Netti pätkii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JNJL
  • Aloitettu Aloitettu
Soneran laajakaista kaapelimodeemilla (motorola). Pätkiminen on satunnaista välillä kerran pari päivässä tai useammin, harvoin selviää ilman katkoja. Missä vika? Onko samoja kokemuksia kellään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
JNJL sanoi:
Ainiin ja olen soittanut soneralle...ne on pihalla kuin lumiukot!

Käske niitä lumiukkoja tulla mittaamaan signaalin voimakkuus sun pistorasiasta ettei vain olisi liian heikko tai vahva. Jälkimmäinen on ainakin korjattavissa pienellä palikalla.

Welholla sama juttu. Välillä auttaa kun ottaa modeemista virran pois päältä ja takasin. Tosin joskus tota joutuu tehdä 5 kertaa 10minuutin välein. :wall:

Mielelläsi tietäsin miten tosta pääsee.

Mulla sama ongelma, soneran laajakaistaliittymä pätkii viikottain ja yhteyden on saanut takaisin, että katkasee modeemista virrat (ja takas päälle) ja korjaa verkkoyhteydet. Kuitenkin todella ärsyttävää ja olen useasti soitellut auriaan ja kellarissakin on käyty kattomassa piuhat eikä ongelmaa siellä.

Nyt sain aurialta lainamodeemin jos vaikka vika olisi siinä mutta silti netti katkeilee, mistäköhän seuraavaksi lähtee ratkomaan ongelmaa? Aurialla täti sanoi että jos vaikka modeemi ei jaksa pyöritää nettiä, siis mitä? Mikä ihmeen modeemi (ZyXel Prestige 600 series) se sellainen on ettei jaksa nettiä pyörittää kun vaan on 1 megan kokonen yhteys. Pitäiskö ehdottaa että huoltomies käy mittauttamassa ton pistorasiajutun?

Dracone sanoi:
Welholla sama juttu. Välillä auttaa kun ottaa modeemista virran pois päältä ja takasin. Tosin joskus tota joutuu tehdä 5 kertaa 10minuutin välein. :wall:

Mielelläsi tietäsin miten tosta pääsee.

Joo...ei siihen muu auta ku repiä piuha seinästä ja hakea ip uudestaa. Se on tosi ärsyttävää ku kaikki imutukset katkeaa sen takia. :wall:

näköjään suht yleistä tää pätkiminen. mulla on jo useamman viikon pätkiny soneran adsl-yhteys. 15-30min pystyy surffailee ja sit ei mee enää mihinkään. oon kokeillu purkin vaihtoa, verkkokortin vaihtoa ja ainaki viittä eri virustunnistinta. tarpeetonta kai sanoa että vieläki pätkii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom