Nintendo Wii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Tästä Wii konsolista (aiemmin nimi Revolution) on jonkun verran ollut puhetta jo XBox 360 vs PS3 threadissa, mutta kyllä tämä konsoli ansaitsee oman ketjun.

Nintendo on vihdoinkin antanut uuden nimen pitkään Revolution-koodinimellä kulkeneelle konsolilleen. Tästä lähtien vallankumous on Wii. Nimi tulee englannin kielen sanasta we eli suomeksi me ja se on kenen tahansa helppo lausua. Lopun kaksi i-kirjainta symbolisoivat konsolin uniikkeja ohjaimia ja pelaamaan kokoontuneita ihmisiä.

Nintendo on päättänyt tehdä jotain todella uutta mitä ei ennen ole tässä mittakaavassa nähty pelimaailmassa. Nintendon uusi Wii konsoli käyttää liikkeen tunnistavaa kapulaohjainta. On hieman vaikea selittää tarkemmin, joten pistän viestin loppuun linkkejä missä voi paremmin tutustua ohjaimiin.

Tässä ohjaimet jota Wii käyttää (oikealla liikkeen tunnistava kapula)

nintendo-wii-lg1.jpg

Itse konsoli

hp-nintendo-revolution.jpg

Kannattaa tutustua Nintendo Wiin omiin sivuihin tästä
Tuolta löytyy tietoa laitteesta, ohjaimista ja muusta hyödyllisestä, sekä videoita peleistä ja miten ohjaimia voidaan hyödyntää peleissä.

Paljon informaatiota löytää myös IGN:n Wii sivustolta.

Suomalaisittain parhaiten tietoa löytää Konsolifin.net sivustolta minne tulee kaikki uutisoitava erittäin nopeasti.

Wiin esittelyvideoita löytyy myös Peliplaneetta.net sivuilta ja tässä suora linkki muutamaan. Wii-esittelyvideo #1 ja Wii-esittelyvideo #2

Mitä nyt itse olen noita sivuja lueskellut ja katsellut videoita niin aivan uskomattoman siistiltä vaikuttaa pelit ja ennenkaikkea miten niitä pelataan. Luultavasti joskus tämä on pakko hankkia jo erilaisen pelattavuuden kannalta ja ilmestyttyään hinnan pitäisi olla jo valmiiksi suht huokea verrattuna esim. PS3.
Konsoli on saanut osakseen kovan Hypen mistä kertoo myös uutisointi E3 messuilta:

E3 2006: Nintendo varasti Shown
Tämän vuoden E3-messuilla kävi selväksi, että Nintendon Wii-konsoli on onnistunut herättämään yleisön mielenkiinnon. TG Dailyn raportin mukaan Wiitä kokeillakseen joutui jonottamaan 4-6 tuntia, vaikka demoyksiköitä oli kymmeniä. Nintendon osastolle jonotti arviolta 1000 ihmistä samalla kertaa. Jokainen kärsivällinen jonottaja sai urakkansa päätteeksi heilutella kaukosäädintä 5-15 minuutin ajan.

Kilpailevat konsolit Xbox 360 ja Playstation 3 eivät nauttineet yhtä suuresta suosiosta. Niitä pääsi kokeilemaan noin viiden minuutin odotuksen jälkeen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alkaa jo vähän mennä tuollaiset tennishuitelut yms. siihen että samalla vaivalla ottaisi sen oikean mailan käteen ja pelaisi oikeaa tennistä törkeän hyvällä grafiikalla IRL. Mutta kaipa se on jännää pelailla kun ei tule kynikselle edes hiki.

MHK sanoi:
Alkaa jo vähän mennä tuollaiset tennishuitelut yms. siihen että samalla vaivalla ottaisi sen oikean mailan käteen ja pelaisi oikeaa tennistä törkeän hyvällä grafiikalla IRL. Mutta kaipa se on jännää pelailla kun ei tule kynikselle edes hiki.

KO! :D

Kyllähän tuo vähintäänkin mielenkiintoiselta vaikuttaa. Tyylikäs ulkonäkökin. Onhan sitä kakarasta asti tiettyjä pelejä haaveillut pääsevänsä pelaamaan aidomman tuntuisella ohjauksella ja eräitäkin kolikoita tullut muksuna Pelikaaniin syydettyä, jos joku hyvä ja hieno peli on löytynyt. Jos hinta vain on jossain määrin kohtuullinen jossain vaiheessa ja pelitarjonta on sopiva niin kyllähän tuota voisi jopa harkita. Lisäksi näyttäisi olevan mahdollisuus ladata koneelle joitakin vanhempiakin pelejä (NES, SNES) suoraan härvelin avulla netistä, niin mikäs sen mukavampaa. Ei tietsikan näppikseltä pelatessa se fiilis vain ole yhtä hyvä kuin vanhan mallisella kapulalla :D

No vihdoin jotain uutta. Itse olen odotellut, että olisi tullut jo jotain toimivia virtuaalikypäriä joilla saisi 3D kuvaa ja "siellä olon tuntua" tajuntaan. Ei nuo pelit edes graafisesti ole oikein mennyt eteenpäin viime vuosina.

MHK sanoi:

No onhan se jännempää pelata virtuaalisesti vaikka Wimbledonin finaalissa, kun hikoilla jonkun takapihan kuoppaisella kentällä. Lisäksi voi pelata milloin haluaa. Ei tarvitse houkutella kavereita mukaan, eikä välittää säästä. Itse kyllä käyn läiskimässä tennistä ihan oikeastikin, mutta välillä on ihan kiva irtautua arjesta ja kuvitella olevansa parempi kuin oikeasti on.

Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo Nintedo. Hyvä että välillä tulee uusia innovaatioita. Itse pelit kuitenkin ratkaisee tuleeko tota laitetta ostettua. Tällä hetkellä ei konsolipuolella minua kiinnostavia pelejä ole oikeastaan kuin Fight Night ja Pro Evolution Soccer.

Kyllä Nintendo teki ainakin vaikutuksen E3 messujen ennakko pressitilaisuudessa lyöden Sonyn ja XBOXIN. Uusi ohjain vaikuttaa varsin nerokkaalta ja mielenkiintoiselta. Peleistä kiinnostaa ainakin uusi Zelda (ilmestyy myös Gamecubelle), Red Steel -miekkailupeli, uusi Mario tietty, Final Fantasy: Crystal Chronicles ym. Varmaan tulee kyseinen konsoli jossain vaiheessa ostettua.

Lisää tuosta E3 lehdistötilaisuudesta tässä:
http://www.pelaajalehti.com/web/peliuutiset/e3_live_nintendon_lehdistotilaisuus/

Kurja sanoi:
Peleistä kiinnostaa ainakin uusi Zelda (ilmestyy myös Gamecubelle), Red Steel -miekkailupeli, uusi Mario tietty, Final Fantasy: Crystal Chronicles ym. Varmaan tulee kyseinen konsoli jossain vaiheessa ostettua.
Zelda on myös täällä listalla ykkösenä, lisäksi olisi tarkoitus hankkia ainakin tuo Mario, Super Smash Brothers, Red Steel, Final Fantasy ja ehkä Wario tai Sports. Olihan siinä listassa jo aika helvetisti niitä luvattuja pelejä.

Juu valomiekka olis aika "cool" :D
Ajattelin kyllä hommata tuon wii:n, ehkäpä siinä panostetaan muuhunkin kun niihin grafiikoihin. Vaihteeks kunnon peli ja pelattavuus ei olis pahasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua ei oikeen sytytä toi ohjain idea. Enkä oikeen usko sen toimivuuteen muissa peleissä kun just jossain tenniksessä tai miekkana. No mutta kyllähän sen sitten näkee miltä homma näyttää ja toimii kun ekat konsolit tulee ja jos vaikka pääsis koittamaan itsekkin sitä ohjainta.

J_mp sanoi:
Mua ei oikeen sytytä toi ohjain idea. Enkä oikeen usko sen toimivuuteen muissa peleissä kun just jossain tenniksessä tai miekkana. No mutta kyllähän sen sitten näkee miltä homma näyttää ja toimii kun ekat konsolit tulee ja jos vaikka pääsis koittamaan itsekkin sitä ohjainta.

Kyllähän tuollainen sopii mainiosti myös FPS-ammuskelupelien ohjaamiseen. Voit kädellä suoraan tähdätä kuten vanhoissa kunnon valopyssypeleissä ikään ja toisen käden ohjaimella ohjata muuten pelihahmoa. Ainakin mun mielestä kuulostaa todella toimivalta.

Maskotti sanoi:
Kyllähän tuollainen sopii mainiosti myös FPS-ammuskelupelien ohjaamiseen. Voit kädellä suoraan tähdätä kuten vanhoissa kunnon valopyssypeleissä ikään ja toisen käden ohjaimella ohjata muuten pelihahmoa. Ainakin mun mielestä kuulostaa todella toimivalta.

Nii kuullostaa, mutta sen pitäs kyllä ite päästä kokeilee. Hauska idea sinäänsä, mutta ei meikäläinen ainakaan halua riehua ja heilua kun pelaan. Vaan istua rauhassa paikalla ilman että hikoilen. Saa nähän paljon laitteen hinnaksi tulee kun se on melkein gamecube uusilla ohjaimilla.

J_mp sanoi:
Saa nähän paljon laitteen hinnaksi tulee kun se on melkein gamecube uusilla ohjaimilla.

Se mikään Gamecube ole uusilla ohjaimilla, vaan ihan uuden sukupolven masiina niinku nuo kaksi muutakin (360 ja PS3) ja uskon että Nintendo tulee pärjäämään erinomaisesti konsoli taistelussa Wiillään. Enkä usko että Wiin hinta tulee olemaan kovin suuri kun esim vertaa PS3:sen hintaan. Microsoftin Peter Moore sanoikin aika hyvin jotakin tyyliin: "kuka ihme ostaa PS3:sen kun saa samalla hinnalla kaksi konsolia, eli Xbox 360:n ja Wii:n"

Zone-sarja -42%
J_mp sanoi:
Nii kuullostaa, mutta sen pitäs kyllä ite päästä kokeilee. Hauska idea sinäänsä, mutta ei meikäläinen ainakaan halua riehua ja heilua kun pelaan.
Ei niiden ranneliikkeiden kauheen raskaita pitäis olla :D .

Grafiikat oli noissa Wiin peleissä ihan eri luokkaa kuin kilpailijoilla. Esim Nintendo Sports varmaan pyöris DS:llä ja uusin Zelda julkaistaan sekä Game Cubelle että Wiille. Konsoli luultavasti pystyy parempaankin.

Ite ainakin odotan tota Zeldaa ja Smash Brossia. Uudella ohjaimella noi voi olla normaalia parempia. Ainoo huono puoli ohjaimessa on niiden kahen kapulan välissä menevä johto. Saa nähä paljonko rajottaa huitomista vai rajottaako ollenkaan.

Siistin näköinen olisi toi punainen. Kävis ihan sisustukseenkin :nolo:

Semi :offtopic:
Mulla on vain vähän semmoinen tunne, että Nintendon vehkeillä noi pelit on suunnattu vähän eri kohderyhmään pääosin kuin mihin minä kuulun. Kuvailisin sanalla Söpöt ja Pörröiset :) Saatan olla väärässäkin. Tietysti muutamia kiinnostaviakin löytyy (Metroid). XBox taas olisi lähinnä mutta pleikkariin todnäk päädyn koska siinä on luullakseni vähän nopeampaa rautaa.

Onko muuten tullut mitään infoa että tuleeko tuo analogisen ohjaimen sisältävä palikka mukana paketissa vai onko se lisävaruste? Siitä ainakin jossain paikoissa puhutaan "Add-on" nimikkeellä.

XBox taas olisi lähinnä mutta pleikkariin todnäk päädyn koska siinä on luullakseni vähän nopeampaa rautaa.

Hoho, itse en noihin spekulointeihin laittaisi paljon painoa. Boksin ja pleikan molempien rauta on kohtalaisen kiharaista, jos jotain niin pleikassa vielä vähän tympeämpää hanskata. Ostakaa konsolit pelitarjonnan mukaan imo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom