Nivelrikon kanssa treenailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taratin
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Polvituet ovat sitten lähinnä vain henkistä tukea (luovuin omistani ortopedin pienen saarnan jälkeen ja hyvinhän se menee).

Muuten en kyllä tähän väliin keksi mitään kovin kummoista sanottavaa.

Että jokin luikertelee polvessa... ja tuntuu löysältä? Lähimmäs tuota tunnetta olen päässyt niinä päivinä kun olen polvea liikaa rasittanut ja ylimääräinen neste on häiriköinyt. Ja eniten siinä on auttanut keveähkö jalkatreeni (ei alle kympin sarjoja, kuten ei koskaan), prässiä ja muuta kivaa...

Nivelrikosta
Itellä halkes polvolumpio reilu 10 vuotta se kyl parsittiin kasaan, mut kuntoon ei tullut.
Nyt ikää 30 ja polvi alkas vetää viimeisiään myös toinen polvi alkas vittuileen varmaan automaattisesti käyttää enemmän ns. tervettä puolta.... Haljenneeseen lumpioon tuli automaattisesti nivelrikko.
Nuo on ainoot konstit mitä täl hetkel tiedän , jolla polvia saa vähä kuntoon lääke Merkiltään Arthryl tai halvempi glugosamin(eheyttää nivelpintaa, mut ei paranna)
Salil maaastaveto ja matalat kyykyt saa olla painoaki pikkasen toki kivun sallimis rajois... Pitempii sarjoi etureisi ojennus/ takareisi koukistus "prässi"....
Jos jättää tekemättä niin tilanne pahenee. Lihaa jalkoihin ... ite oon reenannu pari vuotta aktiivisemmin

Ketju on ikivanha mutta aihe suht sama.

Onko kokemuksia tai kunnon tietoon perustuvia vinkkejä, miten lonkan rouhean nivelrikon kanssa voisi tehdä mahdollisimman tehokkaita jalkatreenejä?

Ongelma on siis vaivan takia onneton liikerata toisessa lonkkanivelessä + kipuilu. Ei pääse kyykyssä eikä prässissä kovin syvälle, sumomave tms. "aukinaiset" asennot eivät onnistu lainkaan / aiheuttavat pitkäaikaista kipua, ja SJMV (yhdellä tai kahdella jalalla) aiheuttaa kipua sekin. Miten tuota alaosastoa voisi tehokkaimmin kurmuuttaa tällaisessa tilanteessa, kun ehkä kyykky ei enää olekaan se #1?

Back
Ylös Bottom