Nesteisyys

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Johtuuko turvotus ylensä siis liian vähäsestä suolamäärästä? :O ihmettelen että kun syön ulkona, niin samantien turpoo sormet ja naama näyttää turvonneelta ja nesteiseltä. Ihan perseestä! Kotona käytän kyl suolaa jonkun verran, lähinnä jodioitua ruokasuolaa, merisuolaa tai ruususuolaa.

Johtuuko turvotus ylensä siis liian vähäsestä suolamäärästä? :O ihmettelen että kun syön ulkona, niin samantien turpoo sormet ja naama näyttää turvonneelta ja nesteiseltä. Ihan perseestä! Kotona käytän kyl suolaa jonkun verran, lähinnä jodioitua ruokasuolaa, merisuolaa tai ruususuolaa.
Ei yleensä, vaan joskus. Mulla ei suola turvota laisinkaan, mutta sitten taas jo 2–3 annosta alkoholia tekee sormista tosi turvonneet vähäksi aikaa.

No hemmetti :) jotenkin pitäisi saada uni laadukkaammaksi, kun kuitenkin minun "huonosti" nukuttu yö on kestoltaan 6-7h yhtäjaksoista unta. Tämän luulisi riittävän? Iltaisin olen ottanut myös ZMA:ta mutta vaikutus lienee aika marginaalinen.
Unen tarve on aika henkilökohtainen. Jollekkin saattaa riittää 5 h, toinen taas tarvitsee 9 h.

Itsellä esim kesällä riittää hyvin 7 h, talvella mielummin 8 h. Sekä vkl mielellään yksi kelloton aamu, jos viikko on ollut vähäuninen.

Ei yleensä, vaan joskus. Mulla ei suola turvota laisinkaan, mutta sitten taas jo 2–3 annosta alkoholia tekee sormista tosi turvonneet vähäksi aikaa.

Mulla tulee aina hirvee turvotus suolasesta ruuasta ja se on iha kamalaa. Mikähän siihen auttais? En uskalla sen takia edes syödä mitään poppareita,metukkaa yms ku ei oo kuva näyttää pallokalalta :(

Mulla tulee aina hirvee turvotus suolasesta ruuasta ja se on iha kamalaa. Mikähän siihen auttais? En uskalla sen takia edes syödä mitään poppareita,metukkaa yms ku ei oo kuva näyttää pallokalalta :(
Syö ruokaa joka ei turvota. Kummatkin noista esittämistäsi safkoista on aika käsiteltyjä. Miten ois vaikka popparien tilalle kurkku ja porkkanatikkuja dipillä ja metukan tilalle vaikka mahdollisimman lihaisa leikkele. Säästyt turhalta suolalta ja saat puhtaampaa polttoainetta joka ei oletettavasti turvota.

- - - Updated - - -

Ja jos nyt joskus haluaa "herkutella" ja vetää sitä käsiteltyä ravintoa, niin sitten hyväksyy sen turvotuksen. Kun sitä ei usein tule, on se yks hailee :)

Syö ruokaa joka ei turvota. Kummatkin noista esittämistäsi safkoista on aika käsiteltyjä. Miten ois vaikka popparien tilalle kurkku ja porkkanatikkuja dipillä ja metukan tilalle vaikka mahdollisimman lihaisa leikkele. Säästyt turhalta suolalta ja saat puhtaampaa polttoainetta joka ei oletettavasti turvota.

- - - Updated - - -

Ja jos nyt joskus haluaa "herkutella" ja vetää sitä käsiteltyä ravintoa, niin sitten hyväksyy sen turvotuksen. Kun sitä ei usein tule, on se yks hailee :)

nojoo harvoin tulee herkuteltua mut ulkona syötyä aika useesti ja usein se on just subin patonki tms. eilen sain siitä nii järjettömän turvotuksen ettei tosikaa, olin tehny kyl rankan treenin ennen sitä et en tiedä kumpi nyt oli syypää.. noo, pitää kattoo vähä mitä suuhunsa laittaa tai sit vois tietty olla ressaamatta tommosista :)

Niin, itse ainakin koitan lähteä siitä liikkeelle, että mietitään mikä sen oireen aiheuttaa. Lääkäriinkin kun meet, lääkäri osaa ehkä hoitaa sen vaivan. Lyödään pilleriä käteen ja noilla lähtee. Todellisuus on se, että usein niillä lääkkeillä saadaan se vinksallaan olevan asian huono vaikutus piilotettua. Todellisuudessa se kytee edelleen siellä pohjalla ja lääkkeet vain pitävät vaivan pois. Vähän kuin lihasjumit, se saa piiloon pillereillä, mutta oisiko järkevämpää vaikka hierotuttaa ne jumit pois eikä vain piilottaa kipuja.

Subista saa salaatinkin, aika usein tulee vedettyä se. Tuplalihalla ja kasviksia saat pyytää enemmän, sehän ei maksa mitään ekstraa. Jos ei vaikka tomaatin määrä riitä, niin sanoo "lisää" kunnes miellyttää ;)

- - - Updated - - -

Sanoo herra jolla pellillinen mokkapaloja odottaa jääkaapissa :D No niitäkin harvoin, niin ei siihen kuole.

No en niin siit turvotuksesta sit tiedä mut kyllä itel vaa'an lukemat nousee sen muutamanki kilon aika nopiaan jos syö jonkun 5 grammaaki normaalia enemmä suolaa.. :D

Hiilarithan keräävät nestettä jonkin verran, eikö?
ja liian korkeat miinuskalorithan kanssa aiheuttavat nesteen kertymistä korkean stressitason vuoksi, näin ainakin luin jostain. itsellä ainakin kalorien nostaminen on selvästi auttanut nestepöhöön.

Hiilarithan keräävät nestettä jonkin verran, eikö?
ja liian korkeat miinuskalorithan kanssa aiheuttavat nesteen kertymistä korkean stressitason vuoksi, näin ainakin luin jostain. itsellä ainakin kalorien nostaminen on selvästi auttanut nestepöhöön.
Joo, ittellä samanlaisia kokemuksia tästä stressiasiasta ja huomaa et jos on tullut syötyä heikommin on turvotuksiakin enemmän.

Millä keinoin ihmiset on täällä saaneet vähennettyä nesteisyyttä? Itsellä maitotuotteiden vähentäminen/poistaminen ei ole vaikuttanut.

Itsellä unta tulee hieman liian vähän - se täytyy myöntää. Suolaa tulee keskimäärin 8g ruoasta. Kolme tai neljä kertaa viikkoon tulee kamppailulajin tai salin parissa oltua. Ylipainoa on vähän, ja kalorit olleet miinuksella muutaman kuukauden -500/päivä. Jos lähtee lisäämään vähän ruoan määrää, niin kannattaako lisätä proteiinin vai hiilarin osuutta?

Itsellä on ollut ongelmia nesteisyydestä. Ensimmäisenä tiputin viljat pois, poislukien kaura. Sitten E2 alle 0,10 ja vieläkin turvoitusta. Poistolistalla seuraavana oli maito, näillä kaikilla yhdessä väheni nestelasti vähän, mut vielä naama pullotti. Ylirasitustilaa puski päälle 3vk sitten ja kortisolitasot alhaalla vuosien stressistä ja tolkuttomasta kahvin kittaamisesta. Säästääkseni lisämunuaisiani lopetin kahvin juonnin kokonaan viime viikon keskiviikkona. Nyt on paino 5kg alempana kuin viime keskiviikkona eli 10 päivää.

Eli itsellä piti toi stressi/2 litraa kahvia päivässä nesteet kyydissä.

- - - Updated - - -
/QUOTE]

Mun käsitykseni popkorneista on aivan toinen. Sellaisella kuumailmahärpäkkeellää kun poksauttaa, niin mukaan ei tule muuta kuin maissia. Tosin hiilihydraatti kerää nestettä jne. mutta paljon parempi kuin esim. leikkele. Vihannekset ovat kanssa ihan kunkkuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom