Niska / Hartiajumit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ookoo, kiitän. Pitääpä sitten niitä koittaa venytellä, vaivaa jo viidettä päivää yhtä vitun kipeästi, ei ole ennen näin kauaa kestänyt. Muita vinkkejä?

Mä oon myös kärsiny sekalaisista niskan/hartioiden/selän ongelmista varmaan kolmisen vuotta nyt. Välillä on ollu tosi pahoja vaiheita, jolloin päätä on särkeny lähes päivittäin niin paljon, että oon käytännössä menny ihan toimintakyvyttömäksi.
Mä oon kokeillu niin monia keinoja, etten kaikkia jaksa tähän listatakaan. Osteopaatilla/hierojalla/fysioterapeutilla mun pitäis käydä viikottain, jotta selkä ja niskat pysyis jotakuinkin auki, siihen mulla ei kuitenkaan oo varaa. Akupunktiosta en kokenut saavani mitään apua, muistaakseni 5 kerran sarjan kävin sitäkin kokeilemassa.

Pari kuukautta sitten kävin taas uudella fysioterapeutilla, hän oli sellanen 60+ ikäinen mies ja hyvin suorapuheinen. Meinasi, että ei tähän mun ongelmaan mitään taikatemppua ole jolla päänsäryt loppuis. Hän epäili, että mulla jatkuviin jumeihin voi olla osittain syynä mun liian suora selkä, mulla puuttuu sieltä ne luonnolliset mutkat. Sain ohjeita siihen, kuinka selän asentoa voi venyttelyllä ja asennon korjaamisella yrittää muuttaa. Oon vetäny itseäni "yliryhdikkääksi" jännittämällä lapojen välin lihaksia. Toinen juttu mitä hän piti merkityksellisenä, oli kunnon tyynyn hankkiminen. Sängyllä ei kuulemma itsessään ole niin paljon merkitystä, mutta tyynyn pitäisi olla sellainen joka tulee niskan oikeaan asentoon nukkuessa. Muita neuvoja oli mm. syvien vatsalihasten treenaaminen jopa päivittäin sekä niskojen venyttely ja manipuloiminen omatoimisesti.

Tuon käynnin jälkeen ostin uuden, niskaa tukevan tyynyn ja olen yrittäny kiinnittää huomiota ryhtiini. Lopputulos on se, että päänsäryt ovat hieman vähentyneet. Ehkä tää tästä, jonain päivänä. Tosin nyt on taas viimeisen kahden viikon aikana särkeny päätä viitenä päivänä.... :(

edit. Piikkimattoa olisi seuraavaksi tarkoitus kokeilla, siitä ilmeisesti jotkut ovat saaneet apua.

Pitää tesmiä tota tennispallohommaa myös, kiitän.

Mulla sama, et selkä/niska paskana (ollu vuodesta 2002) ja ravattu joka ikisel parantajal, fysiol jne. Tyynyi oon vaihtanu ku sukkii mut ei osu sopivaa koskaa kohdalle, ehkäpäs seuraava tyyny sitten on hyvä joka tulee vastaan. Tossa viimeks ku vaihoin tyynyt ni oli hyvä jonku aikaa, nyt ne on jo littanaks painuneet paskat jotka tue mitään, ja pää on huonossa asennossa nukkuessa, joten niskat ottaa itseensä.

Piikkimaton meinaan itsekin ostaa, kun meidän jujutsuseuran vetäjä on hieroja, ja hänellä myynnissä niitä 64e hintaan, kokeilin reeneissä taannoin sitä ja tuntui ihan hyvältä systeemiltä.

Mut joo syvii vatsoi pitäis treenata kyllä itsekkin, ja kuhan nyt sais laukeemaa ton helvetillisen kivun jotenki ni vois tehäkki jotain, oon yrittäny täs pitää sitä ees jonkuulaises liikkees vaikka kipeää ottaakin, ettei se jumahda ihan totaalisesti.

Edit : Kokeileppas niskojen hierontaa, pitäis pääkipujen lähteä.

Tuon käynnin jälkeen ostin uuden, niskaa tukevan tyynyn ja olen yrittäny kiinnittää huomiota ryhtiini. Lopputulos on se, että päänsäryt ovat hieman vähentyneet. Ehkä tää tästä, jonain päivänä. Tosin nyt on taas viimeisen kahden viikon aikana särkeny päätä viitenä päivänä.... :(

Mulla on särkenyt päätä myös päivittäin kohta parin kuukauden ajan, lisäksi niska ja hartiat ovat ajoittain todella pahasti jumissa. Nyt näyttäisi siltä, että hammaslääkäristä saattaa löytyä apu. Kannattaa selvittää, narskutatko unissasi hampaita tai puretko muuten niitä yhteen tavallista enemmän. Itselläni on juuri tätä vaivaa, ja se vaihtelee hieman kausittain. Yöksi laitettavat purentakiskot voivat olla ratkaisu niskan jumeihin ja pääkipuihin.

Mulla on särkenyt päätä myös päivittäin kohta parin kuukauden ajan, lisäksi niska ja hartiat ovat ajoittain todella pahasti jumissa. Nyt näyttäisi siltä, että hammaslääkäristä saattaa löytyä apu. Kannattaa selvittää, narskutatko unissasi hampaita tai puretko muuten niitä yhteen tavallista enemmän. Itselläni on juuri tätä vaivaa, ja se vaihtelee hieman kausittain. Yöksi laitettavat purentakiskot voivat olla ratkaisu niskan jumeihin ja pääkipuihin.

Kiskojen lisäksi kannattaa ottaa mukaan iltarutiineihin leukanivel/purentalihasjumppa! Yleensä purentaan erikoistuneet hammaslääkäritkin sitä onneksi muistavat suosittella.

e: siis mikäli ongelma on siellä purennan puolella

Kunnon hierojalta voi saada apua asiaan. Niska ja kaulan lihasten, puremalihasten ja kallon lihasten hierominen saattaa ainakin helpottaa oireita. Usein hieronta jää vain sinne niskan seudulle ja vaikka se usein hieman helpottaa niin harvemmin täysin auttaa.

Mulla jo toista vkoa jatkunut niska-hartia-jumi (ja hermo menee)!
Stressiä on niin maan perkeleesti, pakollista (päivämääriin sidottua) kouluhommaa koneella ja kaikkee muuta mahdollista mietittävää. Leuat on kovilla kun huomaan kans kiristeleväni hampaita jatkuvasti! (ei ole purennas häikkä) Hieronnassa oon käyny tänä aikana kerran, autto hetkeks mut se siitä, eilinen painavan laukun kanto ei myöskään auttanut asiaa!

Oi, ja se autuas liikunta, en ole ehtinyt liikkumaan ja tämä on tulos! Olen niin väsynyt, kun pitää valita nukunko tunnin nii olen valinnut sen.. Ei auta, huomenaamuna salille ennen luentoja, ei tästä muuten pääse eroon...

Joo, stressi on tehokas lihasten jumittaja kyllä. Itelläni joskus stressin takia oli paikat jumissa, ja oli jäsenkorjaaja ihmeissään että mistä helvetistä ne jumit oli tullut, ja miten niitä lähtisi aukasemaan, mut kyllähän se sitten temppunsa keksi.

Mulla itelläni alkaa hissukseen tuo niska nyt vetreytymään, pää kääntyy jo ilman armotonta huutoo mut vielä se vähän jäkittää vastaan. Mut eiköhän se siitä vetreydy hissukseen, viikon nyt vaivannut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tänään salilla pystypunnerusta tehdessäni kuulu *krunts* niskan alueelta ja nyt vihloo niskaa, kun päätä kääntää. vaikuttaisi venähdykseltä. pitäiskö heti varata aikaa kiropraktikko / osteopatia vai odottelenko pari päivää, jos kipu lähtisi itsestään pois..

tänään salilla pystypunnerusta tehdessäni kuulu *krunts* niskan alueelta ja nyt vihloo niskaa, kun päätä kääntää. vaikuttaisi venähdykseltä. pitäiskö heti varata aikaa kiropraktikko / osteopatia vai odottelenko pari päivää, jos kipu lähtisi itsestään pois..

Roikotatko nyt päätäsi edessä ,että olisi helpompi olla ? Tuntuuko syvä hengitys kipuna tms...

Varaa vaan aika, niis yleensä tuppaa olemaan jonoa. Mikäli rusahti niin varmaan fasettilukkoja iski sinne sekä junttas lihat totaalijumiin.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=65855&page=2 tuolla juttua niskajumeista ja muita, joilla rusahtanu niska pystärissä. Itellä meni muistaakseni pari viikkoa, että pysty alkaa taas reenaamaan tiettyjä liikkeitä. Totaalisesti tuo jumi katos tosta lavan ja rangan välistä vasta nyt lähiaikoina, kun kokeilin tota selän avaamista tennispalloilla.

Roikotatko nyt päätäsi edessä ,että olisi helpompi olla ? Tuntuuko syvä hengitys kipuna tms...

Aluksi pidin päätäni hieman edessä, kun särki enemmän, mutta se vaihe meni nopeesti ohi. Yöt oon kuitenkin saanu nukuttua ja pää kääntyy nyt jo paremmin. Mikään muu ei siis nyt tunnu, kun pään kääntely. Tuntuu vähän samalta, kun joskus ollu niskat ihan muuten vaan hiton jumissa. Koitin varovasti tehdä käsipainoillakin erilaisia liikkeitä eikä tunnu missään.

Aina vaan, kun kääntää päätä jompaan kumpaan suuntaa niin lapaluun yläpuolelta alaniskaan välillä tuntuu. Aamusin tietty herkempi, kun pään nostaa tyynystä jne.

Mutta on tää tosiaan jo helpottanu ihan muutaman päivän levollakin.

Ja "epäkunto", kiitti linkistä niskajumi-keskusteluihin!

Suositut

Back
Ylös Bottom