GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Naistappelijat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinko
  • Aloitettu Aloitettu
En ihan sanoisi itseäni tappelijaksi, koska yhtään matsia ei ole vielä takana.. Mutta potkunyrkkeilyä olen treenaillut vuoden päivät. Ja tuntuu mahtavalta!!!! Pienestä tytöstä asti haaveillut jonkun kamppailulajin harrastamisesta, mutta nyt vasta tullut sellanen tilaisuus, että osaa itse valita harrastuksensa ja pääsee iltaisin treeneihin..

Pari kertaa viikossa siis lajitreenit. Ekan puolivuotta en käynyt punttisalilla, suunnitteen kerran viikossa lenkillä ja kotona n. kerran viikossa tein pitkiä sarjoja lihaskuntoa omalla painolla ja 5kg käsipainoilla. Yritin säästellä lihasmassaa ja voimaa, mutta tosta taisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä lihasmassan säilymisen kannalta (Toisaalta sitä ei potkiksessa tarviikkaan..)..
Nyt syksyn olen pyrkinyt käymään salilla voimapainoitteisemmin nostelemassa rautaa 0-2krt/viikko. Perusliikkeitä pääasiassa: kyykkyä, ylätaljaa (en jaksa enää vetää leukoja:( ), vatsoja, pystypunnerrusta ja penkkiä 6-8 toistoa 3-4 sarjaa. Lenkkejä en oo nyt jaksanut juuri juosta, joskus ehkä 2krt/kk :D Venyttelen liian vähän, ehkä kerran viikossa kunnolla ja muuten ennen ja jälkeen treenien pikkasen..

Ravintoa menee paljon, lähemmäs 3000kcla/pv, ei huvita laskea tarkemmin. Yritän syödä perusruokaa, mutta herkkujakin menee turhan paljon. Lisäravinteet oon jättänyt kokonaan pois, enkä oo huomannut mitään muutosta esim. palautumisessa.
Venla sanoit, ettei kannata miettiä painoluokkia vielä, mutta kyllä mä oon jo miettinyt.. Että jonkinlaista diettiä pitää varmaan joulun jälkeen kehitellä.. Koskaa en ole näin paljon painanut kuin nyt, oma hyvän olon painokin on vähän alhaisempi. Mutta sitä ei kannata miettiä vielä kun treenit kulkee ja perse mahtuu treenivaatteisiin :D

Heippa vaan, kaikille! Itse harrastelen nykyään lähinnä nyrkkeilyä ja vähän potkunyrkkeilyä. Jälkimmäistä tullut harrastettua neljä vuotta, joista kolmisen vuotta muka tosissaan :) Nyrkkeilyyn eksyin joskus pari vuotta sitten ja se vei mukanaan. Potkupuolella lopetin kilpailemisen viime keväällä ja nyrkkeilymatseja olen ottanut muutaman.

Mitä tuohon valmentaja juttuun tulee, niin tuntuu, että kaikilla on omat ongelmansa sen suhteen. KB puolen homma kaatui suurimmaksi valmentajaan.
Nyrkkeily valmentajani on erittäin hyvä, muttei täydellinen. Olen viime vuosina todennut, että tässä hommassa valmentaa suurimmaksi osaksi itse itseään, mutta ilman apua ei todellakaan selviä.

Tällä kaudella on ollut armoton kiire koulun yms. kanssa ja nyrkkeily on jäänyt vähän taka-alalle. Opiskelu menee ykköseksi ja nyrkkeily saa esittää sivuosaa.
Treenaan nyrkkeilyä 3-4 krt viikossa, potkimassa ja puntilla käyn silloin tällöin ja lenkillä sillon kun kerkiän. Treeneissä pistareita, säkkiä, varjoa, lisäpainoja yms. Sparria tulee nykyään huolettavan vähän ja yleensä potkupuolen naisten kanssa. Silloin kun ehtii niin suunnataan johonkin lähipaikkakunnalle ottamaan kuonoon ja oppimaan uutta. Kiitokset mm. Venlalle ;)

Olen Venlan kanssa samoilla linjoilla siinä, että kannattaa ensin opetella nyrkkeilemään, ennen kuin alkaa miettiä painosarjoja yms.
Painoa ehtii miettiä vielä niin paljon, ettei sitä kannata alkuun murehtia yhtään. Kunhan muistaa syödä riitävästi ja monipuolisesti, niin kehittyykin johonkin suuntaan. Itsellä tuppaa lukemisen yms. kiireen keskellä ruokaileminen unohtua. Seurauksena vetämätön olo, huono treenimotivaatio ja ihan liian tuttu anemia. :(

Nukutaan hyvin, syödään hyvin ja treenataan hyvin, niin kehitystä pitäisi tapahtua :thumbs:

Mä haluisin vaihtaa tän ketjun otsikon. Tappelu ja kamppailu on mielestäni kaksi täysin eri asiaa. Pilkun viilaamista kyllä. Olen vain niin allerginen sille kun kaverit tulevat kysymään olenko ollut tappelemassa (tarkottaessaan kisaamassa, tai treenaamassa). :rolleyes:

Vapaaottelu on lajini. Kisaamaan lähden mielelläni myös nyrkkeilyssä, thaikussa ja lukkopainissa jos tilaisuus tulee. Palaan tähän ketjuun luultavasti myöhemmin paremmalla ajalla. Nyt täytyy jo nukkua.

Nitaa: tuo naistappelija oli vaan minun mielestani hauska. Naiskamppailija oli vaan niin.. hmm.. vakava. Mua ei arsyta yhtan jos joku tappelijaksi (vrt. englanniksi fighter) 'haukkuu'. Annetaanko olla? Tai saa vaihtaakin, os jotakuta kovasti hairitsee. :hyper:

No tavallaan minäkin sovin tuon otsikon alle kädenvääntöineni, onhan se maailman nopein kamppailulaji. Ja kyllä se välillä aikamoista kamppailua onkin, vaikka lyömiset ym. on kielletty. Ensi viikolla olen Kanadassa MM-kisoissa, sieltä olisi kiva tuoda jotain kaulassa roikkuvaa..:rolleyes: (Enkä tarkoita esim. naista!:D)

Tsemppia kadenvaantoon Uwish, kuinkas sita treenataan..? Onko kadenvaantotreeneja vai vaan kovasti puntteja? En tieda aiheesta mitaan. Onko painoluokkia vai kaikki kaikkia vastaan ja vahvin voittakoon? :rolleyes:

Tsemppia kadenvaantoon Uwish, kuinkas sita treenataan..? Onko kadenvaantotreeneja vai vaan kovasti puntteja? En tieda aiheesta mitaan. Onko painoluokkia vai kaikki kaikkia vastaan ja vahvin voittakoon? :rolleyes:
Kiitos!:D Parasta treeniä kädenvääntöön on kädenvääntö. Meitä ei ole kuin muutama tällä hetkellä täällä Turun suunnalla, mutta hyvät treenit saadaan silti aikaiseksi. Kerran viikossa väännetään, muuten punttia. Vääntötreenit on sen verran rankkoja ettei useammin pystyiskään.. On painoluokat, naisten ja miesten sarjat tietty erikseen + junnut, mastersit (yli 40v.) ja vammaisluokat. Vaaditaan voimaa, toimiva tekniikka, nopeutta ja keskittymiskykyä. Täältä löytyy oma threadi kädenväännöstä, siellä on juttua lihastreenistä (mitä lihaksia treenataan ym.). Seuraavassa Bodaus-lehdessä (ilmestyy joulukuussa viikolla 50) on juttu aiheesta.;) Jos kiinnostaa kokeilla niin ei muuta kun yhteys lähimpään seuraan, löytyy sivulta www.skvl.net .

Minun mielestäni naistappelijoista puhuminen on ihan hauskaa, vaikka minäkin olen sitä mieltä, ettei kunnon kamppailija ole tappelija. Oman termistöni mukaan ottelija voi olla esimerkiksi 'taistelija' tai 'tappelija'. 'Tappelijasta' puhun yleensä silloin, kun toinen ryskää eteenpäin ilman hirveän isoja järjen hiveniä, ehkä epäpuhtaastikin. Joskus tuollainenkin kannattaa osata olla. 'Taistelijat' taas ovat mielessäni siitä hyviä kamppailu-urheilijoita, että he eivät luovuta vaikka päässä helisisi ja tappio näyttäisi varmalta. Loppuun asti taistellaan siis voitosta! Erittäin ikäviä ovat ottelijat, jotka eivät osaa koskaan ottaa ns. siististi. Heidän kanssaan harjoitteleminenkin saattaa olla todella vaikeata, eikä siinä juurikaan kehity. Toki tuollaisiakin vastaan pitää oppia ottelemaan, koska aina tuolla kehissä joku ryskääjä vastaan tulee. Enkä voi väittää etteikö itsessänikin olisi ehkä vähän tuollaisia piirteitä... Blanch varmaan osaa kertoa tästä enemmän :D.

Minuun on joskus suhtauduttukin varsin nuivasti, kun olen sanonut - niin no, mitä tahansa ottelemiseen liittyvää käyttäen verbiä 'tapella'. Mutta kun se on niin kiva sana.

Oma siguni on tietenkin lähinnä ironiaa. Ehkä siinä on myös vähän sellaista tsemppiuhoa, joka aukeaa ulkopuolisille aivan eri tavalla kuin minulle itselleni. Uhoamisesta en noin ylipäänsä pidä juuri lainkaan, joten tuo aiheuttaa varmasti väärinkäsityksiä.

Yhteen aikaan minulla oli jonkinlainen mantrakin kun nousin kehään. "Vittu mä hakkaan sen, vittu mä tapan sen, vittu kun panettaa." Parhaat matsin sain aina silloin, kun oli pieni panetus päällä kehään noustessa. Hohohoo. Yksi parhaista ottelukokemuksistani ikinä nimittäin sisälsi tämän elementin, ja lisäksi siinä oli se piirre, että ensimmäisen erän häviämisen jälkeen tappelin tai taistelin itseni ihan kirkkaaseen voittoon. Oon siitä ylpeä. Mutta siitä onkin jo aikaa. (Silti tuosta panetus-heitosta puhuttiin vielä pari vuotta sen jälkeen... jostain syystä painonveto aiheuttaa mussa aina panetusta ja ennen olin niin hömelö etten pitänyt sitä omana tietonani.)

Uwishin salafani olen ollut jo pitkään! Mietin tuossa jokin aika sitten, että onko kädenvääntö tosiaan kamppailemista vai voimailua. Erona voimailuun on kuitenkin se, että siinä ollaan kasvotusten vastustajan kanssa, siis kamppaillaan jotakuta toista vastaan. Tappelu!

Nitaan treenitaustoista ja kilpailukokemuksista tahtoisin kuulla enemmänkin.

Hah. Varmaan vielä parempi eli tyhmempi sigu olisi MUISTA VIHA! MUISTA VIHA! Hohohoo.
Mutta en vaihda, tuo ei ole niin minua.

Tietysti taito on tarkeaa (tarkeinta), mulla nyt ei ole mitaan matsikokemusta viela, mutta onpa tultu sparrailtua jo jonkun verran. Jos saa toisen hakattua taidolla, se on hienoa. Ja on se arsyttavaa, jos sparraa jonkun ihan kokemattoman mutta tosi vahvan kanssa, esim paata pidemman kundin kanssa, joka pelkaa havita naiselle ja huiskii ihan miten vaan, voi kayda hassusti. (Ja on kaikenlisaksi niin hikinen ja karvainen, etta kaikki iskut vaan lipsuvat, yak) Mun valmentajani sanoi mulle jokin aika sitten, etta en ole tarpeeksi aggressiivinen, varsinkin jos sparraan kundien kanssa, joten sen jalkeen olen ajatellut, etta.. no hel**tti.. nyt sitten ennen sparria hypin narulla rundin tai kaksi ja yritan mielessani saada itseani vihaiseksi. Ajattelen joko, etta olen leijona tai etta.. tapan sen. :D Mitas pahaa siina on. Rauhaa rakastan kuitenkin, mutta kehaan menen tappelemaan. Tai taistelemaan. Tai kamppailemaan. En kuitenkaan haviamaan ja se pieni uho saa adrenaliinit koholle ja siita se lahtee. :hyper:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Uwishin salafani olen ollut jo pitkään! Mietin tuossa jokin aika sitten, että onko kädenvääntö tosiaan kamppailemista vai voimailua. Erona voimailuun on kuitenkin se, että siinä ollaan kasvotusten vastustajan kanssa, siis kamppaillaan jotakuta toista vastaan. Tappelu!

Olen otettu!:D Kädenvääntö on tosiaan kamppailua mies miestä vastaan tai nainen naista vastaan (ja mulla käytännössä treeneissä nainen miehiä vastaan:lol2:) . Voimaahan siinä kyllä tarvitaan, ja kun tekniikka on kunnossa niin voima yleensä ratkaisee. Tekniikoitakin on monia ja tarkoituksena on löytää vastustajan heikko kohta. Vastustajan käden kontrollointi on avainasemassa. Englanniksihan kädenvääntö on armwrestling, eli vapaasti suomennettuna "käsipaini", joka kuvaakin sen luonnetta paremmin. Lisää naisia muuten kaivataan piireihin.;)

Lisää naisia muuten kaivataan piireihin.;)
Harkittu on :D

En osaa kädenvääntöä lainkaan. Pari vässykkää (miestä) olen siinä onnistunut voittamaan, mutta ovat varmaan olleet kovin huonoja itsekin. Haasteita tulee silloin tällöin ("vittu mikä hauis, väännä mun kanssa kättä"), mutta kun ei hallitse tekniikkaa eikä varmaan ole sitä lajinomaista voimaakaan niin kyllä on vaikeata.

Pinko sanoi:
Ajattelen joko, etta olen leijona tai etta.. tapan sen.
Mulla oli aikoinaan projektina löytää sisäinen tiikeri. Hahaa. No, löysin sen mutta kadotin silloin ylikuntomelskeissä. Nyt on välähdyksiä siitä taas nähty, ja viime kevään tärkeissä kisoissa olin kyllä ihan hyvässä tikissä jo. Paitsi että tärkeimmissä kisoissa hävisin (tai sitten mut hävitettiin, tasaista oli). Oikean taisteluhengen hakeminen on mielestäni tärkeä osa urheilemista, se on yksi tapa saavuttaa se kaikkein hienoin tila eli 'flow', yksi hienoimmista hetkistä elämässä on se, kun otellessa unohtaa aivan kaiken muun kuin sen, mitä kehässä tapahtuu. Jokainen löytäköön sen sisäisen eläimensä ihan niin kuin itsestä parhaalta tuntuu! Itse arvostan sellaisia kamppailijoita, joista näkee että he todella tekevät sitä mitä haluavat, on palo siihen hommaan - ja lisäksi uskaltavat kohdata pahimmat haastajansa! Valitettavasti sitäkin näissä piireissä näkee, että kun kansainvälisiin kehiin on mahdollista päästä (vaikka turpiin tulisi siellä), lakataan käymästä kotimaisissa kisoissa ottelemassa niitä ykköshaastajia vastaan :wtf:. Toki valmentajakin voi vaikuttaa tähän asiaan.

Olettepas te ihania. :) Tuli hyvä mieli kun luki tätä threadia.

Mä olen miettinyt nyrkkeilyn aloittamista, ja kysyisinkin, onko Hesalaisilla naisnyrkkeilijöillä suositella paikkaa jonne suunnata. Ajatuksena olisi aloitella ihan vain kiltisti kuntonyrkkeilyn parissa, saada vähän tuntumaa koko juttuun, mutta eteneminen mahdollisesti ns. oikeampaan nyrkkeilyyn ja matsaamiseen ja sen sellaseen ei olisi ollenkaan poissuljettu vaihtoehto. Eli jos jokin sellainen paikka olisi, jossa nyrkkeiltäisiin ihan oikeastikin... Vinkkejä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom