Tarvitsen nyt kipeästi apua teiltä, todennäköisesti asiasta itsekin väitelleiltä punttimimmeiltä. Olen vielä juuri alaikäinen, salillakäyntiä muutaman vuotta harrastanut tyttö. Ongelmaksi on muodostunut vanhempieni asenne harrastustani kohtaan: heidän mielestään salillakäyminen (joka siis automaattisesti tarkoittaa oman kehonsa kokopäiväistä ihailua) on täysin narsistista. Olen ollut masentunut ja syömishäiriöinen, suunta on kuitenkin ollut pitempään jo oikea eli paranemaan päin, ja oloni on parempi (ja vahvempi :D) kuin koskaan! Tämän takia toisaalta ymmärrän, että vanhempani ovat varpaillaan, mutta epätasapainottomuuden suurennuslasilla etsiminen alkaa jo tympiä... Viimeisimpinä diagnooseina mainittakoon itsetuhoisuuden; on epänormaalia huhkia salilla ja nostella isoja(?) painoja, olen siis itsetuhoinen. En myöskään osaa kanavoida tunteitani, vaan hukutan ne edellämainittuun itsetuhoiseen toimintaan.
Satuin mainitsemaan heille tod näk stressiperäisestä päänsärystäni ja siitähän vasta soppa syntyi. Punttailu on kuulemma hyvin vaarallista mm siksi, että on suuri vaara saada esim aivoverenvuoto, etenkin, kun minulla on ollut toistaiseksi selvittämätöntä päänsärkyä. Okei, he tuskin ovat täysin hakoteillä, mutta on mielestäni hyvin epätodennäköistä ottaen huomioon sen, että olen täysi aloittelija: treenien intensiteetti ei ole kovin suuri, puhumattakaan painoista. :p
Tarkennuksena vielä, että harrastan punttailun lisäksi monipuolista liikuntaa, salikertoja on muutama kerta viikkoon ja tekniikat on tarkastettu: treeneissä on järki mukana, eikä punttailu aiheuta ongelmia salin ulkopuolisessa elämässä.
Mitä ihmettä voin vasta-argumentoida vanhemmilleni? Miten te ylipäätänsä selitätte harrastuksenne ihmiselle, joka ei sitä ymmärrä ollenkaan? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!
T: epätoivoinen punttaajamimmin alku
Satuin mainitsemaan heille tod näk stressiperäisestä päänsärystäni ja siitähän vasta soppa syntyi. Punttailu on kuulemma hyvin vaarallista mm siksi, että on suuri vaara saada esim aivoverenvuoto, etenkin, kun minulla on ollut toistaiseksi selvittämätöntä päänsärkyä. Okei, he tuskin ovat täysin hakoteillä, mutta on mielestäni hyvin epätodennäköistä ottaen huomioon sen, että olen täysi aloittelija: treenien intensiteetti ei ole kovin suuri, puhumattakaan painoista. :p
Tarkennuksena vielä, että harrastan punttailun lisäksi monipuolista liikuntaa, salikertoja on muutama kerta viikkoon ja tekniikat on tarkastettu: treeneissä on järki mukana, eikä punttailu aiheuta ongelmia salin ulkopuolisessa elämässä.
Mitä ihmettä voin vasta-argumentoida vanhemmilleni? Miten te ylipäätänsä selitätte harrastuksenne ihmiselle, joka ei sitä ymmärrä ollenkaan? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!
T: epätoivoinen punttaajamimmin alku