Nissan Primera (P12)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IVa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

IVa

Kaupunki
Oulu
Aloitinpa uuden ketjun tästä rumasta japsiautosta, kun nissaneista löytyi aika hintsusti aiempaa keskustelua.
http://autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P12

Auto olisi menossa vaihtoon pian, olen katsellut paria V70 volvoa (vm-00-10, 180tkm), mutta P12 primeran saisi samaan hintaan 5v uudempana (vm. 05-07) ja reilusti vähemmän ajettuna.

Käyttökustannukset olisi varmasti volvoa edullisemmat, ja tilaa 4h perheelle pitäisi riittää. Kuinka lienee ruoste ropponen paha näissä uudemmissa nissaneissa, hajoaako kori ympäriltä kuten japseissa tyypillisesti? Tekniikan puolesta olen lukenut joistakin öljyvuoto-ongelmista, liekö asialle tehty jotain -05 faceliftin yhteydessä.

Primerassahan on mittaristo keskellä kojelautaa joka aiheuttanee opettelua alkuun, ja kuten alussa mainittu, auton muotoilu on susiruma mutta sillä ei mulle ole oikeastaan mitään väliä.

Kokemuksia, kommentteja?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aloitinpa uuden ketjun tästä rumasta japsiautosta, kun nissaneista löytyi aika hintsusti aiempaa keskustelua.

Auto olisi menossa vaihtoon pian, olen katsellut paria V70 volvoa (vm-00-10, 180tkm), mutta P12 primeran saisi samaan hintaan 5v uudempana (vm. 05-07) ja reilusti vähemmän ajettuna.

Käyttökustannukset olisi varmasti volvoa edullisemmat, ja tilaa 4h perheelle pitäisi riittää. Kuinka lienee ruoste ropponen paha näissä uudemmissa nissaneissa, hajoaako kori ympäriltä kuten japseissa tyypillisesti? Tekniikan puolesta olen lukenut joistakin öljyvuoto-ongelmista, liekö asialle tehty jotain -05 faceliftin yhteydessä.

Primerassahan on mittaristo keskellä kojelautaa joka aiheuttanee opettelua alkuun, ja kuten alussa mainittu, auton muotoilu on susiruma mutta sillä ei mulle ole oikeastaan mitään väliä.

Kokemuksia, kommentteja?

Halvallahan noita saa. Harmi vaan että enemmän renoo kuin Japsi(tämä siis laatumerkityksessä).

Öljyvuodot nyt on pienin huoli. Etutukivarren alapallonivelet ja se että kuskin oven johtosarja kuluu puhki(tukkii CAN-väylän ja estää käynnistymisen) ovat suurempia murheita. Edellemainitut nyt tuli heti mieleen.

Itse ajelin viisi vuotta Nissanin P12 :sta eikä öljy eikä mitään muitakaan nestevuoto ongelmia ollut. Mittariston sijoittelu ei aiheuta mitään ongelmia, se on siinä näkökentässä ihan hyvin.

Ruostevaurioita ei viidessä vuodessa ollut muita kuin toisen pyörän käsijarrussa joka juuttui kiinni päivittäisestä käytöstä huolimatta.

Ajovalopolttimoita ( H 7 ) joutui muutaman kerran vuodessa vaihtamaan, ne oli helppo itsekkin vaihtaa.

Alatukivarren pallonivelet vaihdettiin kerran.

Tuo viisiovinen sportdeck on tilava ja käytännöllinen perheauto. Minulla ainakin jäi siitä ihan hyvät muistot.

Zone-sarja -42%

Kokemuksia, kommentteja?
Mun faijalla ois myynnissä sen kakkosauto, vm04 Wagon. Pistä viesti jos kiinnostaa.
Mun mielestä tuo on ihan keskiruma, ajettavuudeltaan siedettävä ja kaikin puolin keskinkertainen mutta hyvinä puolina idioottivarma tekniikka ja halpa ylläpito. Tilaa tuossa on tosi paljon.

Ite oon ajellut pian 50tkm (kokonaismäärä 108tkm) '05 viisovisella P12 Primeralla. Hyvä pirssi on ollu, tilaa riittää, tukeva ajaa ja mukavan persoonallinen. Tosin suht laiskahan tuo on 1.6 koneella. Ruostetta ei oo missään, eikä mitään vuotoja. Alapallonivelet vaihdettiin 75tkm kohdalla (ei ne loputtomiin missään autoissa kestä) ja samoin apukuskin penkin alla ollut johtosarja meni uusiksi, mutta ei muistaakseni montaa kymppiä maksanut. 115tkm huollos joutuu ilmeisti raidetangot vaihtamaan ku päät on kuluneet.

Hyvä auto, varmasti hintansa väärti!

Mulla ittelä 04 Primera eikä mitään ongelmia ole ollut. Autossa on halvat huollotkin. Laiskahan toi 1,6 on, mutta niin on kuskikin... Hyvä ja tilava peli.

Tuo öljynkulutus koskee 1.8 konetta jossa jotenkin vialliset männärenkaat ja sen takia saataa alkaa menemään reippaasti öljyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom