Odotan edelleen Systeemiltä kannanottoa seuraaviin:
- Miten NATO "Valtaa" itselleen lisää maita kun itsenäiset valtiot itse laittavat jäsenhakemuksen NATOon?
- Minkä/mitkä sodat NATO on aloittanut?
- Miten liittoutumattomuus ehkäisee sotia kun valtaosa ennen sotaa liittoutumattomista valtioista joutui kuitenkin toiseen maailmansotaan mukaan.
- Miten Suomi on vähemmän itsenäinen sellaisten toimien jälkeen jotka nostavat sotilaallisten toimien kynnystä Suomea kohtaan?
edit: Russia might eventually join NATO if treated as equal
NATO yritti rakentaa hyvää ja tasapuolista suhdetta Venäjän kanssa. 90-luvulla Venäjä liittyi rauhan kumppanuus -ohjelmaan mukaan ja molemminpuoleisesti todettiin etteivät NATO ja Venäjä näe toisiaan kilpailijoina / toistensa uhkakuvina. Venäjä vaan keksi jossain vaiheessa että NATO:sta saa hyvän ulkoisen uhan jota käyttää sisäpoliittiseen tarkoitukseen.
Odota rauhassa en vastaa muuta kuin että google kertoo osaan vastauksen. Loput on minun mielipiteitä, ja sehän ei tarkoita että ne asiat ovat muiden mielestä samoin.
Ja edelleen itse vaihdan heti mielipidettä NATO myönteiseksi kun joku osaa perustella sen riittävän hyvin. Siis minun mielestä riittävän, mikään tredissä aikaisemmin keskusteltu ei sitä vielä tee.