Niinikedolle 8 dan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nage
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pecman sanoi:
Mitäs kummallista tossa on? Mä ymmärrän hyvin, että Ave haluaa varmistua kokelaiden taidoista. Mustavöiset velliperseet pilaavat lajin kuin lajin maineen.

No se velliperseyshän kielletään jyrkästi jo vihreän vyön kohdalla. Mustavöinen velliperse on siis HR:ssä teoriassakin mahdottomuus! :D

Ei siinä mitään väärää ole, että Ave haluaa pitää homman tiukasti näpeissään. Sellaisten lajien näkökulmasta, joissa on kollegiot daneja myöntämässä, tuollainen yhden henkilön ympärille keskittynyt homma vaikuttaa vähän kummalliselta. Mutta kuten sanoin, jokainen saa itse keksimässään lajissa tehdä ihan niinkuin itse tykkää.

Siitä minkä arvoisena mustaa vyötä pidetään on erilaisia käsityksiä. Toisille se on kaiken täyttymys, toisille vyö taas on merkki vain perustaitojen hallinnasta ja valmiudesta todellisen harjoittelun aloittamiseen. Niin tai näin, Varmaa kuitenkin on, että mikäli opettaja antaa oppilaalleen oikeuden opettaa omaa tyylisuuntaansa, haluaa hän ensin varmistua tämän taidoista. En siis näe mitään ihmeellistä siinä, että opettaja pitäisi nähdä vaikka päivittäin useamman vuoden ajan.

Sen verran täytyy tähän sanoa, ettei Ave sitä vyöarvoa itselleen antanut.

Tässäkin ketjussa huomaa, että Ave on värikäs tyyppi joka herättää kaikenlaisia fiilareita. Jonkun voisi jopa arvata kommentoivan lajia ja henkilöä omasta happamasta näkökulmastaan ja menestymättömyyttään.

Edetäkseen HRssä täytyy osata ja saadakseen sen danin täytyy omata tiettyjä ominaisuuksia tehdyn duunin lisäksi. Päästäkseen dan-kokeisiin joutuu ottamaan Avenkin kanssa matsia, tosin satunnaisesti. Trust me, se yleensä sattuu ja jos se huimaa liikaa, meno eteenpäin ei ole sileää.
Ave vetää kovaa, mutta reilua linjaa, pehmeät tyypit eivät siinä ympäristössä tunne oloaan mukavaksi. Tässä linjassa tien pystyyn nousemisen havainnoineet ovat sitten niitä, joiden mielestä oikeusmurhia on tapahtunut.

Ave on aikamoinen diktaattori pitääkseen homman hanskassa ja viedäkseen lajia haluamaansa suuntaan. Tässä tyylisuunnassa ja jujutsu-liitosta erillään, muu ei oikein toimisikaan.

reino sanoi:
No eipä tietenkään. Ne oli Morrisin kanssa työkeikan jälkeen pubissa ...
Näinhän se muuten karrikoituna meneekin tolla tasolla.

reino sanoi:
Sää ja sun arvailus. :) ..
Mää oon aika ässä arvailemaan, mutta arvailun terä ei aivan kohdistunu suhun. Viestini ilmaisun sameuteen saatoi vaikuttaa myöhäinen ajankohta ja useampi nautittu olut. :kippis1:

Edit: Mää oon nopee kuin Ali, vastaan Reinon mailiin ennekuin se on sen kirjoittanu. Vittu, pitäiskö vaihtaa alaa.

Nage sanoi:
Sen verran täytyy tähän sanoa, ettei Ave sitä vyöarvoa itselleen antanut.

No eipä tietenkään. Ne oli Morrisin kanssa työkeikan jälkeen pubissa, ja parin kaljan jälkeen Morris alko hakkaan Avea selkään sanoen, että "sä oot Ave aivan saatanan hyvä jätkä, eiköhän laiteta sulle 8. dan. Otakko, otakko, ota ny!" Ja sitten katottiin, ketä muita istuu samassa pöydässä ja laitettiin nimet diplomiin. Kovia sällejä kaikki toki. Siinä pöydässä.

Nage sanoi:
Tässäkin ketjussa huomaa, että Ave on värikäs tyyppi joka herättää kaikenlaisia fiilareita. Jonkun voisi jopa arvata kommentoivan lajia ja henkilöä omasta happamasta näkökulmastaan ja menestymättömyyttään.

Sää ja sun arvailus. :) Mulla oli aikoinaan HR:ssä niin alhainen vyöarvo, etten ikinä joutunut/päässyt matsaamaan Aven kanssa eikä Ave ole minua millään muullakaan tavalla satuttanut. Sä myönsit itsekin, että Avella on touhussaan aika diktaattorin otteet. Mikä oli nimenomaan se juttu, jota minäkin kommentoin. Ei sen kummempia.

Mutta sellaiselle, joka on tottunut äärimmäisen opettaja/sensei/guru -keskeiseen meininkiin, kuten ilmeisesti esim. Willie, tässä kaikessa ei ole mitään ihmeteltävää.

Ja lopuksi, kaikki yhdessä: paljon onnea-aa Ave, paljon onnea vaaaan! :love:

Daneista siis

Kyllä ne danit tuolla asteella kuvastavat enemmän sitä historiaa, mitä on tehnyt lajin eteen, kuin henkilön taitoja. Onnea vaan Avelle!
Tällaiset dani jutut vaihtelee tietenkin lajeittain, mutta omasta mielestäni kuitenkin Niiniketo on tehnyt suomalsita jujutsua tunnetuksi maassamme ja ulkomailla 8 danin edestä.

:offtopic:

Aina tätä samaa vääntöä, onko joku ansainnut minkäkin danin jne. Tulee vaan mieleen että mitä järkeä moisia statuksia on edes jakaa kun niiden merkitys on niin subjektiivinen asia ja kriteerit vaihtelee lajeittain.

Juuri noiden dan- ja vyö-pelleilyiden takia arvostan perinteisiä kamppailulajeja kuten painia ja nyrkkeilyä, joissa ei ole senseitä eikä daneja. Paras sensei(valmentaja) on se, joka kykenee valmentamaan menestyneimpiä kilpailijoita ja paras kamppailija on se jolla on lyödä pöytään kovimmat kilpailumeriitit. Ellet pärjää kisoissa, et ole mitään. Ja niin sen pitäisi IMO olla lajissa kuin lajissa.

joo, niinhän se menee.. pitää pärjätä kisoissa tai ET ole MITÄÄN! Lajissa kuin lajissa.. siinä se tuli. :jahas:
öö.. Ei se nyt iha noin vain mene. Itsepuolustus/taistelulajeissa kun harvemmin otellaan kilpailussa ja etenkään sellaisissa jossa on sääntöjä. Ei kilpailumeriitit sano todellakaan että onko jannu sit kova vai ei ja mite hyvä. Mun mielestä kokonaisuus ratkaisee, ei mikään v***n pokaali hyllyllä tai edes taso/vyö. Ja nyt kun oli kyse Aven 8danista ni kyllä rispektit lähtee täältä. :worship:
Niissä lajeissa missä on vyöt/tasot jne on hyvä juttu ja niissä jossa on kilpailut ja lajikohtaiset säännöt on hyvä juttu niille. Turha on lähteä mollaamaan ketään että tää laji on parempi ku se ja tässä kilpailussa on paremmat säännöt jne. kukin laji/henkilö tyylillään. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom