Nilkat kipeiks lenkillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mige_1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en löytänyt apua haulla joten päätin kysyä.

Eli olen ruvennut lenkkeilemään n. kuukauden ajan parikertaa viikossa noin 45min lenkkejä. Juoksen niin pitkään kun kunto antaa myöten ja sitten kävelen ja taas juoksen jne..

n. 3 lenkkikertaa meni hyvin ja neljännellä kerralla lenkin puolivälissä nilkkoja/pohkeita rupesi särkemään niin pirusti että oli pakko kävellä, yritin väkisin juosta mutta ei siitä tullut mitään.

Nyt viimeinen kerta kun olin lenkillä pystyin juoksemaan 100m kunnes nilkkakipu vei voiton ja kävelin lopun lenkistä :curs:

Eli missä on vika lenkkikengissä, enkö ole vain tottunut juoksemaan, onko mulla väärä tyyli juosta :david:

Niin ja olen 175cm pitkä painan n.70kg slilla on tullu käytyä vuosi enkä ole liiemmin lenkkeilyä harrastanut mutta peruskunto on kyllä kohillaan.

Ja lenkkikenkinä toimivat vanhat salilenkkarit mutta en jaksa uskoa että niissä on vika kun kerta nilkat ovat kipeät en sitten tiedä...

Kyllä nuo kengät vaikuttavat siihen lenkkeilyyn. Itsellä tuli ns. juoksijan polvi, kun juoksin vanhoilla ja kuluneilla lenkkareilla. Nyt uudet ostettu ja lenkkeilty jonkun verran noilla ja pakkoa sanoa, että ongelmia polven kanssa ei enää ole. Tarvitsin siis pronaatiotuen noihin kenkiin.

Eipä kyykkäilty tai tehty vetoja yli kuukauteen, kun tuo iski. Jumppasin, pidin kylmässä ja mobilatia joka ainoa päivä ja tietenkin buranaa viikon ajan. Kulutustavaraahan nuo ovat ja iskunvaimennus kuluu käytössä.

Suosittelen ehdottomasti kunnon lenkkareita eikä mitään alehallien romuja.

Tuossapa vielä linkki mistä itselle löytyi apua: http://www.time-to-run.com/suomi/vammat/top5/index.htm

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom