Naisten Classic Bodybuilding

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kcuf
  • Aloitettu Aloitettu
En ole huomannut vielä omaa thrediä naisten CBB:lle ja sellainenhan täytyi saada! :rock:

Tässä linkki fitnessliiton sivuille cbb:n sääntöihin: http://www.fitnessliitto.fi/?page=S_BN

Minua itseäni kiinnostaa cbb lajina ehdottomasti enemmän kuin bf/fitness (ei korkkareita, ei kimaltelevia biksuja, vapari), mutta siihen vaadittavaan lihasmassaan on vielä matkaa ainakin 10 vuotta :D. Täällä on kuitenkin varmaan paljon sellaisiakin mimmejä joille kisaaminen on ihan ajankohtaista. Me loput voidaan keskittyä haaveiluun :).

Siis yleistä keskustelua aiheesta naisten classic bodybuilding! Painorajoista ja vähän muustakin on muuten jo jonkin verran juttua tuolla kisathredissä. Ulotetaan tämä keskustelu kuitenkin myös sellaisille joille kisaaminen on vielä kaukana haaveissa :rolleyes:.

Mulla on haaveissa, mutta kaukana oon vielä tavoitteesta. Eli ekana taidan kivuta bf-lavalle, etten nyt ihan ikäloppu ole ekoissa kisoissani.:jahas:

Mä kans hamuaisin tonne, mut matkaa on vielä.. Jospa eka mentäis tonne bf-karkeloihin :)

Nuo massat mulla mielessä, mutta lavalle turha kuvitella änkeävänsä. Lihat tuskin tulee riittämään. Eikä varmana tarvisi edes opetella vaparia. Olisihan tuo kyllä aivan huippua, siinä 47kg kireätä lihaa ja posettaa yleisölle kun on rajussa dieetissä ja treenissä onnistunut.

Tarkoittaako tuo housujen nosteleminen vapaaohjelmassa kielletty, että vapaaohjelmassa pitää olla pitkät housut? On ihan asiallisen oloiset ohjeet näin nopeasti luettuna.

Tuonne joku päivä! Nyt kai kuuluisi vähätellä itseään hieman etteivät ihmiset ajattele että mitä tuo kynis itsestään kuvittelee mutta tässähän on loppuikä aikaa saavuttaa vaikka mitä. :whip:

Mitenköhän 173cm/67kg (kaamee mörssäri!) ja samassa sarjassa kisaava 164cm/58kg mahtavat erota toisistaan fysiikaltaan (jos oletetaan etteivät mallihenkilömme eroa mitenkään muuten)? En voi olla ajattelematta tuota pituusaspektia kun eikö noissa mittelöissä yleensä pyöri kohtuullisen lyhyttä sakkia?

Olisihan se tasapuolisempaa jakaa useampaan pituusluokkaan, mutta tätä tuskin tulee tapahtumaan ennenkuin kilpailijoita on riittävästi jakaa useampaan kuin kahteen luokkaan.

Onko näyttää esimerkkikuvia miltä näissä mitoissa oleva näyttää? Siis olihan tuossa sivulla jo jokunen, mutta lisää?

Mutta mahtavan lajin ovat kehittäneet, näitä kisoja varten täytyy kyllä Hesaan asti hilautua katsomaan. Kun tuosta naisellisuudesta niinpaljon sitten puhellaan, niin pitäisiköhän alkaa kuitenkin kasvattaa sitä pitkää tukkaa, mikäli mielii esille? Voiko ne niin turhasta seikasta rokottaa? *teorettista pohdiskelua*:rolleyes:

Tarkoittaako tuo housujen nosteleminen vapaaohjelmassa kielletty, että vapaaohjelmassa pitää olla pitkät housut? On ihan asiallisen oloiset ohjeet näin nopeasti luettuna.

Eeiii..kait sentään.. Tai siis, luin ainakin BODY-lehdestä tässä taannoin noita pose-ohjeita, ja sielläkin sanottiin ettei housuja saa nostella. Ja kyseessä oli siis nuo isommat jäbät "simmareissaan":D

Naisten classic bodybuildingissa kilpaillaan kahdessa eri sarjassa:
Sarja alle ja tasan 163 cm: maksimikehonpaino = pituus sentteinä - 110
(esimerkki: kilpailija, joka on 163 cm pitkä, voi painaa maksimissaan 53 kiloa)
Sarja yli 163 cm: maksimikehonpaino = pituus sentteinä - 106
(esimerkki: kilpailija, joka on 163 cm pitkä, voi painaa maksimissaan 57 kiloa)

Minä (175cm mörssäri) saisin noiden rajojen mukaan painaa 69 kg kisoissa :lol2:. Siihen mahtuu kyllä aivan jumalattomasti lihasta! Mitenköhän paljon lihaa tuonne cbb-lavalla oikeasti tarvitsee? Siis täytyykö olla esim. paljonkin lihaksikkaampi kuin fitness/bf -kilpailijat?

Fitnessliittohan on muuten joskus tässä keväällä järjestämässä cbb-leiriäkin. Ainakin siitä oli BODY-lehdessä maininta. Onko joku nyt jo suunnitellut menevänsä sinne?

Miekin mietin tuota leiriä notta onkohan se vain miehille tarkoitettu.. Olis kiva päästä kynistelemään body-poseja :D

Mä kyllä meen jos sellainen on tulossa enkä ole sitten ainoa naispuolinen siellä.:D

Mä tuun toukkis sun kans leirille, voidaan sit yhdes posetella :D Viel kun saa itsensä kuntoon ja lisää lihaa niin pääsen sun kans skabaamaankin :whip:

On se jännä kun noita painorajoja kattelee ni ne tuntuu kovin pieniltä, mutta sitten kun alkaa tosissaan miettimään että itseensä saisi tahkottua senverran enemmän että dieetin jälkeenkin vielä olisi sitä lihaa riittämiin, niin hymy hyytyy, mutta hullunkiilto silmissä senkun yltyy. Antaa ihan realistisen näkökulman?

Onkohan liian aikaista harjoitella niitä poseja viisivuotta ennen?:D :rolleyes:

Hui, minäkin saisin painaa 58kg:eek: . On se vaan aika paljon lihaa dieetin jälkeen. Ja rasvat pitää olla vieläkin alempana kun bf-lavalla. Ite aion ensin kisata bf:ssä, mut himottas kyl jossain vaiheessa siirtyä tuonne classicin puolelle. Se on kuitenkin vielä naisellinen laji vaikka botibiltingiä onkin:D . Eniten siinä kiinnostaa just toi vapari ja sit ne kunnon posetukset... Leiriä kyl vois harkita. Koskas se on?

Hmm, vaikka nuo painorajat onkin, ei sitä kannata odottaa niin kauan, että painaa just sen, minkä saa painaa, jotta lähtee lavalle :D Huomio, painoraja on maksimipaino, ei minimipaino!! Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei cbb, niinkuin ei kehonrakennus tai body fitneskään, ole pelkkä kisa siitä, kenellä on eniten pattia. Lihoista, kireydestä, mallista, rakenteesta ym.ym. rakentuva kokonaispaketti ratkaisee. Toivon todella, että naisten cbb ottaisi tuulta siipien alle, ja siitä tulisi ihan hittihomma. Rohkeasti vaan lavalle mukaan tyttöset!(Tuolla nyt en tarkoita sitä, että sinne pitäisi ihan missä kunnossa tahansa lähteä..) Muistakaa, kireys luo illuusion lihaksista :thumbs:

HIP hip hurraa!!!!

En ole moneen viikkoon ehtinyt tänne juttuloita lukemaan ja tämä loistava aihe osui heti silmään. Minä olen EHDOTTOMASTI menossa syksyllä kisaamaan ja mahtava homma, että sinne leirille on tulossa muita naisia ettei tarvitse olla yksistään edustamassa hameväkeä. Kun KP keksi tämän loistavan jutun meille naisillekin, niin olin ihan täpinöissä. Olen treenaanut kohta 14 vuotta ja kisannut joskus aikoinaan nuorten kehonrakennuksessa. Sitten tein pari lapsukaista ja kisahimo on ollut monta vuotta ihan mieletön, mutta nuo fitness-jutut ei oikein natsaa. Olin loppukesästä jo tosi lähellä kisakuntoa, mutta helvetti pääsi niin pahasti irti kotona, että oli pakko luovuttaa. Nyt elämä hymyilee tosi leveästi ja syksyn kisalava takoo jo takaraivossa mukavasti..

Nuista painorajoista sen verran, että minun on tosi vaikea kuvitella pitkä kovassa kunnossa oleva natuna treenaava nainen, joka on lähelläkään painorajaa.. Ellei sitten geenit ole tosi kohallaan! Itse olen 160 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 59-60kg ja vatsapalikat näkyy hyvin, kädet on suonikkaat ja erottuvaiset eikä jaloissakaan ole valittamista.. Onhan sitä läsää silti! (alaselkä, perse..) Paino pitäisi pudottaa 49n hujakoille, jotta voi vähän tankata jo ennen punnitusta. Eli tiedossa on todnäk melko rankat pari vikaa dieettikk..

Mutta aivan megaloistavaa, että täällä on näin paljon kilpailusta innostuneita!!! Syksyllä messiin, niin tehdään mahtava kilpailu! Nähdään siellä leirillä!!

Mutta aivan megaloistavaa, että täällä on näin paljon kilpailusta innostuneita!!! Syksyllä messiin, niin tehdään mahtava kilpailu! Nähdään siellä leirillä!!

Leirille lähteminen houkuttaa kyllä, mutta nähdään kisoissa, mizzim sielä minne kuuluu, eli yleisön joukossa. Edelleen haluaisin PTn vaikka kyllähän sitä parempi olisi itse kaikki opiskella ja motivoida itsensä tekemään kaikki tarpeellinen...

Nyt tulee kyllä tyhmä kysymys... Fitnesskuntoon pääseminen ei tunnu enää riittävän minulle ja haaveilen jo kehonrakennuksesta :evil: http://photos1.blogger.com/blogger/1448/852/1600/IMG_0864.jpg

Haluaisinkin tietää, mihin kuntoon naisen oikeasti on mahdollista päästä ilman "ylimääräisiä aineita"? Vai onko ne väistämättä edessä, jos haluaa isompiin massoihin?

Nyt tulee kyllä tyhmä kysymys... Fitnesskuntoon pääseminen ei tunnu enää riittävän minulle ja haaveilen jo kehonrakennuksesta :evil: http://photos1.blogger.com/blogger/1448/852/1600/IMG_0864.jpg

Haluaisinkin tietää, mihin kuntoon naisen oikeasti on mahdollista päästä ilman "ylimääräisiä aineita"? Vai onko ne väistämättä edessä, jos haluaa isompiin massoihin?

Hip! Sehän riippuu tosi paljon geeneistä. Eli, jos lihassolut on optimaalisia vastaanottamaan bodytreeniä.. Ja vaikuttaahan siihen moni muukin asia, treeni, ravinto, lepo.. Itse silti uskallan väittää, että aika poikkeuksetta pitää jotain käyttää, jos haluaa menestyä kehonrakennuksessa ainakin kansainvälisesti. Minun pituudella pitäisi kisata alle 57kg:ssa ja tiedän etten saa massaa millään niin paljon. Nyt vaan harmittaa pirusti, kun tuon cbb:n painoraja on niin alhaalla. Rasvaprosentti tällä hetkellä 13,6 ja pitäis melkein 10kg pudottaa, että mahtuisi painorajan alle..

Back
Ylös Bottom