja eihän tuon vaikutus älyttömiä kestä, joten en ymmärrä miksi se ylipäätään vaikuttaisi juoksutreeniisi. Ainoa on sitten se, kuinka saliharjoittelusi vaikuttaa siihen? Ehditkö esim palautua kunnolla? Ja B-vitamiinista ei tosiaa ole haittaa, kuten jotkut täällä jo mainitsivat. Ja tuossa No-Xploden tuoteselosteessa näytettiin mainitsevan että soveltuu myös aerobiseen treeniin. Joten eiköhän kysymykseesi ole tullut vastaus :) Ja vain kokeilemallahan tuota itse tiedät!

Mä en tajua miten pitkää matkaa juoksemalla sais aikaan "pumpin" käyttämällä pelkästään tuota ravintolisää. Eikös se pumppi tule kun väännetään kevyehköä rautaa pitkillä sarjoilla? Minä kokeilisin tuota aerobiseen siinä missä salillakin. Ainakin tuotteen valmistajan mainoksissa näytetään mm. vapaaottelijaa ja pyörilijää joten luulisi että tuosta on apuja myös lenkkipolulla siinä missä punttisalilla treenamisessa. Tuotteen ravintosisältö näyttäis tukevan olettamusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom