Nenäverenvuoto riesana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trident
  • Aloitettu Aloitettu
MMMMMMEDIIIIIIIIC! We have a bleeder!

Flunssan ja kohtalaisen sitkeän nuhan jälkeen on nyt lisämausteena alkanut toistuvat nenäverenvuodot.. ei tarvitse kuin niistää, niin jo tulee senkka nenästä.

Olen tässä itsehoitona snorttailut a-vitamiinitippoja, mutta eipä niistä tunnu olevan kummoistakaan hyötyä.

Mites onko muilla bodymunkeilla ollut vastaavia ongelmia ja miten olette päässeet siitä eroon? Ilmeisesti lääkäri pystyy kemiallisesti "polttamaan" vuotavan suonen lopullisesti kiinni? Onko porukalla tästä kokemuksia? Oliko ratkaiseva apu ja millaisesta toimenpiteestä oikeastaan on kyse?

Kyllähän nää vuodot tyrehtyy 10-15 minuutissa, mutta eihän tälläinen kivaa ole, joten kaikki neuvot on tervetulleita! Kiits. :rock: :rolleyes: :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi polttaminen on aika hyvä ratkasu. Itellä noita verenvuotoja tuppaa tulemaan ~3 per vuosi, yleensä kovan treenin likellä. Se vuoto myös alkaa uudestaan pirun helposti, jos ei kisko sitä vuotavaa rihmaa pois sieltä nenästä, se kun estää kunnon hyytymisen ja sitä kautta myös kunnon parantumisen.

Eli jos nenästä vuotaa verta niin niistä ja kaiva niin kauan, että lakkaa vuotamasta (eli saat sen rihman veks). Jos toi ei jeesaa (eli alkaa heikottaa kun puol litraa on jo tullu eikä loppua näy), niin käy poltattamassa. En tiiä ketään jolla ei olis toiminu.

Flunssan seurauksena alkaneet vuodot loppuvat sitten kun flunssa ja niistäminenkin, jolloin sieraimen seinämät saavat parantua.

Itselläni suonen polttamisesta ei ole ollut mitään apua, omaa ongelmasierainta on vuosien mittaan kärvennetty kymmenisen kertaa ja aina se on alkanut vuotaa uudelleen, joskus jopa kesken polttotoimenpiteen.

Nykyisin verenvuotoja on onneksi äärimmäisen harvoin, mikä johtunee kalaöljyn ja multivitamiinin lisäämisestä ruokavalioon (ainakin verenvuotojen harveneminen alkoi samaan aikaan kuin em. ravinteiden käyttö).

Ei kannata mennä polttamaan ennen ku pääset flunssasta eroon. Nenä on polttamisen jälkeen melko herkkä ratkeemaan uudelleen. Ja toisaalta, siinä vaiheessa kun flunssa niin todennäköisesti loppuu vuodot muutenkin ku ne saa aikaa parantua. Ittellä takana noita operaatioita jo toistakymmentä :)

Tupla-J sanoi:
Eli jos nenästä vuotaa verta niin niistä ja kaiva niin kauan, että lakkaa vuotamasta (eli saat sen rihman veks). Jos toi ei jeesaa (eli alkaa heikottaa kun puol litraa on jo tullu eikä loppua näy), niin käy poltattamassa. En tiiä ketään jolla ei olis toiminu.
Täällä heti yksi, jolle niistely sun muut ei vaan toimi. Mitä ihmeen rihmaa nyt edes tarkotat?

Johnny sanoi:
Olen tässä itsehoitona snorttailut a-vitamiinitippoja, mutta eipä niistä tunnu olevan kummoistakaan hyötyä.

Onko sulla apteekista ostettu A-vita merkkinen purkki nenätippoja? Se on tarkotettu kuiville limakalvoille.
Mulla toi A-vita autto ja sittemmin vuotoa ei oo ollu.

Tupla-J sanoi:

Tässä voi olla perää. Tuntuu siltä, että kun edellisen vuodon jäljiltä olevan verihyytymän niistää lopulta pois, niin alkaa uusi vuoto. :down: Täytyy kokeilla tätä.

Kparta sanoi:
Onko sulla apteekista ostettu A-vita merkkinen purkki nenätippoja? Se on tarkotettu kuiville limakalvoille.
Mulla toi A-vita autto ja sittemmin vuotoa ei oo ollu.

Juu sitä samaa tavaraa on. Täytyy koittaa nyt pumpata tuota litkua ronskimmalla kädellä nenukkiin.

Kaipa se on vähän niinkin, että flunssan aikana kun nuo limakalvot on vaurioitunut, niin ne ei sitten oikein pääse paranemaan, kun aukeavat niin herkästi uudestaan.

Joona sanoi:
Täällä heti yksi, jolle niistely sun muut ei vaan toimi. Mitä ihmeen rihmaa nyt edes tarkotat?
Mulla poikkeuksetta nenäverenvuodon alkaessa on nenässä joku katkennu verisuonenpätkä tjsp, jonka ansiosta se vuoto ei hyydy. Jos mä en saa sitä niistämällä / kaivamalla veks, niin saan vähintään kerran päivässä verenvuodon jos en kisko sitä rihmaa pois.

Tämä siis sillon, jos verenvuoto ei johdu turpaan ottamisesta. Osuma nekkuun ei mulla ole koskaan kovin pitkään vuotanut.

Nyt on mun aihe. :)

Iteltä tullu koko pienen ikäni verta nenästä. Pikkupoikana sai herätä lähes joka yö veret tyynyllä ja pienikin kosketus/kaivelu nekkuun niin jo oli herkut poskella. Koko perheellä on ollut sama vaiva ja meidän viidestä perheenjäsenestä vain yhdellä ei ole tätä ongelmaa ollut. Isä kerto, että intti-ikään asti tuli kans todella usein, mutta nyt enää muutamia kertoja vuodessa. Äidiltä tulee ehkä noin kerran kuussa ja pikkusiskolta aina kun se intoutuu nokkaansa kaivelemaan.

Kenellekään ei ole tehty mitään polttoo tai muuta. Kun ongelmaan on tottunut, ei se juurikaan haittaa. Vuosien varrella oon oppinu hyviä kikkoja miten verentulon saa nopeesti loppumaan. Malttaa vaan painaa tarpeeks kauan ja lisätä myös kylmää nenän, otsan ja niskan alueelle. Saan nykyisin vuodon lähes aina ihan minuuteissa loppumaan, mutta muistan kyllä että on joskus kolmisenkin tuntia vuotanut. Isän enkka taitaa olla kuus tuntia jos en väärin muista. :urjo:

Tällä hetkellä elän ihmeellistä aikaa, sillä kesän jälkeen vaan kaksi kertaa tullu verta nenästä. Sitä ennen tuli vähintään kerran viikossa. Oi niitä aikoja, kun salilla vedettiin tollo nenässä ja veret suussa treeniä! :D

No eipä tässä nyt sulle oikein mitään ohjetta taikka ratkasua tullukaan, mutta sainpahan vuodatettua... :lol2:

Mulla tuli skidinä tuli erittäin usein verta nokasta ja sitä tuli paljon!."Poltto" operaatiolla pääsin sitten tästä eroon ja eikä ole tullut sen jälkeen(operaatiosta 10v)

rantapantteri sanoi:
Nyt on mun aihe. :)

Iteltä tullu koko pienen ikäni verta nenästä. Pikkupoikana sai herätä lähes joka yö veret tyynyllä ja pienikin kosketus/kaivelu nekkuun niin jo oli herkut poskella. Koko perheellä on ollut sama vaiva ja meidän viidestä perheenjäsenestä vain yhdellä ei ole tätä ongelmaa ollut. Isä kerto, että intti-ikään asti tuli kans todella usein, mutta nyt enää muutamia kertoja vuodessa. Äidiltä tulee ehkä noin kerran kuussa ja pikkusiskolta aina kun se intoutuu nokkaansa kaivelemaan.

Kenellekään ei ole tehty mitään polttoo tai muuta. Kun ongelmaan on tottunut, ei se juurikaan haittaa. Vuosien varrella oon oppinu hyviä kikkoja miten verentulon saa nopeesti loppumaan. Malttaa vaan painaa tarpeeks kauan ja lisätä myös kylmää nenän, otsan ja niskan alueelle. Saan nykyisin vuodon lähes aina ihan minuuteissa loppumaan, mutta muistan kyllä että on joskus kolmisenkin tuntia vuotanut. Isän enkka taitaa olla kuus tuntia jos en väärin muista. :urjo:

Tällä hetkellä elän ihmeellistä aikaa, sillä kesän jälkeen vaan kaksi kertaa tullu verta nenästä. Sitä ennen tuli vähintään kerran viikossa. Oi niitä aikoja, kun salilla vedettiin tollo nenässä ja veret suussa treeniä! :D

No eipä tässä nyt sulle oikein mitään ohjetta taikka ratkasua tullukaan, mutta sainpahan vuodatettua... :lol2:

Oottekohan te Romanovien sukua? Mä luulin että Lenin ja pojat pisti teidät pakettiin, mutta kiva kuulla että joku on karannut Suomeen piilosille ja pannut alulle rantapanttereita.
http://www.sciencecases.org/hemo/hemo.asp

Johnny sanoi:
Mites onko muilla bodymunkeilla ollut vastaavia ongelmia ja miten olette päässeet siitä eroon? Ilmeisesti lääkäri pystyy kemiallisesti "polttamaan" vuotavan suonen lopullisesti kiinni? Onko porukalla tästä kokemuksia? Oliko ratkaiseva apu ja millaisesta toimenpiteestä oikeastaan on kyse?

Meillä tuo parempi puolisko imaisee nenäänsä (siis limakalvoille) bebanthen-voidetta ja sillä pysyy nenäverenvuodot poissa. Oli Apteekista neuvottu, monien nenätippojen jälkeen. Nykyään kai ei enää niin helposti ruveta niitä suonia polttamaan, kun siitä ei ilmeisesti ole niin paljon apua tai ainakin näin oli paremmalle puoliskolle väitetty, tiedä sitten.

Yhdeltä kaverilta kuulin aika oudolta kuulostavan keinon saada nenäverenvuodon loppumaan. Pakkohan sitä oli kokeilla. Eli laitetaan märäksi kasteltu talouspaperin pala kielen alle. KYLLÄ! Juuri niin! Ja tämä toimi ainakin minulla!!

Mulla sama ongelma, ilmenee usein kyykätessä, mavessa ja prässissä. Puristan ja pidän nokan pystyssä:D Pitäis kyl polttaa toi suoni kiinni...se on kelju. Onneks ei puhkea joka treenissä sentään. Vähän nolo vaiva:(

Belmondo sanoi:
Oottekohan te Romanovien sukua? Mä luulin että Lenin ja pojat pisti teidät pakettiin, mutta kiva kuulla että joku on karannut Suomeen piilosille ja pannut alulle rantapanttereita.
http://www.sciencecases.org/hemo/hemo.asp
:D
Itse asiassa äidillä on kyllä joku von willebrandtin syndrooma, mikä edesauttaa vuotoa, veri ei hyydy ja mustelmat on isoja. 50% tosta periytyy, mutta en oo itteeni käyny tutkituttamassa.

Mulla on poltettu 4 kertaa 2x per sierain. Mutta ei auta, tulee viikossa 1-10 kertaa verta nenästä ja yleensä kun olen uimassa, saunassa tai sitten touhuan jotain esim. 2000m testijuoksu yläasteella tai sitten ihan vain yhtäkkiä alkaa valumaan. A-vitamiini tippoja olen kokeillut, mutta eipä auttanut. Tänään tuli blöddeä nenästä kun heräsin. Iha syvältä!!

Mullakin tuli pienenpänä verta ihan helvetisti nenästä ja vähintään kerran viikossa. Koitettiin tota kärsää polttaakkin, mutta ei auttanut. Lääkärissä olin useita kertoja verenvuodon takia ja joskus tuli niin helvetisti verta nenästä, et ku puristi sieraimen kiinni niin veri alko välittömästi tulvia suuhun ja nieluun. Jouduinpa sitten pariks viikoks sairaalaankin ku meinasin vuotaa kuiviin tuon nokan kautta :(

Nykyään ei pahemmin enää vuoda verta nenästä ja jos vuotaa niin sen saa helposti loppumaan. Joku kylmä esim. talvella lumi ja jää jeesaa hyvin jos nenästä vuotaa verta. Apteekista saa myös sellaista veikeää styroksin ja vaahtomuovin näköistä juttua jota työnnetään nokkaan jossa on jotain verta hyydyttävää kamaa mukana, silläkin loppuu vuodot aika nopeaan.

Vittumainen homma tos on ku ei voi vieläkään vetää esim. kalaöljykapseleita, koska niitä ei saa syödä jos on ollu veren hyytymisen kans ongelmia..

Mige sanoi:
Vittumainen homma tos on ku ei voi vieläkään vetää esim. kalaöljykapseleita, koska niitä ei saa syödä jos on ollu veren hyytymisen kans ongelmia..

Jostain kumman syystä mulla on tullut huomattavasti harvemmin nenästä verta, kun aloin syödä kalaöljyä. En osaa saletisti sanoa liittyisikö verenpaineen laskuun vai mihin, mutta ero sekä kolvin vuototiheydessä että vuodon rajuudessa on käytännön tuntumalla iso.

eno sanoi:
Jostain kumman syystä mulla on tullut huomattavasti harvemmin nenästä verta, kun aloin syödä kalaöljyä. En osaa saletisti sanoa liittyisikö verenpaineen laskuun vai mihin, mutta ero sekä kolvin vuototiheydessä että vuodon rajuudessa on käytännön tuntumalla iso.

okei, jännä juttu.. Siinä esim. kalaöljykapseli paketissakin tosiaan sanotaan, että jos on ollut joitan ongelmia veren hyytymisen tms. kanssa, ni niitä tulisi välttää.

Täytyy taas kokeilla josko niitä pystyisi vetämään ihan normaalisti taas, kun on tuo nenäverenvuoto on pysynyt pidemmän aikaa kurissa. Niin tuohan vaikuttaa verenpaineeseen, joka itsellä on vakionakin aika korkea, joten voihan se olla että tuolla verenpaineella on jotain yhteyttä tuohon verenvuotoon kärsästä.

Siinä sitä taas ollaan. Nyt oli jo kaksi päivää välissä, ettei tullut verta, mutta hetki sitten niistin ja taas röpsähti. Ostin muuten tällä viikolla kalaöljykapseleita, mutten ole vielä aloittanut niiden syömistä. Ajattelin odottaa kunnes nenukki rauhoittuu ja sitten.. mutta ähäkutti, kai mä alan niitä nyt popsia vaan reilusti, josko ne jopa auttaisi tilanteeseen. Täytyy tuota Bepanthenia harkita myös. Vois käydä apteekista kysymässä. :whip:

edittiä: tosta verenpaineesta vielä. Varmaan muuten vaikuttaa osaltaan paljonkin. Musta tuntuu, että ylikunnon yhteydessä on tullut näitä vuotoja, kun syke on ollut tavallista korkeampi levossakin. Ja nyt kun on massakausikin päällä, niin varmaan verenpainekin noussut.. pitäisi varmaan mittauttaa sekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom