Nenäverenvuoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dogii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikähän on kun mulla on ns. "herkkä nenä"? Oikeestaan ollu koko elämän ajan ja aina kaikista pienistä tälleistä tai liian kovasta niistämisestä veret purskahtaa ulos ja ihmiset menee paniikkiin. Erityisesti nenäverenvuodot alkaa jostakin tällistä, mutta myös jonkin rasituksen alaisena esim. salilla voi alkaa. Intissä mulla vuosi verta nenästä melkeen päivittäin (kasarmilla paska ilma).

Pitäskö vaan varata aika lekuriin vai häh?

Itellä sama ongelma aina varsinki jos on kova lämpötilojen vaihtelu. 1-3 kertaa tulee hillot nenästä. Tuttu käväisi lekurissa samasta ongelmasta ja ilmesesti jotenkin "polttivat" verisuonia tai muuta vastaava. Kuulemma on tuntunut jeesaavan.

Tuo vaiva voi johtua juuri huonosta verisuonesta mutta myös herkistä limakalvoista. Itsellä nimenomaan limakalvot nenässä kuivuu ja tää aiheuttaa etenkin talvisin verenvuotoja nenästä, kun ehkä samaan asiaan liittyen mulla on koko ajan lämpötilaeroihin liittyvä nuha. Poistuu kun lämpötila viimein nousee yli 15 asteen eli harvoin. :D Sama neesuvaiva on iskällä ja veljellä, liekkö periytyvä ominaisuus (toki voi sit offtopiccina miettiä, että onko se allergiataipumus ennemminkin).

Samoin voi klyyvari vuotaa salilla, liittyy varmaan massiiviseen omega3:n syöntiin kun veri on juoksevaa ja ajoittain korkeisiin verenpaineisiin.

Just poltettiin pari suonta omasta nenästä. Sisäilman kosteus kun menee alle 40% niin rupeaa limakalvot kuivumaan itsellä liikaa. Suosittelen ostamaan a vitamiini suihkeen esim a vita, tai seesamiöljy sumutteen. ja se sormi pois sieltä nenästä.

Kai mä sit vaan lekurilta käyn kyselemässä. Noita a tippoja sun muita on kokeiltu ilman merkittäviä tuloksia. Muutenkin ollut nenän kanssa muutakin ongelmaa kun.

Jännä muuten huomasin, että jos suljen toisen sieraimen niin meinaa loppuu happi, mutta toisella sieraimella ilma kulkee hyvin :D

- - - Updated - - -

Kai mä sit vaan lekurilta käyn kyselemässä. Noita a tippoja sun muita on kokeiltu ilman merkittäviä tuloksia. Muutenkin ollut nenän kanssa muutakin ongelmaa kun.

Jännä muuten huomasin, että jos suljen toisen sieraimen niin meinaa loppuu happi, mutta toisella sieraimella ilma kulkee hyvin :D

Nuorempana vuosi nokka jatkuvasti verta, mutta joskus parikymppisenä lakkasi kuin seinään. Enää ei vuoda nenä verta vaikka saisi iskun. Mistähän moinen muutos johtuu?

Back
Ylös Bottom