Netti VVO:n kämpissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

On tulossa muutto Helsinkiin ja ilmeisestikin VVO:n kämppään. VVO:lla on joku oma VVO-verkko, joka on talosta riippuen Sonera tai Saunalahti nopeudet on joka 256 tai 1M molemmilla palveluntarjoajilla. Siihen mihin muutto tulisi on Saunalahden reviiriä. Megasen hinta 21€/kk ja avausmaksu 30 euroa.

Kämpässä ei olisi Ethernetverkkoa eli pitäisi hankkia vielä HomePNA-sovitin hintaan 55€. Tosin jos tilaa ennen muuttoa niin säästyy avausmaksulta.

Onko jollain tätä käytössä, ja onko hinta hyvä? Ja millaisiin nopeuksiin tolla megasella ehkä voi tosielämässä päästä. En tiedä noista tekniikoista niin hirveästi ja olen tottunut tällaiseen ilmaiseen 10/100 megaseen :rock: , niin vaihto arveluttaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lej sanoi:
En tiedä noista tekniikoista niin hirveästi ja olen tottunut tällaiseen ilmaiseen 10/100 megaseen :rock: , niin vaihto arveluttaa.

Mikäs se tollanen liittymä on :eek: ? Ettet nyt vähän huijaa, kovin on datalla kiirus.

Woland sanoi:
Mikäs se tollanen liittymä on :eek: ? Ettet nyt vähän huijaa, kovin on datalla kiirus.
Turun ylioppilaskylän verkko.

Edit: Ja voisin ehkä ostaakin sen Home-systeemin jos muutto toteutuu.

Mulla on yhteys VVO-verkossa. Sillon kun olis hankkinu sen esiinty jatkuvaa yhteyden katkeilua ja välillä ei toiminu ollenkaan. Nyt on toiminu jo kauan paremmin ja aikasemman takia ne laski hintoja nykyseen 21e/kk eli ei ole valittamista. 1 megaselta tää ei vaikuta, mutta pelaaminen sujuu ihan hyvin ja latailukin, jos on kärsivällisyyttä. Törkeen halpa tää on verrattuna mihinkään vastaavaan.

Kattelin noita muita hintoja, ja eipä ainakaan halvemmalla näytä juuri saavan. Jos se kerran hyvin toimii, niin eipä se varmaan huono valinta ole. Eikä enää tule niin hirveästi noita P2P-ohjelmiakaan käytettyä.

Itsellä oli tuollainen käytössä vielä tuossa viime vuoden puolella mutta sain tarpeeksi ainaisesta pätkimisestä ja muista yhteys ongelmista ja vaihdoin adsl:n.
Halpahan tuo oli mutta kun ei kunnolla toiminut niin ei jaksanut moisen kanssa taistella. En sitten tiedä onko se nykyään toimivampi tai jotain. Mutta minulle ei jäänyt positiivista kuvaa tuosta HomePna-härpättimestä.

Itsellä VVO-verkko käytössä, mutta Soneran toteuttama. Hyvin on toiminut tähän asti, tosin tässä talossa on Ethernet-verkko valmiina ja Adsl:llä lähtee sitten eteenpäin eli protokollalla PPP over Ethernet muodostetaan tuo yhteys.

Tuo Home-PNA on yleensä epävarmempi juttu, mutta mikäs siinä jos toimii. Hinnat näissä kiinteistöliittymissä ei ole kuitenkaan pahat.

Itselläni Saunalahden HomePNA-yhteys on pelannut muutamaa poikkeustilannetta lukuunottamatta mainiosti. Asiakaspalvelua täytyy kehua erikseen. Aina kun olen raportoinut yhteyden pätkimisestä tai toimimattomuudesta 'vikalinjaan', niin ongelma on korjattu todella ripeästi. Ovat olleet todella ystävällisiä ja varmistelleet vielä perään että toimiiko nyt kuten pitää. Itse muutan pois VVO:n asunnosta, mutta juuri noiden hyvien kokemusten johdosta katson ensisijaisesti Saunalahden ADSL-liittymää uuteen asuntoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom