Neuvoa kaipaisin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 0601459
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Moikka!
Tarvitsisin vähän apuaneuvoa laihdutuksessa tai pikemminkin elämäntapamuutoksessani! Olen rehkinyt kuntosalilla tammikuun alusta (uudenvuoden lupaus). Olen mieltynyt hommaan kovasti =). Tähän mennessä olen tiputtanut kymmenisen kiloa, mutta nyt vähän junnailee, ja aika pahasti.

Mulla on tavoitteena päästä 55 kiloon jouluaattoon mennessä. Painoa pitää pudottaa siis vielä n. 25 kiloa. Siihen on aikaa 24 viikkoo.

Olen jakanut homman 4 välitavoitteeseen.

Tällä hetkellä en jaksa raskaan työn vuoksi käydä salilla... koitan kevyttä jumppaa kotona harrastaa 3 kertaa viikossa. Kävelen yht.8km päivässä työmatkana ja illalla käyn viel reippaan kävely tai kävelyhölkkälenkin 2-4 kertaa viikossa. Onko liikunnan määrä ok?

Kysyisin sitten vielä:
a) mitä ruokia suosittelet syötäväksi?
b) Onko teillä jotain muuta niksejä annettavan asian suhteen?
c) Onko tavoitteeni realistinen?

Kiitos kovasti jo etukäteen vastauksista. =)
Toivottavasti vuoden lopussa voin laittaa itsestäni ennen-jälkeen-kuvat näytille =)

Moi!

Vastaan tuohon viimeiseen kysymykseen ensin. Tavoite voi olla vaikeasti toteutettavissa, mutta jos aikomuksena on pysyä saavutetussa painossa laihdutuksen jälkeen ja vielä elää ajattelematta koko ajan vyötärönympärystä ja vaakaa loppuelämäänsä, suosittelen, että otat tavoitteeksi n. 500 g viikossa ja siitäkin on varaa tinkiä. Ts. kannattaa miettiä, mikä on tavoitteesi: Päästä tavoitteeseen ja sen jälkeen ei ole niin väliä mitä tapahtuu... vai kenties viimeinen laihis ja mukava loppuelämä ;)

Tarvitsisin vähän apuaneuvoa laihdutuksessa tai pikemminkin elämäntapamuutoksessani! Olen rehkinyt kuntosalilla tammikuun alusta (uudenvuoden lupaus). Olen mieltynyt hommaan kovasti =). Tähän mennessä olen tiputtanut kymmenisen kiloa, mutta nyt vähän junnailee, ja aika pahasti.

Mulla on tavoitteena päästä 55 kiloon jouluaattoon mennessä. Painoa pitää pudottaa siis vielä n. 25 kiloa. Siihen on aikaa 24 viikkoo.

Olen jakanut homman 4 välitavoitteeseen.

Tällä hetkellä en jaksa raskaan työn vuoksi käydä salilla... koitan kevyttä jumppaa kotona harrastaa 3 kertaa viikossa. Kävelen yht.8km päivässä työmatkana ja illalla käyn viel reippaan kävely tai kävelyhölkkälenkin 2-4 kertaa viikossa. Onko liikunnan määrä ok?
Onko yhtään lepopäivää? Mietin vaan, että neljä lenkkiä ja kolme jumppaa voi olla liikaa, mutta riippunee tehoistakin. Jos työkin on raskasta, kannattaisi harrastaa ehkä palauttavaa liikuntaa enemmän ja reipasta vähemmän. Mut ehkä tässä on eri koulukuntia :rolleyes:

Kysyisin sitten vielä:
a) mitä ruokia suosittelet syötäväksi?
b) Onko teillä jotain muuta niksejä annettavan asian suhteen?
c) Onko tavoitteeni realistinen?

Suosittelen, että syöt n. 600 g kasviksia ja hedelmiä päivässä + kuitupitoista viljaa/leipää tms. niin että tulee ainakin 25 g kuitua päivässä.
Katsot, että terveellisestä rasvasta tulee vähintään 25 % päivän energiasta. Proteiinia kannattaa kanssa nauttia sellainen 1,5 g / painokilo. Tästähän on kanssa eri koulukuntia ;).

Eli suosittelen, että otat ainakin aluksi avuksi jonkin nettipalvelun, jossa voit noita määriä seurata.

Jos olet ollut tähän asti ns. kitukuurilla, paino saattaa aluksi nousta ja junnailla...

Joo, eli siis edelliset oman kokemuksen perusteella ja kokonaan unohtaen sen lähemmäs 1 kg / viikko painonpudotustahdin. :wanha:

Edittiä: niin siis loppuelämästäni minäkään en voi mitään vielä tietää, mutta suunnilleen samassa painossa olen ollut nyt runsaan puoli vuotta. Tätä ennen eivät "onnistuneet" laihdutukseni ole koskaan olleet näin pitkäaikaisia tuloksiltaan. Voin vakuuttaa, että kokemusta on :D

Kannattaa lukea läpi mitä söit tänään/eilen threadia, sieltä löydät vinkkejä sekä ruokavaliomalleja. Ensin sun on kartoitettava paljonko syöt nyt. Siitä kalorimäärästä vähennät ensin vaikka 300kcl. Pidät tätä yllä noin 3viikkoa ja teet sitten tarvittavia muutoksia, kuten lisäät aerobista tai vähennät kaloreita.

Laita vaikka esimerkkiruokavaliosi tänne tai "mitä söit tänään/eilen threadiin" niin on helpompi neuvoa :)

Tuo 8km kävely päivässä kuulostaa jo varsin hyvältä aerobisen määrältä. Tämän lisäksi voisit ottaa aluksi vaikka 2 intervall-tyyppistä lenkkiä kesto noin 30-40min. Eli saisit vaihtelua kävelyy ja tehostaisit aineenvaihduntaasi/rasvanpolttoa.

Kyllähän se on fakta, että se punttitreeni pitäisi olla mukana kuvioissa. Dietillä aineenvaihdunta hidastuu ja saatat polttaa lihasta rasvan sijaan. Tuloksena "laiha-läski". Jos jaksat mennä iltalenkille, mikset jaksaisi tehdä salilla vaikka kahta treeniä viikossa, vaikka viikonloppuna? Treeni voisi olla hieman kevyempi-pumppi tyylinen, jos työsi kerran on raskas. Raskaan työsi vuoksi kalorit on kannattavaa pitää mahdollisimman korkealla. Viikossa kannattaa pitää ainakin yksi lepopäivä :)

Kannattaa lukea läpi mitä söit tänään/eilen threadia, sieltä löydät vinkkejä sekä ruokavaliomalleja. Ensin sun on kartoitettava paljonko syöt nyt. Siitä kalorimäärästä vähennät ensin vaikka 300kcl. Pidät tätä yllä noin 3viikkoa ja teet sitten tarvittavia muutoksia, kuten lisäät aerobista tai vähennät kaloreita.

... Raskaan työsi vuoksi kalorit on kannattavaa pitää mahdollisimman korkealla. Viikossa kannattaa pitää ainakin yksi lepopäivä :)

Samaa mieltä myös Aivin kanssa, paitsi että... Jos syöt jo nyt kulutukseen nähden kovin vähän, ei kannata vähentää, vaan paremminkin lisätä syömistään. Mutta tosiaankin sen kartoittaminen, mitä ja miten paljon syöt nyt, on ensimmäinen askel.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom