Nigerialaishuijaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu

Janpa

päk in pisnes
Pistinpä pari päivää sitten keltaseen pörssiin ipodin myyntiin ja sain heti samana yönä vastauksen, jossa kyseltiin enganniksi lopullista hintaa. Soittimen hintapyyntö oli 80e mutta pudotin hintaan 70 euroon, sain vastaukseksi seuraavanlaisen mailin:

Hello,

Thanks for your mail.

I'm Mr. Justin Mark from Canada. I really love to buy from you.
Because i love to do business with Europe Country's and i trust them
as well. And i want you to know that Trust is business.

I really need this item (Apple Ipod) for My Lovely Son Schooling in
west Africa Nigeria as an international Student that study Law as a
birthday gift so I'm ready to pay you the Sum of Eur 100 for this
item and 50e for the shipment fee through Post Office Register
Mail,EMS Speed Post Or Priority Mail Service to my Son address below
so the total amount will be 150e which i hope its alright for you.

Full Name :- Akin Akinlabi
Address :- 100 Parakin Road
City :- Ile Ife
State :- Osun State
Zip Code :- 23403
Country Nigeria
Phone Number +2348073561897

And i will be paying you through Bank to Bank Transfer Payment will
made from my bank (Royal Bank Of Canada) to your account as the best
secure way of sending Money through internet which i was told by my
client and i think its secured also a fast and safest Way of making
cash payment.

So the information below will be needed for the payment.

Full Name
Bank Name
Account Number
Country
Item Name
Phone Number.

I am waiting for your prompt response.

Regards.

Netistä löytyy tietoa tästä Justin Markista, joka haluaa ostaa pojalleen soittimen Nigeriaan. Itellä alko heti varotuskellot soimaan kun ostaja kerto olevansa Kanadasta ja ostavansa soittimen pojalleen Nigeriaan erittäin hyvällä hinnalla.

Mites oikein tälläinen kusetus toimii, jos tämä kuvitteellinen henkilö maksaa eka rahat tilille (epätodennäköistä)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos se rahat jo maksaa niin luulisi että kusetus meni vähän hukkaan vai pystyykö se vetämään rahat takasin jollain tekosyyllä ?

tai sitten se maksaa sulle satkun jollain nigerian rahalla mikä vastaa 5senttiä täällä :rolleyes:

silti hassua et miks joku canadalainen tai nigerialainen lukis keltasta pörssiä

Koittavat saada iPodin ilmaiseksi, eli postitat purkin Afrikkaan eikä rahoja ikinä kuulu. Jos sinulla ei ole tälle mailiosoitteelle paljoa käyttöä, niin voithan sä kertoa niille, että iPod on nyt matkalla ja alkaa vähän hermostumaan kun maksua ei kuulu...

Kun nyt Nigerialaisista on kyse, niin tässä varsin pitkä esimerkki siitä, miten näiden kanssa voidaan pitää vähän isompaa kivaa. Wanha kuin taiwas, mutta ei ehkä kaikille.

Aika vasta oli liikenteessä vastaava huijaus, joissa maksu tulee kyllä etukäteen, mutta väärennettyinä matkashekkeinä/maksuosoituksina/seteleinä tms. Ja kun myyjä sitten kipittää pankkiin muuttamaan lappua kotimaan rahaksi, saakin niskaansa epäilyt maksuvälinepetoksesta. Ja jos taas ei kärähdä, vastapuoli saa tavaran ilmaiseksi.

Mun yks kaveri yritti myydä sen kännykkää joskus netissä ja sille tuli samanlainen sähköposti paitsi eri nimellä ja tekstillä. Kaveri haisto kusetuksen ja yritti saada maksua Western Unionin kautta ja kauppa kusi sit siihen. Kauan se ostaja yritti kuitenkin jankuttaa ja kirjoitti pitkiä sähköposteja ym.

Mä en ymmärrä miten jengi voi mennä näihin kusetuksiin (en tarkota threadin aloittajaa).

Mutta niinhän se tais mennä, että ilman tyhmiä ihmisiä maailmassa ei olisi lainkaan rikoksia.

Tein paypaliin tilin. Vois kokeilla heruisko tota kautta rahaa.

^Mä taas en ihmettele yhtään. Helppo raha on houkuttanut ihmisiä ainiaan ja tulee aina houkuttelmaan. Silloin herkästi sumenee todellisuuden taju.. (wincapita esim)

ei todellakaan heru rahaa paypalille. Hei mieti nyt. Kanadasta haetaan ipodia nigeriaan suomalaiselta palstalta?

Juu, ei todellakaan tule rahaa, mutta jatka kuitenkin vänkäämistä tyypin kanssa sähköpostitse ja muista pasteta kaikkia tänne! Jooko :haart: ?

Koittavat saada iPodin ilmaiseksi, eli postitat purkin Afrikkaan eikä rahoja ikinä kuulu. Jos sinulla ei ole tälle mailiosoitteelle paljoa käyttöä, niin voithan sä kertoa niille, että iPod on nyt matkalla ja alkaa vähän hermostumaan kun maksua ei kuulu...

Kun nyt Nigerialaisista on kyse, niin tässä varsin pitkä esimerkki siitä, miten näiden kanssa voidaan pitää vähän isompaa kivaa. Wanha kuin taiwas, mutta ei ehkä kaikille.

Todella huvittava tuo linkittämäsi esimerkki, ainakin itselleni oli vieläpä täysin uusi. Kummasti huononee Mr. Oluwan englanti keskustelun edetessä, ja capslock laulaa. Erityisesti tämä kohta repeilytti: "MY
KIKULI AND CO ARE CRIMINALS BECAUSE HE IS AN IMPOSTER THAT WAS WHY HE TOLD YOU THAT I SAID YOU SHOULD NOT CONTACT ME AGAIN."

Mr. on muuttunut My:ksi ja sopii loistavasti nimen kanssa yhteen :hyvä:

Nyt kaveri tuntuu vähän väliä lähettelevän sähköposteja koskien soitinta:hyvä: Mitähän sitä vastais sille..?

mulla on tullu sähköpostiin noin miljoona just Mr ja Ms mikäki kanadasta ja jenkeistä ja afrikasta jnejnejne...

Joskus oon voittanu miljoonia ja joskus ne haluaa että lainaan rahaa perintöjuttuihin josta se sit maksais mulle 10 kertasena takasi :D

Ei kyl mee mun päähän kuka oikeesti menee noihin.. kai niihin joku menee kerta noita tulee vaan lisää?

Pastea nyt niitä jumalauta tänne muillekkin nähtäväksi!!

Tässä edellinen, nää on nii läppiä

Comply if you are intrested from Mr.Ahmed Yousef:
I am the Manager in charge of Auditing section in Group Bank,I need your
urgent assistance in transferring the sum of Twenty Five Million United State
Of America Dollars immediately to your account.I will send you full details on
how the business will be executed and also note that you will have 45percents
of the above mentioned amount if you agree to help me execute this transfer.
Reply Through my althernativey email : mrahmedyousef@yahoo.com.hk
Regards,
Mr.Ahmed Yousef;

Näitä on valehtelematta ainaki 50~, perintörahoista lottovoittoihin ja hämäräbisneksiin.

Yks oli jopa tyyliin "olen vanha ja mulla on rahaa, mä oon matkustellu ympäriinsä, mutta en ole ikinä tavannut sua, mutta kaveris sano että oot jees. Annan sulle kaiken perintöni, anna tietos."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom