Nettiyhteyden jakaminen bluetoothilla - mahdotonta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anaski
  • Aloitettu Aloitettu
Onko mahdollista jakaa pöytäkoneen nettiyhteys bluetoothilla kännykkään? Siis näin:

kännykkä -> (bluetooth) -> pöytäkone -> (ADSL) -> netti

Siis jos vaikka huussissa istun luuri kourassa, niin voinko käyttää pöytäkoneen ADSL-laajakaistayhteyttä bluetoothin kautta kännykälläni, maksamatta ropoakaan datasiirtomaksuja operaattorille?

Pe*kele meinaa hihat palaa, kun tuntikausia olen googlannut yksinkertaista asiaa ja vastausta ei vaan löydy. Onko tämä ominaisuus tahallaan disabloitu ja sabotoitu, jotta kännykän käyttäjät joutuvat käyttämään kotonaankin palveluntarjoajien ylihinnoiteltuja 3G datayhteyksiä?

Puhelimena mulla on Noksun 6110 navigator ja käyttis siinä on Symbian OS v3. PC:stä löytyy bluetooth dongle ja yhteys kännykän ja PC:n välillä toimii mainiosti.

Jos joku tämän ratkaisee niin kymmenen pistettä ja helevetin iso papukaijamerkki + rekkakuormallinen respektiä multa :)

edit. Sen verran vielä, että olen tietoinen tästä gnubox-viritelmästä, mutta se toimii vain vanhemmilla puhelimilla, joissa on Symbian OS v2 tai vanhempi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voithan sinä hommata puhelimen, jossa on lani. Sitten vain joinailet omaan laniisi.

Tuo olisi tietysti yksi ratkaisu. Mulle on kuitenkin tuo navigointiominaisuus välttämätön ja N-sarjalaiset (?), joista löytyy GPS ja WLAN ominaisuudet eivät ole tällä hetkellä oman budjetin rajoissa :(

hmm, jos se nyt jotenkin toimis, niin kännystä pitäis laittaa että käyttää nettiin bluetoothia tai että on jo yhteys nettiin, koska muutenhan se alkaa heti nettiin mentäessä ottaa yhteyttä joko 3Gnä tai GPRSnä...

Ainakin tuon keskustelun mukaan toimii uusillakin (S60v3.x) luureilla, jos vaan jaksaa nähdä sen vaivan että tekee oman development sertifikaatin ja allekirjoittaa paketin sillä. Samaan tapaan kuin mitä RotateMe vaatii N95:lle.

Alan selvittää tuota sertifikaatin hankkimista, ilmoittelen myöhemmin miten kävi.

Kiitokset avusta tähän mennessä!

Jep, sain tuon gnuboxin signattua ja asennettua, mutta sen jälkeisiin vaiheisiin pitäisi löytää jostain kunnolliset ohjeet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom