Neverwinter Nights 2

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Aloitin vasta Baldur's Gate 2:sen. Ei tartte olla viimeisintä bling-blinggiä, ei todellakaan. Itse asiassa olen haeskellut kovasti wanhaa kunnon Ultima 7:ää.
Mikään 3-D kiillotus ja puffaus ei vedä vertoja mahtavalle juonelle ja pelattavuudelle. no sir!

Taidan laittaa tuon neverwinter ykkösen tilaukseen ja hakata sitä kunnes vuodenvaihteessa saan uuden tehomyllyn kasaan vistaa ja
enemy territory: quake war:sia varten.

Aivan koukussa tohon BG2:teen. Itseasiassa taidan mennä tekemään pari keskeneräistä questiä saman tien. :)

Minimum System Requirements:

System: 2.4 GHz Intel Pentium 4 or equivalent processor or equivalent
RAM: 512 MB
Hard Drive Space: 6500 MB
Other: ATI Radeon 9800 or NVIDIA GeForce 6600 or higher

Recommended System Requirements:

System: 3.0 GHz Intel Pentium 4 or equivalent processor or equivalent
RAM: 1024 MB
Hard Drive Space: 6500 MB
Other: ATI Radeon X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series or higher video card

No hyvä ettei ton enempää. Uuden koneen osto oli muutenkin edessä.

TDM:ltä hyvää tekstiä, lyhyen pelailun perusteella olen oikeastaan kaikessa samaa mieltä. Itseäni tosin harmittaa yksinpelin onttous enemmän, sillä moninpelejä en liiemmi pelaa.

En toista samoja lauseita, mutta noista 2d-kuvista tuli mieleen, että jää todella kaipaamaan BG2:n kauniita sketsejä esineistä. Sama pätee myös hahmojen potrettikuviin. Kaunis taide kertoo pelaajalle 10 x enemmän kuin kolkko 3d-polygoni-objekti tai suttunen textuurikuva inventaariossa.

Kaiken kaikkiaan taitaa jäädä taas pelaamatta koko peli. Muinoin menin jopa ostamaan NWN1:n ja pelasin muutaman hassun tunnin.

Onko teillä kaikilla sama juttu, että pelattuanne Neverwinttereitä, niin tulee vimmattu tarve asentaa BG2 ja päästää se helpottunut huokaisu: "Aaah. Tältä sen pitää näyttää" ;)

Noh, päähahmo on vasta lvl 7, pelataan tänään lisää ja katsotaan josko juoni tiivistyisi mielenkiintoisemmaksi. :) Muu tätä yksinpeliä ei oikein enää voi pelastaa. :D

Baldur's Gate on kyllä vieläkin paras. Äijän pysty koulimaan aika puolijumalaks ja silti lohikäärmeistä oli vastusta (koko ruudun kokonen vastustaja :rock: ). Oblivionissa ei ollut omassa hahmossa semmoista joukkotuhoaseen tuntua. Ihan yhtä tuhnu kuin alussakin.
Baldur's Gate 2 oli aivan mahtava. Se tuli muutamaan otteeseen vedettyä läpi. Olihan se pakko kokeilla ziititkin siihen, ja lopulta kävi niin että tuli tapettua yksin lohikäärmeet - Drizz't:kin. (tästä tosin seurasi että sain kimppuuni Elminsterin...;) )
Jos toi Nwn2 on BG:n ja KotoR:n olosia niin se tarkottaa että pitäis ostaa uusi kone...molempiin nimittäin aivan koukussa

Edit: Mikä se yber viitta oli BG2:ssa jonka sai sieltä "vesimaasta"? Kaikki muut esineet olivat vain plussaa sen rinnalle!

Älä hyvä mies koske tuohon paskaläjään. Se on niin paska peli ja vähä paskempi lisää.
Netissä hyvä, ja yksinpelikin taitaa voittaa kakkosen yksinpelin. Ainakin itselläni alkaa into hiipua tuohon kakkosen yksinpeliin, liian puuttellinen ja vapauden tunne kokonaan poissa ja tekee mieli vaan aloittaa joku old school rope, Icewind Dale, Planescape Torment tai BG... Tai sit ostais WoW:in..

Netissä hyvä, ja yksinpelikin taitaa voittaa kakkosen yksinpelin. Ainakin itselläni alkaa into hiipua tuohon kakkosen yksinpeliin, liian puuttellinen ja vapauden tunne kokonaan poissa ja tekee mieli vaan aloittaa joku old school rope, Icewind Dale, Planescape Torment tai BG... Tai sit ostais WoW:in..

Et vaan taida muistaa miten kauheeta paskaa se ykkönen oli. Dialogikin semmosta kuraa että myötähäpeän kourissa piti rämpätä hiirtä, että menis nopeemmin ohitse. Kakkosessa on jo hyvää dialogia ajoittain (esim. Sand: "varo askeltasi täällä tai voit astua paikalliseen kulttuuriin"). Toki rottien puute vihollisina harmittaa minuakin suuresti.

Niin no paskaa se on tämä kakkonenkin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
ei taida porukka vieläkään hiffaa sitä että tuota pelisarjaa EI OLE suunniteltu yksinpeliksi/yksinpelikampanjaksi, vaan niin että pelaajat itse luovat maailmoja, tarinoita, seikkailuja, hahmoja ja pelaavat keskenään verkossa.

Pelasin joskus sitä ykköstä, eikös siinä jotkut möttiäiset hyökänny jonnekki kaupunkiin ja niitä piti sieltä lähteä pakosalle. Se oli vissiin ihan alussa, muistan vaan jonkun hevostallin mihin tallensin ja lopetin enkä enää sen jälkeen peliä pelannut :)

BG1 ja 2 oon alkanu menemään, nro1 vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta vaikka vanha onkin ja kakkosta ehtisin ensimmäisen dialogin verran pelata, ajattelin ensin mennä 1:sen läpi ennen kuin pelaan 2:sta.

Voishan tota NWN2 koittaa, ite oon just niitä ketkä tykkää hyvännäkösestä maailmasta ja hahmoista, siis uusinta uutta...

Onko muuten kukaan pelannu Dungeon Siegeä? Musta se on hyvä :)

NWN2 tarina on selkeästi parempi, mitä ykkösen. Ei kuitenkaan loppupeleissä mitään tajuttoman ihmeellistä. Olen tosin vasta act II alussa.

Tässä pelissä pitäisi jossain vaiheessa tulla vastaan tilanne jossa aletaan rakentamaan itselle omaa strongholdia. Sinne pitää palkata väkeä ja alkaa kouluttamaan armeijaa ja jotain. Itse odotan innolla, että se alkaisi. Kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta.

Tämän pelin lopullinen arvo nähdään vasta sitten kun tulee noita pelaajien omatekemiä seikkailuja ja modeja. NWN1:ssä oli hyviä seikkailuja pelaajien itse tekeminä. Parempia kuin se alkuperäinen tarina. Sen vuoksi NWN1:een kannattaa tutustuakin. Ei sen alkuperäisen yksinpelin vuoksi. Veikkaan että samoin käy NWN2:lle.

Tässä pelissä pitäisi jossain vaiheessa tulla vastaan tilanne jossa aletaan rakentamaan itselle omaa strongholdia. Sinne pitää palkata väkeä ja alkaa kouluttamaan armeijaa ja jotain. Itse odotan innolla, että se alkaisi. Kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta.

Ite oon tos asti ja se kyl vaikuttaa tosi teennäiseltä. Jotai sivuquesteja vaa ja sit hommat parantuu.

Edit: Mikä se yber viitta oli BG2:ssa jonka sai sieltä "vesimaasta"? Kaikki muut esineet olivat vain plussaa sen rinnalle!

Eilen siellä rymysin ja savun hälvettyä tällainen löytyi maagin ruumiilta.

CLCK26 : Cloak of Mirroring

Cloak of Mirroring
Though it feels much like normal cloth, this shimmering cloak has on occasion been described as "woven water". Its true enchantment becomes apparent when the wearer is attacked directly by magic, and all damage caused by spell effects is returned to the caster.

STATISTICS

Special Abilities: Reflects all spell damage back to the source. This includes offensive spells like magic missile, but not disabling (non-damage) spells such as hold person.

Lore Required : , Value : 7500

Ei hullumpi! :D Tämän kun yhdistää mind shieldiin ja free actioniin, voikin fightteri aika huoletta lähteä pätkimään maageja yksikseen.

Nii ei tietenkään, mutta eipä kovin moni näytä valittavan siitä että WoWiin ei oo hyvää ja kunnon juonella varustettua yksinpeliä...

Niin, koska se peli on nimenomaan suunnattu ja tehty moninpelaajille. Kyllä ihan alussa, kun kukaan ei Wow:sta oltu kuullutkaan, niin ihmeteltiin, että mitä Warcraftille on tapahtunut, kun tässä wowissa on vain moninpeli.

Neveriin taas todella moni odottaa toimivaa ja kiehtovaa yksinpeliä Baldurin aikoja haikeasti muistellen. Itseäni suuresti vituttaa moninpelin puskeminen joka peligenreen.

NWN2:

No niin, vihdoin pääsin pelamaan peliä kunnolla. Kyllä se vaikuttaa ihan mukavalta, kun siihen pääsee sisään. Tarina ei kyllä ole auennut hirveästi, mutta voin jo arvata miten se etenee. Sivujuonia on kiitettävästi, mutta suurin osa niistä on hae tavara, tapa kaikki matkalla, tuo tavara takaisin.

Kumppanit ovat tosiaan mukavan aktiivisia kertomaan kokemuksistaan ja antavat mielipiteitä vähän joka väliin. Heidän välilläänkin on mukavaa käden vääntöä aika ajoin.

Taistelu taas on nyt mitä on. Kyllä se toimii.... mutta. Ehkä verrattuna BG2:n vastaavaan systeemiin, niin aivan samalla tavalla se toimii, mutta nwn2:ssa on yleistä kaaosta enemmän, eikä oikein hahmota mitä pitäisi tehdä ja kenen kimppuun hyökätä.

Jos kumppanit ovat AI:n hallinnassa, ne rynnivät minne sattuu vihollisen kimppuun, ja käyttävät epäolennaisia taikoja ja kykyjä.

Kameran hallinta on raivostuttavaa, kun ei löydä sitä juuri oikeaa kamerakulmaa. Toisaalta siihenkin alkaa jo tottua että vispaa ylös ja alas, ympäriämpäri kameraa koko ajan.

Grafiikka on kyllä mielestäni aika vanhahtavaa ja osittain jopa rumaa. Aina silloin tällöin näkee upeita maisemia kun on kamera oikeassa kohdassa ja oikea valaistus. Tekstuurien suttuisuus kyllä ihmetyttää näinä päivinä. Kikka, joka on jo aikoja sitten keksitty, jossa tekstuurit tarkentuvat mitä lähemmäksi kamera tulee, ei neverwinterissä nähdä. Hahmojen varustus on siltikin hienosti suunniteltu ja näyttää kivalta. Sanottakoon vielä, että grafiikka ei siis ole kauttaaltaan kuraa, vaan lähinnä se ihmetyttää, että siitä ei ole saatu vielä karkimpaa, kuten Oblivion.

Screeni NWN2:sta, välikohtaus.
attachment.php

Kyllä tämä nyt menee paremman puuttesta, vaikkei todellakaan täydellinen ole.

:3:

Viimeksi muokattu:
Joo, hiukan sitä oon tossa nyt kerenny pelaamaan, tosin en oo vielä pitkällä mutta ihan mukavalta vaikuttaa. Valitsin sen tavallisen mörssäritien eli oon fighteri. Suht hyvältä on vaikeustaso vaikuttanu, pelaan Normalilla, peli näyttää kauniilta enkä oo mitään isoja bugeja vielä huomannu. Jotain häikkää oli tavaroiden myymisessä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom