Netflix

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Imdb:ssä taitaa olla "pelastakaa Lucifer-kampanja" meneillään - neloskauden jaksoille annettu pisteitä 9.5-9.9 :ROFLMAO: Ei siinä mitään, loistavaa juomapelimateriaaliahan tuo on. Ja tietysti avuksi myös sitä seuraavan darran paranteluun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Imdb:ssä taitaa olla "pelastakaa Lucifer-kampanja" meneillään - neloskauden jaksoille annettu pisteitä 9.5-9.9 :ROFLMAO: Ei siinä mitään, loistavaa juomapelimateriaaliahan tuo on. Ja tietysti avuksi myös sitä seuraavan darran paranteluun.
Game of Thronesilla on vähän erilainen kampanja. Yöllä tulevan jakson arvosana on 7.2 jo näin etukäteen ja ääniä on kertynyt melkein 2500.

Huh, ihan pian eli jo 5.6. jatkuu! :rock:

View: https://youtu.be/2bVik34nWws

Tätä odotellessa ! Ei noiden ois kuitenka tarvinnu palkata noita tähti (kalliita) näyttelijöitä tähän sarjaan. Aka Miley cyrus, Anthony mackie. Sarja kuitenkin menestynyt todella hyvin ilmankin noita. Suurin osa jaksoista on ollu todella hyviä, joten tätä kautta odotellaan taas innolla vaikka onkin vain 3 jaksoa.

tank 432
Onpahan pitkästä aikaa harvinaisen huono tuotos, 15 minsaa väkisin eikä enempää jaksa.
Kertokaa kannattaako jatkaa?

Aina kun valitetaan imbd:stä, niin kyllä se niin päin ainakin toimii jos leffalla arvostelu alkaa vitosella, niin melkoista paskaa tuppaa olemaan ja jää kyllä katsomatta. Toki eipä noi 7+ leffatkaan aina hyviä ole. Itsellä se raja kyllä on niin, että 6.0-> että viitsin edes harkita.

Kyllä tuo imdb antaa hyvää kuvaa siitä mitä on odotettavissa. En oo nähny yhtään hyvää leffaa minkä arvosana alkais vitosella.
Ja kyllä ne top 250 leffat on myös suurin osa omaan makuun. Toki poikkeuksia löytyy esim kummisedät. Ei vaan itselle toimi nuo elokuvat.
Sitten taas Dark Knight, Fight club, lord of the ringit, inception, endgame, jne on täyttä kultaa.

Kyllä se IMDB arvosana ehdottomasti hyvä suunnan antaa.
Hieman kannattaa odotuksia viilata jos leffa/sarja on suuren hypen takana ja julkaisusta vain hetki. Silloin voi olla överikovaa arvosanaa tiskissä, joka jossain kohtaa sitten tasaantuu.

Alle kutosen leffat tai sarjat ei kyllä voi olla järin hyviä, mutta sanoisin että kutosesta alkaen saattaa olla etenkin jos teema tms iskee itsellä kovasti.
Yli 7 tekeleet on imho jo aina edes jollain tasolla varsin hyviä vaikka ei aihe olisi just omaa suosikkia, ja yli 8 kun mennään alkaa iskemään melko universaalisti. Tuossa tosin ehkä poikkeuksena jos aihe ei kiinnosta lainkaan, niin tokihan siitä ei sittenkään pidä.
Genreittäin vaihtelee kyllä myös. Tuntuu että kauhuleffa jos menee yli 7 sen on jo tosi hyvin, ja Marvelit yms painaa kovaa numeroa tiskiin vaikka ei sinänsä mitään neroutta edusta ainakaan perinteisin leffakriteerein.

Oletettavasti jengi tosin oman makunsa mukaan noita tutkii, joten taitaa säännöt pitkälti päteä.

Protip että avaa sen user review osion ja plärää sitä vauhdilla alaspäin ja kattoo miltä arvosanat näyttää. Luulen että jotkut tuotantoyhtiöt masinoi tota normi arvosanaa ylöspäin, mikä onnistuu ainakin uuden leffan/sarjan kohdalla kun arvosteluja ei ole aivan mottipäistä määrää. Sen sijaan noihin käyttäjien arvosteluihin on kirjoitettu ainakin alkupäähän listaa pidempiä elokuva-arvostelu ja niiden keskiarvo vastaa usein enemmän todellisuutta. Hyvänä esimerkkinä yksi viime vuosien paskimmista scifileffoista Annihilation-hävitys. Se oli ainakin ekat pari kk jossain 8,8kieppeillä, mutta kun pläräs ne arvostelut läpi niin 20 ensimmäistä oli 1-4tähteä ja kaikki ihmetteli että kuka tästä on muka oikeasti pitänyt.

Sitten taas fanitusta edustavat leffat, esim Marvel sarjan arvostelut kuvastaa enemmän sarjan fanien antamaa arvosanaa. Nolanin Batmanit poikkeaa tästä, ja niiden arvostelut kuvastaa enemmän leffan hyvyyttä sellaisille katsojille kuten minä joilla ei ole mitään tunnesidettä Batmaniin hahmona. Ei sillä että katoin mä noista Marveleistakin suurimman osan mutta ei tosiaan leffoina mene itsellä yhteen arvosanan kanssa, vaan enemmän sellasta ihan kelpo viihdettä.

Edit. Tosin täytyy antaa arvostusta miten sellainen määrä leffoja nivottiin lopussa yhteen. Kunnianhimoinen projekti. Tosin olen ehkä saavistuksen katkera miten se Black panther sai oscar ehdokkuuksia. Ei leffan kulttuuripolitiikka voi näkyä oscareiden mittakaavassa. Tai ainakin sitten kyseessä pitäisi olla joku Schindlerin listan tyyppinen tuotos, eikä mustapantteri joka oli näytelty huonosti ja Marvel mittakaavallakin järjettömän ennaltaarvattava.

Viimeksi muokattu:
Hyvänä esimerkkinä yksi viime vuosien paskimmista scifileffoista Annihilation-hävitys
Arvosana tällä hetkellä 6.9, joka ehkä vastaa suunnilleen sitä mitä olen muiden juttuja kuunnellut.

Omasta mielestä kyseessä oli melkeinpä huono elokuva, joten ehkä menee tuohon laariin ei vaan osunut itsellä. Menee siis hyvin sen kanssa yhteen, että tommonen ~7 hipova leffa pitää mahdollisesti vielä upota omaan makuun. Periaatteessa tuon pitäisi, siis genre/teema osalta, mutta mun mielestä se oli lopulta vaan hölmö.

Noi leffan julkaisun ympärillä olevat numerot on tosiaan hankalia, ja silloin IMDB lisäksi itse katselen juuri esim. käyttäjien arvosteluita tai muita kirjoituksia leffasta.

Mä tykkään Rotten Tomatoesista enemmän, kun kerää kriitikoiden arviot sinne myös erikseen. Ja sitten oma luku tavis-leffassakävijöille ja faneille. Tietty tuonne on ollut muutamia fanien masinoimia kampanjoita arvioimaan tiettyjä leffoja ylös tai alas, mutta kriitikoiden puolelle ne eivät vaikuta ja iso ero näissä kahdessa kyllä jo kertoo jotain.
Tank 432 (Belly of the Bulldog) (2016) - Rotten Tomatoes

Luciferin uusin kausi katsottu ja vähän jäi jatko mietityttämään että (ilman spoilereita) keskitytäänkö seuraavassa kaudessa aina vain enemmän Luciferin asioihin ja aina vain vähemmän rikoksiin yms. Siis tietty oleellista on Lucifer, mutta tavallaan pidin myös sarjan "CSI - Lucifer" meiningistä joka on nyttemmin jäänyt vähemmälle huomiolle ja jatkossa varmaan vielä kauemmas.

Luciferin uusin kausi katsottu ja vähän jäi jatko mietityttämään että (ilman spoilereita) keskitytäänkö seuraavassa kaudessa aina vain enemmän Luciferin asioihin ja aina vain vähemmän rikoksiin yms. Siis tietty oleellista on Lucifer, mutta tavallaan pidin myös sarjan "CSI - Lucifer" meiningistä joka on nyttemmin jäänyt vähemmälle huomiolle ja jatkossa varmaan vielä kauemmas.
Tälläisessä sarjassa voidaan lauseella parilla kuitata jokin homma pois, joten katsoo nyt. :)

Toki ensin pitää odotella tietoa jatkosta.

Lopun myötä ajattelin itse heti niin, että mahdollisessa seuraavassa kaudessa erona vain se että Lucifer käy helvetistä käsin ratkomassa keissei. Näen jo miten sanoo kuinka oppi multitaskaa, ja kuinka se on helppoa koska onhan se kuitenkin hei itse piru. :LOL:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom