Nike sykemittarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Core
  • Aloitettu Aloitettu
Mahtaakohan joku olla joskus tutustunu noihin, kattelen täs sykemittaria itelleni ja silmiin osu tollasia, onkohan mitenkään verrattavissa Polarin vastaaviin..?

Esittelyissä lukee ainakin "tarkka sykemittari kovaan harjoitteluun"..ja hintalapussakin melkeen 300e joten jotain hyvää luulis tollakin hinnalla tuotteessa olevan..ulkonäkö vaan jotenkin miellyttää noissa Niken uusissa mittareissa..! Polariltahan sais s610 samaan hintaan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaah, ite ostin suosiolla Polarin. Aina hieman epäilyttää suurten brändien uudet aluevaltaukset. Polar on kuitenkin ollut alalla pitkään ja tekee laatukamaa perusmittareista hifistely-tuotteisiin. Suunto on kans toinen firma, jolla on kovia värkkejä!

Nike on kyllä tarjonnut noita sykemittareita jo jonkin aikaa. Ei vaan Suomessa hirveästi noita myydä. Omastakin mielestä nuo on tyylikkäämmän näköisiä kuin Polarin mittarit. Suunnon mittareiden design nyt on aivan kauhea. :)

Itsellä oli tuollainen Niken sykemittari kolmisen vuotta sitten. En nyt tarkkaan muista mitä kaikkea siinä oli vikana, mutta pariin otteeseen oli heti alkujaan huollossa. Lopulta sain uuden kellon, tämä toimi suht hyvin, mutta tökki edelleen. Nimen omaan sykemittaus. Lopulta kun ei kello toiminut sovimme myyjän kanssa, että puramme kaupan. Ostin polarin tilalle ja ehdottomati hyvä päätös.
Kellohan on todella tyylikäs, mutta todella herkkä maalatuilta osilta. Maali lähti pienemmästäkin raapaisusta ja lopulta maalia ei koko kellossa. Näin kävi sekä omassa, että vaimon kellossa.

Jos nimen omaan haet hyviä sykkeen mittaus ominaisuuksia, niin suosittelen kyllä polaria. Nyt itse olen niitä vuosien varrella 4 kpl kuluttanut. Nykyään käytössä s410 ja toimii hinosti. (joskaan ei niin hieno kuin Nike)

Mä sain sellaisen lahjaksi ja se lähti aika nopeasti vaihtoon. Testailin sitä rinnakkain Polarin kanssa ja se näytti ihan outoja lukemia. Luotan Polariin enemmän.

Hiiop sanoi:
Kellohan on todella tyylikäs, mutta todella herkkä maalatuilta osilta. Maali lähti pienemmästäkin raapaisusta ja lopulta maalia ei koko kellossa. Näin kävi sekä omassa, että vaimon kellossa.
Mulla on myös ollut Niken kello, ei siis sykemittari, mutta siinä oli sama homma, että maalit häipyivät todella nopeasti :down:

quiz sanoi:
Paula Radcliffe käyttää Niken mittaria, joten tuskin ne kovin huonojakaan on. :)
Paula Radcliffe luultavasti käyttäisi Niken sykemittareita, (sponsori) vaikka ne olisivat paskoja.

edit: ja suosikaa nyt ihmeessä suomalaista tässä sykemittariasiassa. Polar on kuitenkin laadukas, edullinen ja maailmalla tunnettu brandi, joten miksi se ei kelpaisi?

Tomi sanoi:
miksi se ei kelpaisi?

Totta munassa kelpaa, mut eikö noi niken mallit ole aika hienoja ulkonäöltään..

Mut taitaapa kallistua tuonne polarin turvalliseen maailmaan munkin mieli :)

Vaikka kannatankin Polaria, niin jaksan ihmetellä suuresti sitä, että Polar ei suomalaisena arvosta suomalaisia kuluttajia. Minusta Polarin näytön pitäisi toimia myös suomen kielellä. Olen antanut asiasta palautetta ja vastaanottaja kertoi, että vaikka tästä on annettu palautetta ennenkin, ei parannusta tapahdu. Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama, kuinka "pienet" markkinat Suomessa on eli se ei kaipaa selitykseksi.

Ja P.S. Otin sen Niken sykemittarin tilalle Niken kellon ja siitä kuoresta tosiaan lähtivät ne maalit aika nopeasti...

Onko tietoa saako noita polarin mittareita jostain osamaksulla ?
tällä hetkellä ei irtoa oikein 300e kerralla mittariin.. :nolo:
Samantapaista kuin esim. netanttila mistä saa tilattua ja maksettua erissä..sieltä vaan ei löydy sellasta mittaria ku haluisin..

Jii82 sanoi:
Onko tietoa saako noita polarin mittareita jostain osamaksulla ?
tällä hetkellä ei irtoa oikein 300e kerralla mittariin.. :nolo:
Oletko sm- tai mm-tason huippu-urheilija, vai mihin ihmeessä koet tarvitsevasi 300 euron mittaria? :confused:

Tietty halvemmallakin mittarilla pärjää, mut sellasen aikasemmin omistaneena huonoja puolia löysin esim. sellasen et sinne muistiin ei saa aikasempia harjotuksia, esim. jos tekee samalla kerralla kaks sellasta harjotusta mistä haluaa tietoja myöhemmin..
Lisänä tietty se et koneelle siirtäminen ei onnistu niissä, ja se ei välttämätöntä ole mut kiva lisä kuitenkin..

..katteles Tomi maikkaria nyt..siinä jotain mihin joskus aattelin pääseväni mukaan..tietty nyt suomessa mut esim. tollaseen liittyen se 300e mittarista ei oo omasta mielestäni paha hinta..

Tomi sanoi:
Oletko sm- tai mm-tason huippu-urheilija, vai mihin ihmeessä koet tarvitsevasi 300 euron mittaria? :confused:
Ihankuin 300 euron mittarit olisi tarkoitettu etupäässä huippu-urheilijoille. :) Taitaa asia olla niin, että suuri osa ihan maailman parhaistakaan kestävyysjuoksijoista/-urheilijoista ei edes käytä mittaria. He kyllä tietävät tahtinsa prikulleen ilman mittariakin. Ja noita mittareita, joissa on nopeuden ja matkan mittaus juoksijoille, ei tosiaan kovin montaa mallia edes ole alle 300 euroa. Nopeuden ja matkan mittaus on jopa mielenkiintoisempi kuin sykkeen. Noiden kalliiden mittareiden kohderyhmä on varakkaat ihan tavalliset kuntoilijat. Ei niitä muuten hirveästi saataisi myytyä.

Ei niitä varmaan kauheasti saa osamaksulla, paitsi jos ostat luottokortilla. Minulla oli aikaisemmin M51-mittari ja nyt on F11-mittari, joka on tavallaan tullut tuon M51 tilalle. Näiden hinta oli sellainen noin 150 euroa. Onko näissä niitä ominaisuuksia, joita kaipaat? Itse en ole ihan kaikkiin laitteiden hienouksiin perehtynyt.

M- ja F-mittarit sopivat hyvin peruskuntoilijalle, joka haluaa mittarilta vähän enemmän kuin perustoiminnot (kuten A-mittareissa). S-mittareista olen minä kuullut myös, että ne ovat jo enemmän "oikeille" urheilijoille. Tai sitten niille "varakkaammille" kuntoilijoille... ;)

Itsellä S410. Toiminut hienosti ja vaikka joskus naureskelinkin, että en tarvitse tietoja koneelle, niin kyllähän se käytössä on ja tulee olemaan. Ei korvaamaton, mutta mukava lisä. 410 vain tiedonsiirto tapahtuu mikrofonin kautta joten häiriintyy melko pienestä ja joskus joutuu useampaan kertaan yrittään ennen kun onnistuu.

Seuraavan mittarin kun ostan joskus (ehkä vuonna 2025), niin kyllä haluan siinä olevan matkan ja nopuden mittauksen mukana. Kyllähän sitä ilman noita hienouksiakin pärjää, mutta tuo ne mukavaa lisää harrastukseen.

Ja kyllähän sen rahan voi turhempaankin laittaa. :)

:offtopic:

Tietty halvemmallakin mittarilla pärjää, mut sellasen aikasemmin omistaneena huonoja puolia löysin esim. sellasen et sinne muistiin ei saa aikasempia harjotuksia, esim. jos tekee samalla kerralla kaks sellasta harjotusta mistä haluaa tietoja myöhemmin..
Lisänä tietty se et koneelle siirtäminen ei onnistu niissä, ja se ei välttämätöntä ole mut kiva lisä kuitenkin..

Eikö esim. Polarin F6 tarjoa jo pyytämäsi toiminnot? Hinta vain 110. Tietysti jos vaadit jotain muitakin ominaisuuksia jotka eivät tähän threadiin tullut, ei polarin karvalakkimalli ole sinua varten.

Eikö esim. Polarin F6 tarjoa jo pyytämäsi toiminnot? Hinta vain 110. Tietysti jos vaadit jotain muitakin ominaisuuksia jotka eivät tähän threadiin tullut, ei polarin karvalakkimalli ole sinua varten.

Kohtalaisen vanha juttu :)

Nyt kohta vuoden ollut s610 ja ajanut asiansa paremmin kuin hyvin , sellanen uus matkatoiminnoilla ym. varusteltu punanen 200-mallinen eksyi tänään talouteen ja innolla testaamaan huomenissa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom