Naisilla miehiä enemmän kavereita....(ko)

Ikä
39
Oletteko huomanneet vastaavaa, vai onko tämä näin vain omissa pienissä piireissäni. Olen huomannut ainakin sen, että vaikka kavereita on suhteessa saman verran, niin tytöt viettävät keskenään paljon enemmän aikaa. Näin on ollut myös järjestän jokaisessa tietämässäni parisuhteessa ...tarkemmin ajatellen en elämässäni ole törmänny tilanteeseen jossa asiat olis toisinpäin :).

Naiset shoppailevat, kävelevät, shoppailevat lisää ja juttelevat juoruavat millon mistäkin. Mitä kahden raavaan karjun pitäisi keskenään puuhata, en edes tiedä :wtf:. Reenata voi, en ole mikään kahvipöytäkeskustelija, leffoja nyt on sama kattoo sitten yksin. Viikonloppuisin ihmisiä näkee enemmänkin porukassa kuin kahden kesken, ja silloin suuntana yleensä baari, leffa tms terassi. Edellinen avovaimo ja tyttöystävä olivat jokapäivä jonkun (naispuoleisen) luona kun meiltä kerkesivät. Aina eron hetkellä sitä miettii että hyvän tukiverkon se varmasti luo ainakin, oma olo sen sijaan hieman yksinäinen.

Mietin olenko epäsosiaalinen ja eristäytynyt yhteiskuntaerakko, vai onko näin muillakin. Ja ukot, kertokaa mitä pirua aikuinen mies voi toisen kanssa tehdä, muuta kuin tuijotella leffoja, reenata tai :kippis1::kippis1:.

:david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun kaveripiirissä asiat on jopa toisinpäin. Ja esim. mulla on enemmän kavereita kun muijalla.

Treeni, moottoripyöräily ja :kippis1: yhdistää kyllä miun kaveri piiriä.

Mun kaveripiirissä on myöskin ehkä enemmän niin päin, että jätkät hengailee enemmän keskenään kuin naiset. Enimmäkseen kyllä ollaan sekaporukassa, eli miehet ja naiset yhdessä.

Semmosta olen kyllä huomannut, että naiset ehkä viettää enemmän aikaa kahdestaan jonkun kaverin kanssa, kun taas miehet on enemmän isommassa porukassa. En kyllä tiedä, onko tämäkään yleistettävissä.

Edit: me aika usein pelataan jätkäporukalla pokeria, lautapelejä, x-boxilla Haloa yms. Lisäksi tietysti nuo treenaamiset ja leffan katsomiset ja dokailut.

Mietin olenko epäsosiaalinen ja eristäytynyt yhteiskuntaerakko, vai onko näin muillakin. Ja ukot, kertokaa mitä pirua aikuinen mies voi toisen kanssa tehdä, muuta kuin tuijotella leffoja, reenata tai :kippis1::kippis1:.

:david:

...joo kyllä olet epäsosiaalinen ja eristäytynyt yhteiskuntaerakko :D Ainakin kaikki mun tuntemat miehet viettää kaveriporukoissa aikaa enemmän kuin heidän naisensa. Ja mitä siis tehdään: sitä mitä harrastetaan tai sitten istutaan jossain kahvilla/kaljalla ja puhutaan harrastuksista. Tai sitten naisista.

Meikäläinen on samaa maata aloittajan kanssa, mulla nyt ei muutenkaan hirveästi kavereita ole kun on aina viihtynyt paremmin yksin kuin ihmisjoukossa. Jos dokaamista ei lasketa mukaan, niin aika harvoin sitä tulee vaan hengailtua ja muuten vaan soiteltua, kyllä asiaa pitää olla jos meikä alkaa jollekin soittelemaan. Töissä kun saa/joutuu olemaan ihan tarpeeksi sosiaalinen.

Me ei ikänä nähdä tyttöjen kanssa muuta kun viihteellä, leffassa, syömässä tai "yhdellä".
Meitä on tämmönen "hurja" kolmenkopla ja ollaan oltu parhaita ystäviä toisen kanssa jo 25v. (:wtf:) ja toinenkin liitty seuraan jo tossa 10v. sitten.
Eli ei tosiaan käydä toisten luona kahvilla, ostoksilla ja mitä näitä nyt on. Ei meillä oo toisille mitään asiaa muuten :D Ja jos onki niin hoidetaan ne puhelimessa ja netissä.

Tupakalla voi nähdä pihassa jos ohi ajaa.
Hyvin pysytään toisten asioissa kiinni näinkin :)

Juuri näin!
No jumalavita, en minä osaa istua ihmisen kanssa - varsinkaan kahdestaan kasvotusten ja jauhaa mitäänsanomattomia. Ehkä se onnistuu kaksi tuntia kuukaudessa, sillon on oikeasti kerrottavaa ja kuulumisia vaihdettavana siihen paskanjauhannan väliin. Jos pitäisi vaikka kaksi tuntia päivässä puhua herra x:n kanssa niitä näitä, niin kyllä siinä olis vitsit ja jutunaiheet tiukassa :evil: . Tätä kykyä olen aina ihmetellyt, minusta ei siihen ole, vaikka ehkä haluaisin.

MRSA; sanoi:
Meikäläinen on samaa maata aloittajan kanssa, mulla nyt ei muutenkaan hirveästi kavereita ole kun on aina viihtynyt paremmin yksin kuin ihmisjoukossa. Jos dokaamista ei lasketa mukaan, niin aika harvoin sitä tulee vaan hengailtua ja muuten vaan soiteltua, kyllä asiaa pitää olla jos meikä alkaa jollekin soittelemaan. Töissä kun saa/joutuu olemaan ihan tarpeeksi sosiaalinen.
Juuri näin! :).

Mulla on varmasti frendejä enemmän kun miehellä, mutta se taitaa nähdä omiaan silti useammin, kuin minä omiani. Mä oon just niin surkee, että en oikeen jaksa harrastaa sosialisoimista turhan usein.

No sellasta hengailua vaan. Ei sillon tarvii olla mitään kuumia puheenaiheita jatkuvasti. Rentoa yhdessäoloa. Sillon kun jonkun kanssa ystävystyy kunnolla niin ei tällasia asioita tarvii edes miettiä eikä stressata.

e: Ja jos viihtyy paremmin yksin niin miksi väkisin hakeutua sosiaalisiin tilanteisiin?

e: Ja jos viihtyy paremmin yksin niin miksi väkisin hakeutua sosiaalisiin tilanteisiin?

Kyse ei yleensä varmaankaan ole siitä, että hakeudutaan tietoisesti väkisin sosiaalisiin tilanteisiin sen tunteen kanssa, ettei alun perinkään toisten seura kiinnosta. Ihminen on perusluonteeltaan sosiaalinen laji, ja on luonnollista ja yleisestä näkökulmasta hyväksyttävämpää olla luonteeltaan ainakin jossain määrin sosiaalinen kuin erakko. Uskon siis, että varmaan monella perusluonteeltaan epäsosiaalisella ihmisellä on tietty kaipuu/ tarve muiden ihmisten seuraan jo ihan sen takia, koska porukassa oleminen on ihmiselle luontaista. Uskon kuitenkin, että perusluonteeltaan epäsosiaalisia ihmisiä on loppujen lopuksi hyvin vähän. Monella ihmisellä epäsosiaalisuuden taustalla todennäköisesti ovat pettymykset, epäonnistumiset ja erilaiset traumat yleensä elämässä ja/tai ihmissuhteissa.

ja tarviiko sitä aina jauhaa paskaa. voihan sitä äijät istua kahvilla/kaljalla ja vaan katsella sitä muitten säätämistä ja välillä kommentoida. Ei suomalaisia miehiä ole tehty small talkkiin :D

Väittäisin vielä, että miehillä on enemmän hyviä ystäviä kuin naisilla. Naisilla tuppaa olemaan se yksi kenelle kerrotaan kaikki. Miehet pystyy uskoutumaan eri kavereille eri asioista.

Mr.Referee: mä olen joskus ollut huomaavinani, että miehet määrittelee erilailla tuon ystävyyden kuin mä. Mulla on kyllä tuttuja ja jonkin asteen kavereita, mutta ainoastaan kolme oikeaa, hyvää ystävää. Yksi niistä mies. Mikä mielenkiintoista niin koskaan näiden kaikkien kanssa yhtäaikaa ei olla oltu yhdessä jossain.
En pidä ystävinä ihmisiä, joita näen satunnaisesti ja joiden elämä ei minua oikeasti kiinnosta vähääkään. Miehet taas puhuu vaikkapa sählyporukan jätkikstä termillä "ystävä" vaikka kontakti tyyppiin ois kerran viikossa saman reikäpallon perässä tunnin ajan juokseminen.

Harmittavan vähän tulee oltua ystävien kanssa tekemisissä. Viihdyn hyvin itsekseni ja mua ahdistais jos pitäis jatkuvasti olla muiden kanssa tekemisissä, salillakin käyn mahdollisimman hiljaiseen aikaan. Ystävien kanssa käydään puolin ja toisin kylässä ja lätistään maailman asiat halki, yleensä pikainen kahvilla käynti venyy useampaan tuntiin. Treenikaveria mulla ei ole muuhun kuin ratsastukseen joten treenit taas omalla kohdalla haittaa kavereiden kanssa olemista.

Lähes jokaisella miehellä tuollainen taitaa kyllä mennä kategoriaan kaveri/tuttava. Itselläni on tällä hetkellä enemmän kavereita, kun lähes suurimmalla osalla tuntemistani tytöistä, mutta tässä iässä se ei varmaankaan ole paljoa sukupuolesta kiinni.

Ja ukot, kertokaa mitä pirua aikuinen mies voi toisen kanssa tehdä, muuta kuin tuijotella leffoja, reenata tai :kippis1::kippis1:.

No vaikka: B_Stairway.GIF

Tai jos mökillä kalastamassa? Tosin vaatii sen mökin.

ja tarviiko sitä aina jauhaa paskaa. voihan sitä äijät istua kahvilla/kaljalla ja vaan katsella sitä muitten säätämistä ja välillä kommentoida. Ei suomalaisia miehiä ole tehty small talkkiin :D

Väittäisin vielä, että miehillä on enemmän hyviä ystäviä kuin naisilla. Naisilla tuppaa olemaan se yksi kenelle kerrotaan kaikki. Miehet pystyy uskoutumaan eri kavereille eri asioista.

Kyl nimenomaan paskanjauhaminen minusta on olennaista, vakavista asioista puhuminen ei niinkään.
Perseet, tissit, nussiminen, urheilu. Nää on niit vakavia asioita :D

Ei vaan, itse olen huomannut sellaista, että jos on kahden hyvän ystävän kanssa (ollaan siis jo 20 vuotta tunnettu, ei mikään sählyhomo) niin voidaan puhua hyvinkin hankalista ja vittumaisista asioista (esim naisista), mutta jos meitä on kolme, niin homma menee siihen että joku lyö leikiksi ja sillon ei uskalleta avautua samalla lailla.
Ihan kuin joku toppuuttelis, että elä nyt saatana, elä kovin herkkiä ala jutteleen,
ei kestä kuunnella.

Meijän porukoissa toi on hiukan sellanen ikäjuttu, 2kymppisenä sinne 24 saakka oli jengi kiinnostuneita tekemään asioita soiteltiin ja nähtiin joka vkl ehkä enemmänki ihan vaan käytiin jauhaa paskaa yms tai sit soiteltiin. Mutta sen jälkeen alko käänteenomainen mullistus jonka jälkeen porukat joko alko viettämään työkaiffareidensa kanssa enemmän aikaa tai sitten muuten vaan alko lähteminen helvetin vaikeaksi. Muutama kaveri jäätyi ihan täysin seurusteltuaan 1v ja joutu niin tossutetuksi ettei saanut enää lähteä kaveriporukassa minnekään, nykyään vaikka eronnutkin niin se sama lähtemisen pelko on päällä eikä kaveria enempää kun 1kr/6kk tapaa.

Muutenkin niin frendejä tulee nähtyä ehkä 1kr/kk tätä nykyä, tietty on duunifrendejä treenikavereita etc muttei niitä niin sanottuja omia kavereita. Muijakaan ei kyllä hirveesti frendejään nää, enemmänki ovat puhelinyhteydessä lähes päivittäin. Tässä on menty niin sanotusti myöskin itsetietoisesti turhautuneeseen moodiin eikä itekään jaksa enää pahemmin kenellelään soitella jne, baarit kun ei seurustelevalle anna mitään niin näkee sit frendejään tällä tyylillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom