Neuvoja digikameran hankintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Predator
  • Aloitettu Aloitettu
Olen hankkimassa digikameraa ja kaipaisin hieman neuvoja. Mitä kameraa voisitte suositella, kun hintaluokka on noin 300-400€ ? Itse olen ajatellut ostaa Canonin Powershot A40. Onko kellään kyseistä kameraa? Kokemuksia kyseisestä kamerasta?

:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin ton A40 pari kuukautta sitten. Ihan hyvä kamera, hintaluokkansa kameroista tod. näk. paras vaihtoehto.

+pieni virrankulutus
+helppokäyttöinen
+hyvät säätömahdollisuudet

-hämäräkuvaus
-2.0 megapixeliä ei tahdo riittää, kuvanlaatu

eli suosittelen jos aiot sijoittaa sen 400-500€, mutta jos enemmän niin ite kyllä ottaisin mieluummin G2:sen tai G3:sen.

Originally posted by aidan
Paljonko on G2:sen pyynti?

Kamera on aivan tuliterä. On just tällä hetkellä elämänsä ensimmäisessä latauksessa. Tosta osoitteesta ([url]http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/haku.asp) kun hintoja katsot, niin eiköhän me saaha hintaa hiukan alemmas.

Kameraa ei ole varastettu, :D vaan se on vasta vakuutusyhtiöstä mulle kannettu. Myyn sen koska olen ostamassa "oikeaa" digijärkkäriä.

Lueskelin nuo linkit läpi ja todennäköisesti ostan HP photosmart 812. Kokemuksia kyseisestä kamerasta? On ainakin pärjännyt testeissä hyvin

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen pari kuukautta sitten hankkimaani Canon Powershot A200.

Tässä jotain minulle mieleisiä ominaisuuksia:
- automaatti ja manuaali asetukset (niikuin melkein kaikissa)
- Hyvä hämäräkuvaus manuaali asetuksella (herkkä jopa infrapunavalolle....)
- ISO 50-400 herkkyys
- Hyvä macro kuvaus, muistaakseni tarkentaa 3-4cm päähän
-2Mega pixeliä riittää mainiosti minulle, teetän ehkä kerran pari vuodessa jokusen paperikuvan
- hinta suht edullinen, 250€
- 15/30s videokuvaus (AVI) 320/160 resolla
- Tuottaa mielestäni tarkan kuvan

Miinuksena optinen zoomi, harvoinpa sitä olisi tarvinnutkaan.

Hankin tuohon samantien Uniross:in 4 x 2000mAh akut ja pikalaturin, niillä kelpaa jo kuvata enempikin.

Jos tuo kiinostaa voin laitella parit kuvanäytteet nettiin...

Ajattelin itse tuota HP photosmart 850, siinä ois 4megapixeliä ja 8xoptinen zoomi. Ja sen sais 600eurolla. Ainakin hinta/laatu pitäis olla kohdallaan.

Kannattaa tsekata Saksan hinnat. Kaverini tilasi sieltä ja sai n. 200e halvemmalla kuin vastaavan Suomesta:cool:

digikameroista

Ostin jokin aika sitten HP 620-kameran. Toimiva ja ihan hyvä paketti eikä kovin kalliskaan. 3x optinen ja 4x digizoomi. Täytyis vaan ostaa tuohon isompi muistikortti... hinta oli muuten tarjouksessa alle 300e

Originally posted by Predator
Lueskelin nuo linkit läpi ja todennäköisesti ostan HP photosmart 812. Kokemuksia kyseisestä kamerasta? On ainakin pärjännyt testeissä hyvin

Ah!! Ei ainoastaan hyvä vaan paras:hmmm:

Ostin ton hp 812 noin kuukausi sit ja tosi tyytyväinen olen ollut.
Kuvan laatu tosi hyvä.

Kannattaa ehdottomasti ostaa Saksasta digi-kamera. Hinnat ovat paljon halvemmat kuin Suomessa ja postikulut on jotain 16€. Osta canonin ixus v.2 tai v.3. toi v.2 maksaa postikulujen kans n.380€ ja v.3 n.470€.

jos tässä sallitaan pieni mainos niin, itse laitoin juuri Canon S20:n myyntiin tarpeettomana. Kameran mukana 2xakku, 128MB muistikortti, akkulaturi, USB-johto, manuaali, softat CD:llä.

Jos jotakuta kiinnostaa hyvä 3.3M pikselin kamera niin ottakaa yhteyttä.

Kävin tänään kaupassa testaileen kameroita ja huomasin, että HP oli todella hidas verrattuna Canoniin. Esim. HP:lla meni melkein puolet kauemmin mitä Canonilla, kun laittoi virrat päälle ja kamera oli valmis ottamaan kuvia. Muutenkin HP oli toiminnoissaan hitaampi. Viddu tämähän menee vaikeaksi:evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom