Nikama liikkunut

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli ois 5 nikama lannerangasta liikunut 1cm vatsaan päin.
Onko kellään minkäälaisia kokemuksia hoidosta esim. napropaatilla. Leikattu kellään selkää tämän takia?
Hyviä reenausvinkkejä...

Missäs tuollainen nikaman liikkuminen tapahtui ja kuka sen diagnosoi?

Omalääkäri totes kovin lakonisesti. :rolleyes: Joko syntymä vika tai sitten nuorena leikkiessä menny. Ei oo sellasta äkillistä tapahtunut missä ois menny. Ensimmäisen kerran huomasin joku 6-7 vuotta sitten et siel on siirtymä. Mutta oireillu ei ole ennenkun maaliskuussa kramppas selkä niin pahasti et joutuvat kotoa hakemaan piipaa autolla ja sen jälkeen muutamia lievempiä kramppeja tullut. Nyt tukikorsetin kanssa treenailen. Mut tähän ois kiva saaha jotain muuta hoitoa kun toi leikkaus. Kun fysioterapeutti sano et sen voi hoitaa sellaseen kuntoon ettei tarvi leikata mut ei sitten suostunu sanomaan et mitenkähän se selkä saatas siihen kuntoon. (amatööri)

Jos vika on ainoastaan liukuneessa nikamassa niin keskivartalon lihakset ja syvät vatsalihakset kannattaa pitää kunnossa. Itsellä todettiin alimman nikaman n.1cm liukuma muutama vuosi sitten.
Napraatikot yms. eivät tuolle luultavasti mitään voi siis jos kipu johtuu tuosta nikamasta. Itsellä paljastui äskettäin muuta vikaa selästä joka luultavasti selittää muutaman vuoden kestäneet kivut.
Minulle fysiatri sanoi että tuollainen 1cm liukuma ei välttämättä aiheuta vielä mitään kipuja/ongelmia selkään.
Voi jopa olla että on ollut lapsesta asti tuossa jamassa joten miksi ei ennen kipuillut?

Vasta selkäydinkanavaa ahtauttavat liukumat ovat ns. vaarallisia ja silloin yleensä vasta harkitaan leikkausta. Leikkauksessa taas on se ongelma että se saattaa aiheuttaa ongelmia muualle selkärankaan jos leikkauksella siis tarkoitetaan luudutusleikkausta.

Onko kipu sinulla juuri nikaman kohdalla vai jossain muualla?

edit. Niin, ja onko magneetissa jo käyty?

drizzt919: -Eipä tuohon ole oikotietä onneen.
Keskivartalon tukilihasten harjoittelu ja lihasepätasapainojen korjaus nyt ensimmäisenä tulisi mieleen millä tuota lähtisi oireettomaksi hoitamaan.

"Kun fysioterapeutti sano et sen voi hoitaa sellaseen kuntoon ettei tarvi leikata mut ei sitten suostunu sanomaan et mitenkähän se selkä saatas siihen kuntoon."

Ja mitä tuohon tukikorsetin käyttöön tulee, niin olisin sitä mieltä, että kannattaa unohtaa moiset ja treenata se kehon oma korsetti sitä rasitusta kestämään.

Komppaan risumiestä ja se tukilihasten harjoittelu pitää lisätä ohjelmaan pysyvästi eikä vain ns. kuntoutuksen ajaksi.

Joo toi on ikävä juttu. Mulla oli murtunut nikama treeneissä(siis paini ei puntti). Mulla oli kanssa korsetti päällä. Piti vain antaa sen selän olla rauhassa levossa. Mua harmitti tietää, että se oli murtunut ihan sikana:( . Mutta ei tarvinnu leikkausta sentään.

Liukuma

Mulla todettu 2cm liukama ja hermoahtauma TOSI VITTUMAINEN rakennevika . Hermokivut loppuivat lihas-spasmi hieronnan seurauksena mutta vittuimainen voimattomuuden tunne jäi vas jalkaan. Eli lihas-spasmi hieronnan taitaa parhaiten Antti Heikkilä-kävin 2 kertaa -ja toisen kerran jälkeen kipu hellitti. Sinulla ei ole ahtaumaa joten tilanteesi on paljon valoisampi kun mulla. Jos et jaksa HEikilälle mennä niin pistä naises hieromaan lihas-kramppi aluetta (Yleensä:alaselkä vähän lonkan yläpuolella sivulla oleva alue) kyynerpäillä noin 5min helevetin kovaa. Alimmat syvät lihakset pitää saada auki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom