GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Naisnäkökulmaa treeniohjelmaani?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaneli
  • Aloitettu Aloitettu
pippuri82 sanoi:
en tarkoittanut sarjoja vaan TOISTOJA!

Ai sori, mulla on varmaan lukihäiriö :nolo: Eikai 15 toiston sarjat nyt kovin pahoja ole, vai mitä tuolla kommentillasi meinasit? Ehkä voisi tiputtaa 12 toistoon, mutta varmaan riippuu aika paljon siitä mitä tuolla treenillä nyt sitten hakee.

Höh, siis niin, aivan, nuo ensimmäisten liikkeiden ekat sarjat tietenkin lämmittelysarjoja, ihan turhaan ne varmaan mainitsin edes.. :rolleyes:

Tulin juuri reumalääkärin vastaanotolta. Kysyin häneltä onko mun lonkkieni vuoksi turvallista tehdä kyykkyjä, ja hänestä se ei ole suositeltavaa. Myöskään jalkaprässiin ei pitäisi kuulemma laittaa oman kehon painoa isompia painoja, mutta sitä en kyllä usko. Kummasti on lonkat olleet paljon paremmat nimenomaan sen jälkeen kun aloin lisätä painoja vähän reilummin. Kyykkykielto mua sen sijaan ei haittaa.. :D Vaikka aion kyllä jatkaa hackissa kyykkäämistä, en vain ota paineita painojen suhteen, ainakaan vielä ei ole niin ilkeää tehnyt etten olisi pystynyt liikettä suorittamaan.

Kiitos edelleen kaikille kommentoineille! Tänään menen tekemään selkää ja hartioita, katsotaan miten tuo Metrin suosittelema takahartialiike taljassa luonnistuu..

pippuri82 sanoi:
en tarkoittanut sarjoja vaan TOISTOJA!

Pippuri, mikä sinua noissa toistomäärissä häirisee? Itselläkin toistomäärät vaihtelevat, yleensä tosin välillä 6-12, mutta joskus saatan tehdä 15 toistoakin.

EDIT: niin, nyt kävikin selväksi, että nuo 15 toiston sarja ovat lämppäreitä :hidas: :nolo: Mutta itse kyllä edustan ehdottomasti sitä näkökantaa, että sarjapituuksia kannattaa vaihdella, välillä ihan reippaastikin.

rocket sanoi:
Ei hitto! Hyvä pointti! Alan kyykkää:D

Ehkä vähän karrikoitua, mutta kuitenkin. Jos ihminen ei käytä lihaksiaan/niveliään muuhun kuin eteenpäin laahustamiseen, voi sieltä lattialta olla hankala nousta suorin jaloin. Siinäpähän sitten makaillaan päiväkausia ja odotetaan että joku tulis nostamaan ylös. Tämäkin taas :offtopic:

herran pieksut kun on paljon sarjoja! minä en ainakaan jaksaisi millään tehdä etenkään selälle tuommoista sarjamäärää. käsistä loppuis voimat ja menisi ihan turhaksi heilumiseksi.

et ole HST:tä ajatellut? voisi sopia sinulle(kin) hyvin. mä en ainakaan saa vedettyä reeneissä niin lujaa että lihakset tarvitsisivat viikon palautumiseen ;) laardi palaa, kunto nousee ja tulokset samaa kyytiä. entiseen, pitkään käytössä olleeseen nelijakoiseen ohjelmaan ei ole paluuta... minulla tavoitteena lähinnä lihojen lisäys :)

niin siitä vielä että pakkoko niiden toistomäärien on mennä "sääntöjen" mukaan 15, 10 ja 5 jos ei välttämättä halua tehdä vitosia. tekee vaikka viikot 1&2 15, viikot 3&4 12 ja viikot 5&6 8..

on se hyvä että toistojen määrää vaihtelee vaikka joka toinen viikko,mutta eihä sitä oo mitää järkee tehdä sitä SAMASSA SARJASSA!!!!?!?!?!

pippuri82 sanoi:
on se hyvä että toistojen määrää vaihtelee vaikka joka toinen viikko,mutta eihä sitä oo mitää järkee tehdä sitä SAMASSA SARJASSA!!!!?!?!?!

Hmm, voisitko sä vähän tarkentaa mitä tarkotat? Ymmärtääkseni noi sarjat on toistoiltaan esim. 15, 12, 10, jne, vai? Mitäs vikaa siinä on?

EDIT: Aijoo, luinkin ylempää viestisi... ei pitäis vastailla ennenku on taas lukenu koko threadin :)

pippuri82 sanoi:

Mä en nyt oikein tajua, mikä noissa sua noissa toistomäärissä noin kovaa häiritsee, kun ne 15 toiston sarjathan oli lämmittelysarjoja... Silloin on käsittääkseni ihan ok tehä pitempää sarjaa!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Pippuri82!

Otetaan seuraava esimerkki. Tehdään esim. penkkipunnerrussarja 40 kilon painolla. Ensimmäisellä kerralla saadaan tehtyä 15 tiukkaa toistoa, toisessa sarjassa jaksetaan 12 toistoa ja kolmannessa enää 8 toistoa. Onko tämä nyt sitten mielestäsi väärin?

joo,anteex en taas lukenu niin tarkkaa ne 15 oliki lämmittelyä..
SAKAEL! ei tossa mitää väärin ole mutta kyllä laittaisin iha vähä painoo lisää että se eka olis se 12 ja viiminen vaikka6. ja lämmittelyt pienemmällä painolla ennen näitä..

pippuri82 sanoi:
joo,anteex en taas lukenu niin tarkkaa ne 15 oliki lämmittelyä..
SAKAEL! ei tossa mitää väärin ole mutta kyllä laittaisin iha vähä painoo lisää että se eka olis se 12 ja viiminen vaikka6. ja lämmittelyt pienemmällä painolla ennen näitä..

Mutta eikös threadin aloittaja halunnut enimmäkseen kestävyyttä lihaksiin? Silloinhan pidemmät sarjat ovat ihan ok..? Vai olenko nyt ihan metsässä..

Ei tää treenaaminen nyt näin vaikeaa voi olla? :D

Pippuri82: Noissa numeroissa eli toistojen määrissä ei ole olemassa mitään absoluuttista totuutta. Heittoja suuntaan ja toiseen voi olla. Itse en tee alle 8 toiston sarjoja (paitsi pudotuksissa, mitkä onkin sitten asia ihan erikseen), koska esim. kutosilla mulla kehittyy enimmäkseen voimataso, mikä taas ole mun tavoite. Eli toiset käyttää jopa kutosia massan hankintaan, ja mulla noin pienet toistomäärät kehittääkin taas muuta ominaisuutta.

Kannattaa kiinnittää huomiota oman tekstin olemukseen, sillä monesti lyhyt ja "huutava" teksti koetaan hyökkääväksi, mikä ei kuitenkaan kai ole sinun tarkoituksesi?

Ihan sama, kuhan rauta nousee;)!

Mekin kaikki ollaan yksilöitä, toisille sopii eri jutut. Mä esim.itse koen että ensimmäisen kunnon sarjan otan isommalla painolla. teen sinne asti ku nousee. Ja otan seuraavaan vähän pienemmän painon. Moni on tätä vastaan, mut hey, se toimii mulla, sillo ei oo mitään välii, vaik joku urputtaa vieres.

Mulle henk.koht.ei myöskään sovi toistojen laskeminen. eli jonkun tietyn toistomäärän ylläpitäminen...esim.15,12,10...ei ei ei.Menee kyllä keskittyminen ihan väärään asiaan. Kuhan se on siellä päin, ja ei vaan hitto nouse enää.

Nääkin on yksilöllisiä. Ja sitä omaa kannattaa etsiä. Ei mitään hienoo hermotusjuttuu kannata tehä, jos se ei vaan yksin kertasesti toimi niin hyvin ku joku toinen juttu. Lihaksen ehdoilla tässä mennään. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom