Neuvoja kokeneemmilta, pliis.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlee
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Joku kysyi tuolla aloittelijoiden osiolla seuraavaa: jos meinaa tehdä joka arkiaamu, ts. 5 x viikossa aamulenkin juosten niin mikä on sopiva ja kannattako ennen lenkille lähtöä syödä mitään.

Ma mietin tanaan aivan tuota samaa ja aattelin kysella samaa ja paria muuta juttua myos taalla mimmien osiolla. Itseasiassa en kay salilla (talla hetkella) mutta laskia pitas polttaa semmonen 10-15kg. Aloitin aamulenkkeilyn/kavelyn/juoksun viikko sitten. Yritan lenkkeilla 30-60min niina paivina kun en fillaroi toihin (tyomatkaan menee noin 20min mika on jyrkkaa yla- ja alamakea vuoronperaan). Teen lenkin/fillaroin toihin tyhjalla mahalla.

Eli kuinkahan useesti viikossa tata pitas tehda ja kuinka kauan ajallisesti kerralla? Haittaako jos tekee joka paiva eli toisina paivina fillaroi toihin ja toisina tekee lenkin. Etta siis rasvalahtis. Ma myos katon samalla mita laitan suuhuni ja yritan saada riittavasti protskuja paivan mittaan. Salille minulla ei kuitenkaan talla hetkella ole mahdollisuuksia menna. Teen kyllakin 2 iltana vkossa joogaa.

Mulla ei oo talle ‘projektille’ mitaan ajallista tavoitetta eli en meinaakkaan polttaa noita laskeja viikossa kesaksi. Vaan lahinna sairastelun jalkeen aloittaa sopivalla temmolla ja pasta takaisin entisiin treeni kuvioihin. Ma tassa ekassa vaikeessa keskityn ruokavalioon ja nautiskeluun. Ja toivotaan etta ne laskit karisis siina samalla. Ma oon aina tykanny lenkkeilysta ja joogasta joten oon alotellu niilla. Uimista voisin kans yhdistaa mut uimaan ei paase kuin illalla.

Millanen vkon ohjelma olisi jos se sisaltaa 1-2 joogaa ja fillarointia, lenkkeilya ja uintia? Monta aamuaerobista ja voiko silti samana paivana aamuaerobisen kanssa menna illalla vaikka uimaan? Mitaan naista liikuntamuodoista en tassa vaikeessa tee verenmaku suussa vaan sopivasti etta syke nousee ja hiki tulee.

Jossain vaiheessa tarkoitus olisi lisata koko kropan ohjelma kerran vkossa.

Rasvanpolton kannalta on paras optimaalinen sekoitus aerobista ja punttitreeniä.

Aerobisen treenin kestosta, tunti on sopiva. Ennen lenkkiä ei ole hyvä syödä (ainakaan paljon!) juoda voi, sekä ennen että harjoituksen aikana varsinkin nyt kesällä. Jotkut kyllä vannovat kahvin nimeen ennen lenkkiä (kofeiinin vaikutus).

Pidä viikossa 1-2 lepopäivää fiiliksen mukaan, äläkä pudota kaloreiden saantia liian alas.

juuri näin! Ite vedän aerobiset aina ennen aamupalaa..minulle sopivin rytmi. Töiden jälkeen salille, koska edellisestä ruokailusta on aina se noin 4 tuntia, mutta ennen treeniä juon kahvia..aika reilustikin! Ennen aamulenkkiä en juo kahvia, lasin vettä korkeintaan. Iltapäivällä ennen salia kahvi tuo jotenki lisää puhtia treeniin ja kehoon! :)

Ma oon nyt pari vkoa kayny ma-pe aamulenkilla ja voi veljet kuinka eron jo huomaa. Nyt jo heraan reilusti ennen kellon sointia ja jaksan juosta paljon paremmin.

Talla vkolla on fillaroitava joka paiva toihin joten se kaykoon aamulenkista. Syon aamiaisen vasta toissa ja useimmiten tunnin paasta toihin tulosta.

Ens vkolla taas jatkuu toi juokseminen. Nyt tuntuu etten jaksa edes odottaa. :D

Koska pyoraily on vahan rennompaa ja sita tulee vahemman kuin juoksemista niin yritan kayda pari kertaa talla vkolla uimassa kotimatkalla.

Eli tasta taa lahtee. Ehka 1kk ja sitten otan sen yhden paivan kokovartalon kuntosaliohjelman mukaan. Ehdotuksia siihen? Joskin aika monta olen haulla loytanyt. Sitte katellaan taas siita.

Ja tietty mukana on se jooga 1-2 kertaa vkossa.

Kahvia en juo koska en ole koskaan juonut. Tietty tabuina ne koffarit vois ottaa. Mut en oo ainakaan viela tarvinnu. Ma lahden vaan liikeelle C-vitamiinin voimin.

Oisko turhaa tehda vahan jumppapallolla kuntoilua kotona? Siis vatsoja ja selkaa ja venyttelya. Vai keskitynko vaan kunnon kohottamiseen ja sen saannollisyyteen?

Jumppapallo tekee gu-taa aivan varmasti ja sillä voi puuhastella vaikka tösöä katsellessa. Tohon sun systeemiin en voi kommentoida muutaku että :thumbs: :thumbs: :thumbs: Tosin ite vannon puntin nimeen :worship:

Joo mulla on jumppapallo ja en tajunnu mainita sita alussa. Silla kylla saa vatsat ja selan treenattua hyvin. Ja venyttely pallolla on tosi tehokasta.

Ma paatin sittenkin alottaa salin kuitenkin - tata palstaa enemman luettuani. Menen tanaan 'ekaa kertaa' ns esittelykertaan jonne on pakko menna uutena jasenena. Loysin edullisen uimahallin salin jonne voi menna pay-as-u-go eika tarvii kirjautua mihinkaan kuukausiksi. Aloitan aluksi kerran kaksi vkossa kokokropan ohjelmalla.

Loysin yhen vanhan ohjelmani eli miltas kuulostaa:

Leg Press - prassi
Lunges - oisko askelkyykky
Bench Press - penkki
Pull Down - alatalja
Seated Row - alatalja
Shoulder Press - pystypunnari
Dumbbel Lateral Raise - vipunostot
Biceps - hauis
Calves - pohkeet

Hauis vuorotellen kasipainoilla ja tangolla ja pohkeet vuorotellen istuen ja seisten.

Lisaksi ehka ojentajat vai tarviiko? Mulla on paksut kadet...toisaalta ehka vahvat kun vaikka en oo vahaan aikaan kayny salilla ja on kiloja keraantyny ni silti menee viel pari dippii :D

Ja tietty vatsat, mut ne teen muina paivina kotona pallolla.

Ehka pari settii ja noin 10-14 toistoo vai oisko perempi tehda lyhyet sarjat isoilla painoilla vai pitkat sarjat pienemmilla painoilla?

Ma alotan nyt talla ja katellaan heraako entinen innostus. Kaikki neuvot otetaan vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom