Nivelet ratisee, mitä ravinteita/vitamiineja mukaan?

Eli haulla en ainakaan ravinto-osiosta löytänyt aiheeseen liittyvää aihetta, tyttöystävällä tuommoista vaivaa että omien sanojen mukaan olkapäät paukkaa ja nilkat ratisee portaita kävellessä ja tuntuu muutenkin nivelet todella kuivalle. Olisiko tähän vaivaan apuja mistään ravinteista esim. möller nivelille -tuotteesta tai inkivääristä niinkun mainostavat vai onko ihan täyttä huuhaata? C-vitamiinista kuulemma on apuja mutta sitä vetelee päivittäin eikä siitä ole apua. Onko mitään ideoita/kokemuksia millä tuota vaivaa saisi kuriin?

Näin ekana tulee omega-3 ja inkivääri, säännöllisesti syötynä tottakai. Ja eikai siitä ole mitään haittaa jos juo vettä senverran mitä pitäisi juoda.

Venytteleekö muija paljon?

Olen syöny omegoita ja kaikkia muitakin vitamiineja plus kävis apteekista ostamassa Glukosamiinisulffaattia joka on juuri nivelille tarkoitettu. Sanoisin että ainakin selkään ja olkapäähän on auttanut mutta toisaalta ku noi sain kuntoon ni polvi meni vähän huonoksi ja joudun jumppaamaan polven aina kuntoon ennen treenejä

Eli haulla en ainakaan ravinto-osiosta löytänyt aiheeseen liittyvää aihetta, tyttöystävällä tuommoista vaivaa että omien sanojen mukaan olkapäät paukkaa ja nilkat ratisee portaita kävellessä ja tuntuu muutenkin nivelet todella kuivalle. Olisiko tähän vaivaan apuja mistään ravinteista esim. möller nivelille -tuotteesta tai inkivääristä niinkun mainostavat vai onko ihan täyttä huuhaata? C-vitamiinista kuulemma on apuja mutta sitä vetelee päivittäin eikä siitä ole apua. Onko mitään ideoita/kokemuksia millä tuota vaivaa saisi kuriin?

Tulehduksia aiheuttavat sapuskat yms. kuriin. Ilmeisesti ainakin sokeri, alkoholi, liikaa omega6 suhteessa Omega3 ovat negatiivisia juttuja nivelten kannalta. Omega3:ta myydään nykyään 500kpl purkeissa monessa lisäravinnepuljussa n. 30€ hintaan. Tästä on ollut juttua aikaisemminkin, maksimi annos päivässä = 10kapselia = maksimi hyödyt. Itse mennyt tuolla määrällä jo vuoden pari.. Tuleeko ruokavaliossa rasvoja tarpeeksi muutenkin? Kylmäpuristettua oliiviöljyä mukaan. Glukosamiini toimii (1,5g/pvä) monella, mutta alkaa "potkimaan" kuukauden parin sisään vasta. Jos katsoo arvosteluja ja kuuntelee ihmisten kokemuksia nivelvalmisteista, niin yksi lienee ylitse muiden; USP Labs Cissus. Nyt sitä saa useammasta puljusta ~30€. Kokeilussa on myös täällä, vielä liian aikaista sanoa mitään. Suurimmalla osalla tuntuu toimivan.

Kiitoksia hyvistä vastauksista. Tuohon kysymykseen että venytteleekö, niin ei venyttele ollenkaan. Oon yrittänyt kyllä saada innostumaan venyttelystä ja kertonut että saattaa vanhemmalla iällä olla paikat jumissa yms mutta eipä tunnu auttavan minun selittelyt. Mitenkäs muuten voiko kromin syönnillä olla jonkinlaista niveliä kuivattavaa vaikutusta? 3kk sitten alkoi kromia syömään ja sen jälkeen kuulemma on nämä vaivat pahentuneet?

Back
Ylös Bottom