edit: tää olikin vanha topic
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla oli aikoinaan tyrä hetkenaikaa, joka sitten kuitenkin parani itsestään eikä ole sen koommin enää ilmennyt.
Nyt se sitten nelikymppisenä ikäni ponnistelleena pamahti minullekin nivustyrä, ja on kyllä kipeä. Varsinkin iltaisin kun se pääsee päivän telmimisiltä rasittumaan. Eilen kävin kuvauksessa ja maanantaina on lääkärin kanssa jutustelu, mutta leikkaukseenhan tämä menee kun kivut on aika kovat ja haittaahan tuo nyt olemista. Treenaamisesta nyt puhumattakaan. Voihan pompula!
Niin no en sitten muun maan meininkejä tiedä, mutta täällä Lahdessa Intiasta kotoisin oleva lääkäri ei nivusia paineltuaan sitä heti tyräksi diagnisoinut vaan joksikin kovettumaksi. Ultraäänikuvauksen suorittanut lääkäri totesi sen sitten samantien tyräksi. Ja anteeksi hirveästi termin ´pamahtaa´käytöstä, en sillä tarkoittanutkaan mitään alkuräjähdystä.
Ei tuo tyrältä jotenkin kuulosta. Voisko olla joku sisäänkasvanut karvatuppi, rasvapallo tai muu muhku. Itse odottelisin varmaan pari viikkoa ja jos ei itestään parane tai alkaa vaivaamaan enemmän, niin sitten lääkäriin.
Tämä ei ehkä ole lääketieteellisesti se paras neuvo, koska lääkärien mielestä heille pitäisi kyllä esittelemässä aivan joka asiaa... Mutta minulla on menneet itsestään ohi niin nivustyrät kuin sisäänkasvaneista karvoistakin johtuneet isohkot patit. Lääkäreistä taas on harvemmin ollut muuta apua kuin vaivan toteamisessa.
En siis ihan herkästi enää lähde lääkärille ellei vaiva jatku poikkeuksellisen pitkään tai ole ensin itse koittanut jotain hoitokonsteja.
Mutta minulla on menneet itsestään ohi niin nivustyrät kuin sisäänkasvaneista karvoistakin johtuneet isohkot patit. Lääkäreistä taas on harvemmin ollut muuta apua kuin vaivan toteamisessa.
Meikäläisellä todettiin vajaa pari vuotta sitten epäsuoran nivustyrän alku.
Kävin paskalla ja kun nousin pöntöltä ylös niin vihlas kiveksiä niin saatanasti, että kaaduin lattialle.
Kävin lääkärissä, joka totesi tämän tosiaan nivustyrän aluksi. Eli meikäläisellä on joku pieni reikä sielä mistä suolet, vai mitä johtimia sielä onkaan, pullahti ulos ja meni heti takas sisään.
Jätin lääkärin kehotuksesta Maven ja Kyykyn yli vuodeksi pois, sillä hän sanoi, että ne edistävät tyrän repeämistä.
Nyt olen n. puoli vuotta reenaillu taas Mavea ja kyykkyä. Nyt on parina kertana (kuukaus sitten ja tänään) kyykyssä vihlassu taas kasseista niin vitusti, että on joutunu jättään reenin kesken. Teen kyykyt kapealla asennolla syvälle.
Onko kellään kokemuksia samanlaisesta? Rävähtääkö se aukko sitte heti kunnolla auki vai mitä vittua?
En aio lopettaa jalkareenejä, mutta jännittää kyllä ihan vitusti ottaa mavea ylihuomenna. :wtf: