Nimiä listaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lamanka
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pidetään Wärtsilä Suomessa ja lähetetään Turku Italiaan! ;)
 
Suomessa on mm. työttömyysturva paljon parempi joka kompensoi esim. irtisanomissuojaa, en ala promotorisoimaan.
 
Tuohan on vähän myöhäistä jo, YT-neuvottelut päättyivät pari päivää sitten... Turkuun jää muistaakseni pari sataa henkeä ylläpito- ja huoltopalveluun.
 
Tohon kun laittaa nimensä niin edesauttaa sitä että firmalle maksetaan lisää telakkatukea, jotta isokenkäset voi laittaa senkin taskuunsa. Vertaa vaikka Viking Line, jossa yhtiön jakama osinko omistajille on aika tarkkaan valtiolta saadun tuen suurunen kuulemma. Eiköhän tän tukihömpän voisi jo lopettaa, onkohan tässä maassa enää yhtään firmaa joka pysyy pystyssä omillaan samaan aikaan kun tahkotaan ennätyssuuria voittomarginaaleja. Suorastaan säälittävää touhua. :down:
 
123jippo sanoi:
Eiköhän tän tukihömpän voisi jo lopettaa, onkohan tässä maassa enää yhtään firmaa joka pysyy pystyssä omillaan samaan aikaan kun tahkotaan ennätyssuuria voittomarginaaleja. Suorastaan säälittävää touhua.

Suomen maatalousyrittäjät innostuvat ehdotuksestasi...
 
taisto sanoi:
Suomen maatalousyrittäjät innostuvat ehdotuksestasi...

No, olinhan mä aika jyrkkäsananen. Ei ainesta politiikkaan. :D
 
123jippo sanoi:
Tohon kun laittaa nimensä niin edesauttaa sitä että firmalle maksetaan lisää telakkatukea, jotta isokenkäset voi laittaa senkin taskuunsa.

Wärtsilälle ei makseta telakkatukea. Ei ole nimittäin telakka (enää) Wärtsilä Meriteollisuuden tehtyä konkurssin aikanaan. Firma valmistaa suuria dieselmoottoreita laivoihin ja voimalaitoksiin.
 
Ulkki sanoi:
Wärtsilälle ei makseta telakkatukea. Ei ole nimittäin telakka (enää) Wärtsilä Meriteollisuuden tehtyä konkurssin aikanaan. Firma valmistaa suuria dieselmoottoreita laivoihin ja voimalaitoksiin.

Ai jai, menimpäs metsään ja syvälle. Kiitos faktoista. Mutta kyllä se jotain tukea varmaankin saa, tukien nimistä tai summistakaan en tiedä kunhan nyt heitin veikkauksen siitä mitä saattaa tuosta nimilistasta seurata. Mahtava Nokiakin on Tekesin ylivoimasesti suurin rahoituskohde, vaikka onkin yli 90% ulkomaalaisomistuksessa. No verotuksen yhtenä tavoitteenahan on juuri nuo tulonsiirrot, joten systeemi ilmeisestikin toimii ja homma siltäosin selvä. Kaipa nuo viisaat tietää omat hommansa kun niille siitä niin kovasti maksetaan, mitäpä minä siihen enempiä neuvomaan. Joskus vaan ihmetyttää tämä nykysuomen meno ;)
 
Eihän tuo ole mikään ihme, että firmat alkaa pikkuhiljaa siirtymään ulkomaille. Onko järkevää liiketoimintaa maksaa suomessa älyttömiä veroja, kun voidaan jossakin toisessa maassa tehdä tulosta huomattavasti pienemmin kustannuksin. Tämä tuskin on ainoa syy miksi yritykset siirtävät toimintoja ulkomaille, mutta eikös se Ollila yrittänyt puhua järkeä Suomen verotuksesta. Ois mukava nähdä jonkinlaista käyrää yritysten muuttoliikkeestä viime vuosien ajalta.
 
Milo sanoi:
Eihän tuo ole mikään ihme, että firmat alkaa pikkuhiljaa siirtymään ulkomaille. Onko järkevää liiketoimintaa maksaa suomessa älyttömiä veroja, kun voidaan jossakin toisessa maassa tehdä tulosta huomattavasti pienemmin kustannuksin. Tämä tuskin on ainoa syy miksi yritykset siirtävät toimintoja ulkomaille, mutta eikös se Ollila yrittänyt puhua järkeä Suomen verotuksesta. Ois mukava nähdä jonkinlaista käyrää yritysten muuttoliikkeestä viime vuosien ajalta.

Toinen vaihtoehto on siirtyä verotuksessa amerikan malliin jolloin mm. sosiaaliturvasta ja eläkkeistä putoaa noin 3/4 pois. Luulen että verotuksen lisäksi yrityksiä rasittaa pitkät kuljetusmatkat keski-Eurooppaan ja sen takia siirrytään sinne tai Balttian maihin.
 
protsku sanoi:
Toinen vaihtoehto on siirtyä verotuksessa amerikan malliin jolloin mm. sosiaaliturvasta ja eläkkeistä putoaa noin 3/4 pois. Luulen että verotuksen lisäksi yrityksiä rasittaa pitkät kuljetusmatkat keski-Eurooppaan ja sen takia siirrytään sinne tai Balttian maihin.

Mutta jotainhan on tehtävä tai kohta ei ole keltä kerätä veroja.
 
protsku sanoi:
Toinen vaihtoehto on siirtyä verotuksessa amerikan malliin jolloin mm. sosiaaliturvasta ja eläkkeistä putoaa noin 3/4 pois. Luulen että verotuksen lisäksi yrityksiä rasittaa pitkät kuljetusmatkat keski-Eurooppaan ja sen takia siirrytään sinne tai Balttian maihin.

Tässä tapauksessa kyse ei ole siitä, koska Keski-Eurooppa ei Wärtsilälle ole merkittävä markkina-alue. Triestessä Italiassa Wärtsilällä on moderni tehdas, jossa valmistetaan jo entuudestaan muita moottorimalleja. Muutenkaan kuljetuskustannukset eivät tuon hintaisilla tuotteilla merkitse juuri mitään.

Wärtsilällä tulevaisuudennäkymät eivät taida olla kovin ruusuiset, kun voimalaitospuolella menee huonosti, joten tehtaan siirrolla arvatenkin pyritään parantamaan firman kilpailukykyä.

Itsekin kesätöissä Turun tehtaalla olleena toki suruttaa tehtaan siirto.
 
protsku sanoi:
Toinen vaihtoehto on siirtyä verotuksessa amerikan malliin jolloin mm. sosiaaliturvasta ja eläkkeistä putoaa noin 3/4 pois. Luulen että verotuksen lisäksi yrityksiä rasittaa pitkät kuljetusmatkat keski-Eurooppaan ja sen takia siirrytään sinne tai Balttian maihin.

Eihän se Ollilakaan niin paljon ole puhunut yritysten verotuksesta vaan työntekijöiden verotuksesta, eli siitä, että työntekijä saa 1000 käteen niin firman kassasta lähtee yli tuplat verojen verojen ym. kulujen vuoksi. Ja onhan se tosiaan helpompi viedä junalla tavaraa Virosta kuin laivalla Suomesta. Nythän oli se tutkimus, että Suomessa lisää töitä tekemällä saa vain 500 euron lisätuloista 21 euroa käteen. Tais käydä niin silloin kun toinen on toimeentulotuella. Ja tänään Suomen kuvalehdestä viime kuulta luin, kun artikkelissa oli lainattu jostain toisesta lehdestä, että jos haluat teettää autotallin ja maksat tekijälle vissiin n. 2200 käteen niin valtio rikastuu samalla yli 6000 eurolla verojen vuoksi. Eli joko olet ilman autotallia tai teet itse.
 
lej sanoi:
...haluat teettää autotallin ja maksat tekijälle vissiin n. 2200 käteen niin valtio rikastuu samalla yli 6000 eurolla verojen vuoksi. Eli joko olet ilman autotallia tai teet itse.

Kun maksaa pimeässä selviää halvemmalla(lue. inhimmillisillä kuluilla).
 
Finnlinesin nokkamies taisi mainita että palauttaa mielellään varustamotuet valtiolle jos merimiesunioni antaa hänen palkata laivoilleen osaavan ja huokean ulkomaisen henkilökunnan.

Syö miestä rotan lailla nää suomalaisen työn sivukulut ite kun kirjottaa omasta firmasta tonnin laskun asiakkaalle jää itelle suunnilleen vajaa kolmesataa nettopalkkaa laskusta. Firmalle kassaan vajaa kakssataa kuluihin ja muuhun. Reilut puolet menee välillisiin ja välittömiin veroihin.

Saatanan sosialistit

Avautuminen päättyi. Lähen kyykkäämään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom