Nenä murtunut?

On nyt käynyt niin ikävästi että on ollu parin kaverinkaa aika iso riita, ja eilen tän kaverin kaveri, jota olin haukkunut, tuli ''selvittämään'' asioita. Hän pyysi minua vähän syrjemmälle ja keskusteltiin siinä niistä asioista. Hän sitten rupesi ottamaan vanhoja riitoja esille, jotka oli jo selvitetty aiemmin. Sitten tää kyseinen muijja yhtä äkkiä ns. hyökkäs sitten kimppuuni, että otti ihan hiuksista ja potki polvella naamaan. Siitä sitte irti koitin päästä pari kertaa mottasin sitä naamaan. Onneksi sitten joku ulkopuolinen nainen tuli väliin.

Nyt sitte on sellanen olo että nenä vois olla murtunu ku eile tuli verta ainakin 3 tuntia putkeen. En nyt haluaisi olla vasikka mutta kyllä mä rikos ilmoituksen teen, ja voiko tästä saada jonkinlaisia korvauksia jos se on murtunut ? ( lähden tänään lääkärille kuvauttamaan sen )

Olemme siis kyseisen tytön kanssa alaikäisiä ja nuorisovankilaankaa sitä ei vois laittaa ku ei oo ikää sinne. Ja tällä hyökkääjällä on tietääkseni ennestään merkintöjä pahoin pitelystä, varastamisesta ja alkoholin käytöstä.

Mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä ? Nenä on kuitenkin arka ja turvonnut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvätkin korvaukset voit saada ja varmasti saatkin, hienoa ei tollasta tarvi kenenkään katella..Teet ilmotuksen ni oppiipahan olemaan eikä varmasti sano enään sanaakaan saatika koske..

On nyt käynyt niin ikävästi että on ollu parin kaverinkaa aika iso riita, ja eilen tän kaverin kaveri, jota olin haukkunut, tuli ''selvittämään'' asioita. Hän pyysi minua vähän syrjemmälle ja keskusteltiin siinä niistä asioista. Hän sitten rupesi ottamaan vanhoja riitoja esille, jotka oli jo selvitetty aiemmin. Sitten tää kyseinen muijja yhtä äkkiä ns. hyökkäs sitten kimppuuni, että otti ihan hiuksista ja potki polvella naamaan. Siitä sitte irti koitin päästä pari kertaa mottasin sitä naamaan. Onneksi sitten joku ulkopuolinen nainen tuli väliin.

Nyt sitte on sellanen olo että nenä vois olla murtunu ku eile tuli verta ainakin 3 tuntia putkeen. En nyt haluaisi olla vasikka mutta kyllä mä rikos ilmoituksen teen, ja voiko tästä saada jonkinlaisia korvauksia jos se on murtunut ? ( lähden tänään lääkärille kuvauttamaan sen )

Olemme siis kyseisen tytön kanssa alaikäisiä ja nuorisovankilaankaa sitä ei vois laittaa ku ei oo ikää sinne. Ja tällä hyökkääjällä on tietääkseni ennestään merkintöjä pahoin pitelystä, varastamisesta ja alkoholin käytöstä.

Mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä ? Nenä on kuitenkin arka ja turvonnut.

tee rikosilmoitus. eikä tuollaisesta mihinkään vankilaan joudu

harvemmin murtuneesta nenästä vertatulee kun se turpoo heti umpeen, joku kraape vaan jossain.
Tee rikosilmotus tietenkin ja ota kuva itsestäsi HETI! Eikä huomenna kun turvotuslaskennut niin juttu ei etene mihinkään.

Sitten tää kyseinen muijja yhtä äkkiä ns. hyökkäs sitten kimppuuni, että otti ihan hiuksista ja potki polvella naamaan. Siitä sitte irti koitin päästä pari kertaa mottasin sitä naamaan.

Kävikö tälle toiselle kuinkaan mottamisten seurauksena? Luulen, että säkin tulet yhtä lailla saamaan asiassa jonkin asteista penaltia "mottaamisistas". Sovitteluun mars!

Kävikö tälle toiselle kuinkaan mottamisten seurauksena? Luulen, että säkin tulet yhtä lailla saamaan asiassa jonkin asteista penaltia "mottaamisistas". Sovitteluun mars!
kumpikin pahoinpitelynä, mut jos toiselle ei jälkeä ja ite käy LÄÄKÄRISSÄ näyttää vammoja, nii vahvoilla on.

toiselle ei minkään laisia vammoja mottaamisistani tullut koska en lyönyt kovaa, yritin vain päästä irti.

Ja lääkärillä käytiin eikä murtumia ollut, pari selvästi näkyvää haavaa oli tullut mutta ei vakavampaa. Poliisilla sanottiin ettei tästä rikosilmoitusta tehdä, tulee vain merkintä. Aluksi poliisi meinasi laittaa minutkin '' rikoksesta epäillyksi '' ilmoitukseen jonka hän sitten lähettää tutkialle. Sitä en ymmärtänyt miks ? kun minähän vain puollustin itseäni ja yritin päästä pois. No mutta mitään parempaa hyötyä asiasta ei ollut koska rikosilmoitusta ei tehdä, ja tutkia vain sovittelee asioita ja selvittää miten asia meni ? muuta ei tietääkseni tapahdu, vain sosiaalivirasto saa ilmoituksen.

Miksiköhän näin ? johtuuko se siitä että olemme alaikäisiä vai siitä ettei minulla ollut murtumaa ? Omasta mielestäni olisi kyllä rikosilmoitus pitänyt laittaa koska se oli kuitenkin törkeä pahoinpitely. Entäs teidän mielestä ?

Ei se törkeä pahoinpitely ollut. Molemmat merkitään epäillyiksi ihan yleisesti, syyttäjä sitten päättää miten asiaa jatkossa ajetaan jos oikeuteen mennään ja oikeus loppupeleissä päättää onko kyse ollut molempien osalta pahoinpitelystä(ja sen asteesta) vai onko siinä toisen osalta kyse hätävarjelusta. Tuo alaikäisyys vaikuttaa myös asioihin, koska taidatte molemmat olla alle 15v?

Hätävarjelutilanteen soveltamistako tarkoitit? Oliko nämä "pari" mottaisua tarpeen vai olisiko yksi voinut riittää? Olisiko ylipäänsä tarvinnut "motata", kun hyökkääjä oli tyttö? (en tosin edes tiedä threadin aloittajan sukupuolta) Vaika spekuloida kun ainoa "fakta" on toisen osapuolen kertoma, mutta oletan, ettei teko mene hätävarjeluna vaan myös threadin aloittaja on epäiltynä pahoinpitelystä, niin kuin tämä toinen "spede" jo aikaisemmin ilmaisi..

Summa summarum, mielestäni täysin turhaa kuormittaa byrokratian rattaita ja tuhlata valtion varoja tämmöisen alle 18-vuotiaiden nahisteluja käräjillä. Sovitteluun vaan, korvausasiat kuntoon ja kättä päälle, niin molemmat ovat varmasti tyytyväisiä.

Hätävarjelutilanteen soveltamistako tarkoitit? Oliko nämä "pari" mottaisua tarpeen vai olisiko yksi voinut riittää? Olisiko ylipäänsä tarvinnut "motata", kun hyökkääjä oli tyttö? (en tosin edes tiedä threadin aloittajan sukupuolta) Vaika spekuloida kun ainoa "fakta" on toisen osapuolen kertoma, mutta oletan, ettei teko mene hätävarjeluna vaan myös threadin aloittaja on epäiltynä pahoinpitelystä, niin kuin tämä toinen "spede" jo aikaisemmin ilmaisi..

Summa summarum, mielestäni täysin turhaa kuormittaa byrokratian rattaita ja tuhlata valtion varoja tämmöisen alle 18-vuotiaiden nahisteluja käräjillä. Sovitteluun vaan, korvausasiat kuntoon ja kättä päälle, niin molemmat ovat varmasti tyytyväisiä.

Olen siis itsekkin tyttö ja jos en itse olisi motannut parikertaa vammat olisivat varmaankin olleet paljon pahemmat.

En nyt haluaisi olla vasikka mutta kyllä mä rikos ilmoituksen teen
Tämä vasikka-sanan väärinkäyttö on ilmeisesti yleistäkin nuorison parissa? Ei ole vasikointia jos sun päälle käydään ja teet siitä ilmoituksen.

Tämä vasikka-sanan väärinkäyttö on ilmeisesti yleistäkin nuorison parissa? Ei ole vasikointia jos sun päälle käydään ja teet siitä ilmoituksen.

ei minunkaan mielestä, mutta kaveri josta ilmotuksen tein on varmasti erimieltä, ja nyt on sellanen tunne että kaveri tule vielä uudestaan '' kostamaan'' tuon '' vasikoinnin ''.

ei minunkaan mielestä, mutta kaveri josta ilmotuksen tein on varmasti erimieltä, ja nyt on sellanen tunne että kaveri tule vielä uudestaan '' kostamaan'' tuon '' vasikoinnin ''.

Eikö vasikointi tarkoita sitä, että puhuu poliisille jutut muiden piikkiin, kun on itse kuultavana jostakin? Siis poliisisetä ehdottaa jotain: "Kerro mitä kaverisi X teki, niin vältät itse syytteen!" tms. ?

Catfigthtia pukkaa, hehe. Oliko paljonkin promilleja veressä?

images

Pari kommenttia:
- ei ole törkeä pahoinpitely, ei lähelläkään. Mutta pahoinpitely kyllä, josta poliisin pitää ottaa rikosilmoitus vastaan
- korvaukset ei ole kummoisia, tärkeämpää on saada tekijä rikosoikeudelliseen vastuuseen (ja alaikäinen lähtee aikanaan sitten sijoitukseen tms. jos on juttuja ennestään)
- on ihan normaalia, että tappelun osapuolet on rikoksesta epäiltyjä. Se on tosin sinulle eduksi rikosprosessin kannalta vaikka tuntuu kummalta.
- turha mitään kostoa on pelätä, harvinaista se on, ja toisaalta sen jälkeen voi tehdä uuden ilmoituksen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom