- Ikä
- 46
Mulla oli tämä jo tuolla aloittelijoiden osiolla, mutta kuulisin mielelläni punttimimmien mielipiteitä ohjelmastani.
Näitähän täällä riittää kai kyllästymiseen asti, mutta kysynpä nyt minäkin teiltä viisaammilta, että onko uudessa ohjelmassani (jonka olen ihan itse askarrellut) mitään järkeä. Olen nainen eikä minulla ole mitään elämää suurempia tavoitteita kroppani suhteen, kunhan katson mitä siitä saa..
Olen treenannut puoli vuotta yhdellä ja samalla koko kropan ohjelmalla, ja se alkoi tosiaan puuduttaa sen verran että päätin kokeilla tehdä itse uuden. Uusi kolmijakoinen ohjelmani on seuraavanlainen:
1. päivä: rinta, ojentajat, hauis
vinopenkki 5x (15 > 8)
käsipainoilla punnerrus maaten 3x (15 > 10)
pec deck 3x (15 > 12)
ojentajaliike taljassa (narulla) 3x (15 > 10)
yhden käden ojentajapunnerrus -''-
hauiskääntö taljassa tangolla -''-
hauiskääntö käsipainoilla -''-
2. päivä: reidet, pohkeet, kyljet
jalkaprässi 5x (15 > 8)
hack-kyykky 3x (15 > 10)
reiden ojennus 3x (15 > 12)
reiden koukistus maaten -''-
pohjeliike hackissa 3x (20, 15, 12)
pohjeliike istuen 3x (15)
vartalonkierto rotaatiokoneessa 3 min
kyljet käsipainoilla 3x (15)
3. päivä: selkä, olkapäät, vatsa
kulmasoutu 5x (15 > 8)
alataljasoutu 3x (15 > 10)
ylätaljaveto kapealla eteen -''-
kulmasoutu käsipainoilla -''-
vipunostot sivuille -''-
pystysoutu tangolla -''-
vipunostot taakse käsipainoilla -''-
selänojennuspenkki 3x 15
vatsarutistukset 3x max
jalkojen nostot telineessä 3x max
Olen nyt pari viikkoa vääntänyt tällä ohjelmalla, ja ainakin olen saanut tuntumaa aiemmin piilossa pysyneisiin lihaksiin, mikä lienee hyvä merkki. Jotkut liikkeet tuottavat vaikeuksia tosin, esimerkiksi kulmasoutu (viimeksi jätin sen väliin ja tein ylätaljaakin vain leveällä otteella). Toinen täysin luonnottoman tuntuinen liike on tuo viparit taakse, ja se tuntuisi muutenkin vaikuttavan epäkkäisiin ehkä vähän liikaa (mulla kun ne ovat luonnostaan vähän korostuneet, en halua että ne kasvavat liian miehekkäiksi, hmm..? ).
Hack-kyykky tuntuu myös hankalalta. Mulla on erittäin heikot polvet ja ajoittain oikkuileva lonkkanivel, ja hackissa pelottaa että jompikumpi pettää. Kovin syvään kyykkyyn en siinä pääse. Muunlaisista kyykkyliikkeistä en edes haaveile. Voisinko korvata kyykyt jollain? Samoin reidenojennus on osoittautunut ongelmalliseksi, veivaan sitä yhä samalla vastuksella kuin viisi kuukautta sitten eikä edistystä tapahdu. Jalkaprässiin sen sijaan on painoja saanut lisätä viikoittain.
Aerobista liikuntaa on hieman tullut laiminlyötyä, mutta se asia korjaantunee nyt kun pyöräilykelit taas alkoivat - ja toivon mukaan saan rullaluistimetkin korjattua pian.
Toivon rakentavia kommentteja ja muutosehdotuksia!
Näitähän täällä riittää kai kyllästymiseen asti, mutta kysynpä nyt minäkin teiltä viisaammilta, että onko uudessa ohjelmassani (jonka olen ihan itse askarrellut) mitään järkeä. Olen nainen eikä minulla ole mitään elämää suurempia tavoitteita kroppani suhteen, kunhan katson mitä siitä saa..
Olen treenannut puoli vuotta yhdellä ja samalla koko kropan ohjelmalla, ja se alkoi tosiaan puuduttaa sen verran että päätin kokeilla tehdä itse uuden. Uusi kolmijakoinen ohjelmani on seuraavanlainen:
1. päivä: rinta, ojentajat, hauis
vinopenkki 5x (15 > 8)
käsipainoilla punnerrus maaten 3x (15 > 10)
pec deck 3x (15 > 12)
ojentajaliike taljassa (narulla) 3x (15 > 10)
yhden käden ojentajapunnerrus -''-
hauiskääntö taljassa tangolla -''-
hauiskääntö käsipainoilla -''-
2. päivä: reidet, pohkeet, kyljet
jalkaprässi 5x (15 > 8)
hack-kyykky 3x (15 > 10)
reiden ojennus 3x (15 > 12)
reiden koukistus maaten -''-
pohjeliike hackissa 3x (20, 15, 12)
pohjeliike istuen 3x (15)
vartalonkierto rotaatiokoneessa 3 min
kyljet käsipainoilla 3x (15)
3. päivä: selkä, olkapäät, vatsa
kulmasoutu 5x (15 > 8)
alataljasoutu 3x (15 > 10)
ylätaljaveto kapealla eteen -''-
kulmasoutu käsipainoilla -''-
vipunostot sivuille -''-
pystysoutu tangolla -''-
vipunostot taakse käsipainoilla -''-
selänojennuspenkki 3x 15
vatsarutistukset 3x max
jalkojen nostot telineessä 3x max
Olen nyt pari viikkoa vääntänyt tällä ohjelmalla, ja ainakin olen saanut tuntumaa aiemmin piilossa pysyneisiin lihaksiin, mikä lienee hyvä merkki. Jotkut liikkeet tuottavat vaikeuksia tosin, esimerkiksi kulmasoutu (viimeksi jätin sen väliin ja tein ylätaljaakin vain leveällä otteella). Toinen täysin luonnottoman tuntuinen liike on tuo viparit taakse, ja se tuntuisi muutenkin vaikuttavan epäkkäisiin ehkä vähän liikaa (mulla kun ne ovat luonnostaan vähän korostuneet, en halua että ne kasvavat liian miehekkäiksi, hmm..? ).
Hack-kyykky tuntuu myös hankalalta. Mulla on erittäin heikot polvet ja ajoittain oikkuileva lonkkanivel, ja hackissa pelottaa että jompikumpi pettää. Kovin syvään kyykkyyn en siinä pääse. Muunlaisista kyykkyliikkeistä en edes haaveile. Voisinko korvata kyykyt jollain? Samoin reidenojennus on osoittautunut ongelmalliseksi, veivaan sitä yhä samalla vastuksella kuin viisi kuukautta sitten eikä edistystä tapahdu. Jalkaprässiin sen sijaan on painoja saanut lisätä viikoittain.
Aerobista liikuntaa on hieman tullut laiminlyötyä, mutta se asia korjaantunee nyt kun pyöräilykelit taas alkoivat - ja toivon mukaan saan rullaluistimetkin korjattua pian.
Toivon rakentavia kommentteja ja muutosehdotuksia!