Neuvoja penkkipaidan valintaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja salemias
  • Aloitettu Aloitettu
Moro kaikille!

Eli tarkoitus olis hankkia ensimmäinen penkkipaita, mutta kun ei ole oikein tietoa noista paidoista.

Olen 176cm 90-95kg
Penkkimaksimi on n.170kg, nostan aika kapealla otteella.
Kapeapenkkimaksimi n.160kg

Eli minkämoista paitaa suosittelette?

suosittelisin titania mutta sun pitää ite kokeilla. riippuu pitkälti käsien ja rinnanympäryksestä mikä paita menee päälle ja mitä sillä tulee rintaan.. nostan itekki pikkusormet merkeissä ja raw penkissä nousee kapealla enemmän ku leveällä ja käytän titan f6 koko 40

otat yhteyttä alan ammattilaiseen. esimerkkinä mainittakoot vaikka selkäinahon sakari.

mm. sinun oma nostotyylisi vaikuttaa paidan valintaan merkittävästi. ei onnistu jos itse alat tilailemaan jostain tai hommaat paidan nostamatta sillä. mm. selän kaari vaikuttaa jo merkittävästi valintaan. ammattilaiselta saat heti suoraan parhaan paidan omiin tarpeisiisi, ei tarvitse vaihtaa kokoja tai malleja koko ajan.

Kannattaa todellakin kysyä esim. Selkäinaholta. Se tietää varusteista varmaan kaiken.
Mää soitin sille ennen eka kisaa ja kysyin mikä paita passais. Sakke kyseli muutaman kysymyksen ja suositteli Titanin F6 Tornadoa. Salienkkaan tuli 25 kiloa kisoissa lisää.
Mulla suurinpiirtein samanlainen penkki/kapea penkki-suhde (vähemmän vaan rautaa, nyyh) ja Tornado passas pirun hyvin. Saatas passata sullekin tai sitten ei...

Ei se välttämättä noin yksinkertaista ole, itse tilasin kanssa saken neuvojen perusteella paidan, enkä tästä hyötynyt kilon kiloa. Jälkikäteen salilla sai kuulla että paita olis löysä ja semmosta. Kaikkein parasta on jos pääsee kokeilemaan itse paitaa ennen ostoa.

nelkku sanoi:
Ei se välttämättä noin yksinkertaista ole, itse tilasin kanssa saken neuvojen perusteella paidan, enkä tästä hyötynyt kilon kiloa. Jälkikäteen salilla sai kuulla että paita olis löysä ja semmosta. Kaikkein parasta on jos pääsee kokeilemaan itse paitaa ennen ostoa.

Se on kyllä tosi. Sen tietää vasta sitten, kun sitä paitaa koittaa päälle ens kertaa. Mulla vaan sattu kokokin passaamaan heti ens kerralla.

jos otat vaikka tuohon em. sakkeen yhteyttä niin sovitusmahdollisuuskin varmasti onnistuu hänen omalla salillaan, mikäli Saarijärven suunnalla (noin 60km Jyväskylästä) satut pyörimään.

:offtopic: mutta aattelin kysyä että paljonko pitää nostaa että on järkevää ostaa penkkipaita? nostan 125 onko järkee ostaa vielä?

Mysterrio sanoi:
:offtopic: mutta aattelin kysyä että paljonko pitää nostaa että on järkevää ostaa penkkipaita? nostan 125 onko järkee ostaa vielä?

Riippuu täysin tavoitteistasi.

Mysterrio sanoi:
Penkkipaitaa ei kylla kannata ostaa, jos ei meinaa kilpailla.
Paidan osto ei riipu kiloista, vaikka nykypaidat on niin pirun kireitä, ettei meinaa pikkuhilut tulla rintaan. Pitää vaan ostaa vähän isompi paita, että nuo kilot saadaan rintaan.
Eikun mars paitaa ostamaan ja kisaamaan. :thumbs:

Kiitos vaan vastauksista!

Varmaan olis paras kun pääsis itse paikan päälle kokeileen paitaa, mutta kun asun niin kaukana täällä pohjosessa...
Ei olis tosiaan varaa opiskelijabudjetilla tilata montaa paitaa turhaa ja kokeilla mikä on paras.

Pitää rimpauttaa Selkäenaholle ja kysyä neuvoja, jahka saan tuon 180kg ensin RAW penkistä. Toivottavasti siihen ei mene kauaa ;)

Tavoitteena olis tuo maaginen 200kg paidalla.

Back
Ylös Bottom