Nettisivuston luominen ja kuinka tehdä sillä rahaa

Holla.

Tuli tuossa yön pimeinä tunteina omasta mielestäni ihan kohtuu hyvä nettisaitti idea ja mietiskelin tässä että mitä kaikkea nettisivuston luominen oikein vaatii ja kuinka sivustolla voi tehdä rahaa.

Sivustolla ei ole tarkoitus myydä mitään vaan se toimii enemmän hakukonetyyppisesti kuten tai trivago tai nettiauto ja tulot lienee tulisi siis käyttäjien klikkailusta ja samanlaisista mainoksista mitä pakkotoistolla on joka sivulla.

Mikäköhän olisi oikea tapa lähteä liikenteeseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palkkaa koodari tekemään sivut, ala mainostaa ja katso mitä hommasta tulee.
Joo ei itsestäni ole tuota pakettia tekemään. Lähinnä mietityttää se että koodareita on varmasti monentasoisia ja tämmöisissä sivustoissa ulkoasu ja toimivuus on melkein kaikki kaikessa.
Pitäisi joku hyvä koodari/ sivuston tekijä löytää ja sitä kautta lähteä varmaan eteenpäin.

Jos oikein hyvän idean keksit, saat startupin pystytettyä ja rahoitusta sille - ja löydät jostain tyyppejä, jotka ovat valmiita lähtemään mukaan puoli-ilmaiseksi, on olemassa huomattavasti isommat mahdolliset päästä miljonäärikerhoon kuin veikkauksen peleillä. Monet menestystarinoista (lasken sellaisiksi sivustot, jotka on saatu myytyä mukavalla summalla), kuten esim. Pizza-online, ovat lopulta melko yksinkertaisia ideoita. Idean keksimisen ohella toinen vähintään yhtä suuri haaste on löytää oikeat henkilöt, joilla riittää kompetenssi, mutta palkkaa ei tarvitse maksaa kuin nimellisesti.

Lähtisin sen idean kanssa johonkin start-up kiihdyttämöön. Sitä kautta löytyy varmasti se devaajakin, eikä välttämättä tarvitse muuta palkkaa kuin osuuden firmasta. Tämän toteuttamiseksi sinun pitää rakentaa parin minuutin pitch siitä, minkä ongelman ideasi sen asiakkaille ratkaisee. Kun itse asuin vielä Suomessa, kävin mentoroimassa tiimejä Helsinki Startup Weekendeissä ja Startup Saunassa. Molemmista jäi itselleni todella positiivinen kuva.

Muistathan, että sen ideasi rahallinen arvo on negatiivinen, ennenkuin siitä on olemassa toimiva prototyyppi, josta on saatu asiakaspalautetta. Arvo on alle nollan sen takia, että tuon palautteen saamiseksi on jonkun tehtävä paljon duunia.

Okei, onko mitään kokemuksia hyvästä yrittämöstä? Aika sekalaista tietoa on netissä, huhhuh mikä homma päästä kaikesta jyvälle. Harmi kun asun pikkukaupungissa niin täällä ei ainakaan kompetenssia löydy.

Mites on bisnekset lähtenyt rullaan?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun itselläkin on ollut 'yön pimeinä tunteinta' vaikka mitä ideoita nettisivuiksi/appeiksi, mutta en oo oikeen ikinä raaskinut viedä niitä pitemmälle.

Viimeksi muokattu:
Minullakin on pää täynnä ideoita mutta itsellä toteutuskyky 0 sivustojen suhteen. Aikansa kun duunailisi niin varmasti saisi kaupan pystyyn mutta harvoinpa ne ihan suoraan istuu tarkoitukseen jos on muutakin kuin pelkkää tavaran myyntiä tms.

Ei oo lähtenyt mihinkään liikenteeseen. Koodaria ettiny mut ei oikein löydy sopivaa. Lienee järkevin olisi tässä vaiheessa ettiä koodari yhtiökumppaniksi.

Ei oo lähtenyt mihinkään liikenteeseen. Koodaria ettiny mut ei oikein löydy sopivaa. Lienee järkevin olisi tässä vaiheessa ettiä koodari yhtiökumppaniksi.
Joka toisella on se maailmaa mullistava idea ja kaikki osaavat koodarit saa ovista ja ikkunoista näitä ehdotuksia että tee sä duunit niin saat sitten siivun tuloista.
Toki jos on hyvä idea ja ajatus niin miksei joku suostuisikin.

Joka toisella on se maailmaa mullistava idea ja kaikki osaavat koodarit saa ovista ja ikkunoista näitä ehdotuksia että tee sä duunit niin saat sitten siivun tuloista. Toki jos on hyvä idea ja ajatus niin miksei joku suostuisikin.
Jep. Eikä sen idean tarvitse niin maailmaa mullistava olla, kunhan idean lisäksi on kyky viedä se idea markkinaan. Tässä parin entisen kollegan tällainen harrastus (toinen keksi idean sekä neuvotteli businessdiilit, ja toinen koodasi palvelun): https://www.shoekicker.com/. Tässä casessa kummankin tausta on digitaalisessa markkinoinnissa, joten osasivat välttää tällaiselle himmelille sen yleisimmän sudenkuopan. Eli sen, paljonko yhdeltä asiakkaalta saadaan katetta vs. paljonko sen saman asiakkaan hankkiminen maksaa.

Jep. Eikä sen idean tarvitse niin maailmaa mullistava olla, kunhan idean lisäksi on kyky viedä se idea markkinaan. Tässä parin entisen kollegan tällainen harrastus (toinen keksi idean sekä neuvotteli businessdiilit, ja toinen koodasi palvelun): https://www.shoekicker.com/. Tässä casessa kummankin tausta on digitaalisessa markkinoinnissa, joten osasivat välttää tällaiselle himmelille sen yleisimmän sudenkuopan. Eli sen, paljonko yhdeltä asiakkaalta saadaan katetta vs. paljonko sen saman asiakkaan hankkiminen maksaa.
Todellakin, helposti unohtuu että ei sitä sivua kukaan löydä jos sitä ei saa markkinoitua.
E: Ja lisäksi ansaintalogiikka on usein jossain muussa kuin siinä että käyttäjältä otetaan rahat, käytännössä suurin osa käytöstä pitää olla ilmaista ja tulot repiä mainosmyynnistä tms. toiminnasta.

Joka toisella on se maailmaa mullistava idea .

Yhdeksällä kymmenestä on. Ite kun olen pienesti opetellut nettisivujen tekoa ja päivittelen firmalle + teen sellasta tarjouskirjettä ilman mitään koulutusta siihenkään muiden varsinaisten hommien ohessa, niin kyllä "mutku mä en osaa" ihmisillä on koko ajan ihan helvetin hyviä ideoita mitä pitäis ja vois (joku muu) tehdä.

Eli jos on ideoita nettisivujen tekemisestä, niin pitää opetella tekemään nettisivuja.
Yleensä ne ideatkin sitten jalostuu, kun tulee enempi ymmärrystä aiheesta.

Jos tarvii rahotusta, pitää opetella tekemään rahaa.

Itellä on semmonen koulutustausta millä voi tarjota lakisääteistä palvelua tietyn ammattialan tarpeisiin. Jos joku koodari haluaisi tuottaa palvelua ilman minua, ei muuta kuin about 4-5v kestävälle koulunpenkille. Uskon tämän plus minun tietotaitoon perustuvan sivuston sisällön olevan ihan tarpeeksi vastapainoa sille että en osaa koodata ja kumppani osaa.

Ei varmaan ollut sinun ideaasi kohdistuvaa arvostelua, vaan siihen yleiseen ilmiöön, missä jokaisen on keksinyt hautaustoimistojen AirBnB:n tai paremman Verkkokauppa.comin.

Itellä on semmonen koulutustausta millä voi tarjota lakisääteistä palvelua tietyn ammattialan tarpeisiin. Jos joku koodari haluaisi tuottaa palvelua ilman minua, ei muuta kuin about 4-5v kestävälle koulunpenkille. Uskon tämän plus minun tietotaitoon perustuvan sivuston sisällön olevan ihan tarpeeksi vastapainoa sille että en osaa koodata ja kumppani osaa.
Ei ollut tarkoitus olla ilkeä tai loukkaava mutta itse tarkoitin näiden pätevien koodareiden saavan vaikka kuinka ja paljon ehdotuksia siihen että tekevät ilmaiseksi sivuston ja jos jotain tuottaa niin saattaa saada rahaa.
Itse laitoin juuri oman idean työn alle ja sille on hintalappu n.10ke ilman mitään takeita tuottaako se sivu ikinä vai ei.

Minä opettelin itse koodaamaan, kun oli hyvä idea ja lopulta proton olisi voinut ottaa koekäyttöön pienellä vaivalla itselle.

Homma kaatui sit siihen, että totesin tykkääväni aivan muusta työstä, kun koodin ihmettelystä sisällä tietokoneen äärellä.

Mielummin käytän aikani fyysisiin hommiin.

Tosin, tälläistä tuotetta ei vieläkään ole myynnissä. Että ehkä joskus. Mulla on pääkoppa täynnä moisia ideoita, mutta ei niitä jaksa startata. On muutakin puuhaa niin pirusti.

Minä opettelin itse koodaamaan, kun oli hyvä idea ja lopulta proton olisi voinut ottaa koekäyttöön pienellä vaivalla itselle.

Homma kaatui sit siihen, että totesin tykkääväni aivan muusta työstä, kun koodin ihmettelystä sisällä tietokoneen äärellä.

Mielummin käytän aikani fyysisiin hommiin.

Tosin, tälläistä tuotetta ei vieläkään ole myynnissä. Että ehkä joskus. Mulla on pääkoppa täynnä moisia ideoita, mutta ei niitä jaksa startata. On muutakin puuhaa niin pirusti.
Mullakin pursuaa pää jos jonkinlaista sivustoa mutta esteenä on ollut raha ja vaikka kuinka opiskelisin koodaamista niin en ikinä saisi oikein toimivaa ja samalla visuaalisesti myyvää sivua aikaiseksi.
Lisäksi nuo kehittyy ja monien maksullisten sivustojen pohjana on erilaiset WP sovellukset joita liitetään sekä muokataan eikä ne oli samallatavalla valmiita kuin shopityt yms.

Jos olisi vain tuote jota myydä verkkokaupassa niin niihin löytyy vaihtoehtoja jotka saa lähes kaikki normaalijärkiset itse pystyyn mutta taika tulee omissa jutuissa siinä että sivuun vaaditaan tietynlaisia ominaisuuksia joita ei vaan saa valmiina vaan ne pitää koodata.

Saakeli kun voittas lotossa niin mä palkkaisin 10 koodaria heti töihin rustaamaan erilaisia sivuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom