Nainen ja lihaksikkaan vatsan muoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nml
  • Aloitettu Aloitettu

nml

Pakko oikoa vääristynyttä käsitystä ja kysyä näinkin kummallinen kysymys... Onko täysin normaalia ns. ulkoneva alavatsan lihas? Kovuuden vuoksi selvää lihasta (ja avokin vakuutteluista päätellen...), mutta muoto huijaa ainakin omaa silmää, että näyttää selvältä pömppövatsalta. Lieneekö syynä vanhojen syömishäiriöaikojen vääristyneet käsitykset, mutta onko tuollainen ulkoneva alavatsa tosiaan "normaali" timmi vatsa, naiselle? Lihasrajat erottuvat sivuilla molemmin puolin, mutta alavatsa tosiaan hieman sivuprofiilissa ulkonee...

Vatsalihakset siellä vain kurkkii. :) Ei se pömppöä ole vaan ihan palikoita. Jos häiritsee niin tekee enemmän syviä vatsoja ja jättää raskaat rutistukset pois.

Sun täytyy ladata se johonkin, esim. aijaahan, ja laittaa sieltä linkki tänne. Kun et ole vip, et voi suoraan liittää kuvaa foorumille omalta koneeltasi.

Oliskohan kohtu, mikä saa sen muodon aikaan? Osalla naisista kohdun muoto saa alavatsan näyttämään pömpähtävältä, vaikka olis kuinka hoikka. Siihen vatsapalat päälle niin voi alimmat palikat pömpöttää.

Pakko osallistua keskusteluun tässä vaiheessa, koska itse olen paininut saman ongelman kanssa. Onneksi kirjahyllystä löytyy yksi "raamatuistani", eli Pauliina Taluksen kirja Elämäntapana Fitness, jossa hän on avaa tätäkin asiaa. Valitettavasti en jaksa / viitsi koko tarinaa tähän laittaa, mutta vastaus löytyy keskivartalon stabiloinnista, niin treenissä kuin muutoinkin:
Ainoa keino aktivoida syvät vatsalihakset on opetella hallitsemaan keskivartaloa oikein. Tämä tapahtuu seuraavasti: vedä ensin napa sisään ja hengitä normaalisti. Sen jälkeen kohdista jännitys alavatsaan, lihaksiin joilla voimme pysäyttää virtaamisen. Muita vatsalihaksia ei saa samanaikaisesti jännittää.
Tätä vaan kun jaksaa tehdä aina ja joka paikassa, niin kyllä alkaa pömppö laskeutumaan, ja sivuvaikutuksena ryhtikin paranee entisestäänkin. Kokeiltu on ja toimii!:)

Mä oon ymmärtänyt, että tällaisessa voisi olla kyse tosiaan siitä, että syvät lihakset eivät ole kunnossa. Eli on treenattu pelkkiä "ulkoisia" vatsalihaksi, jotka pullistuvat ulospäin,koska korsetti ei ole kunnossa.

Tässä kuvassa näkyy tuo pullistuminen, vaikka ollaan rasvattomassa kunnossa:

IMG_2619%20(kopio).JPG

Voisiko kyse olla joissain tapauksissa myös siitä, että kropassa on sisäistä rasvaa, joka pullistaa vatsaa ja sen lihaksia ulospäin? Tää tuli mieleen, mutta toisaalta ei kuulusta logiselta, jos vatsalihakset kuitenkin erottuvat.

Bodareiden mahat pömpöttää koska niiden sisäelimet paisuvat kasvuhormonien vaikutuksesta. Syvillä vatsoilla lienee kanssa vaikutuksensa asiaan.

Mä jotenkin ajattelin, että onko kuitenkin kyse tästä http://guyism.com/wp-content/uploads/2013/03/awesome-abs-58.jpg Eli rasvattomassa kunnossa alavatsalihakset ulkonee aika paljon lantiosta? Mene, tiedä. Tuota kohtuteoriaa en oikein usko, se kun on raskaanaolemattomalla hyvin pikkuruinen elin.

Olis kyllä kiva nähdä kuva aloittajan ongelmasta!

Olen samaa miettinyt, että eiköhän se ole osittain sitä lihasta ja toisaalta myös osittain syviä vatsoja, tai että jännittääkö niitä vai ei. Vatsan pömppöä pystyn itse säätelemään tosi paljon sen mukaan, miten jännitän syviä lihoja. Jos turvottaa ja on maha kipeä niin annan sen roikkua ulkona melkein täysin koska helpottaa oloa :D Silloin näyttää ku olis kolmannella kuulla. Jos taas 'vedän navan sisään' kunnolla niin ei ees huomaa että mulla on ylimääräistä siinä päällä. Jos opettelee pitämään pienen jännityksen aina niin se on ihan helppoa ajan mittaan ja tulee itsestään, nyt kun ei ole aikoihin treenannu kunnolla niin huomaa että tulee helpommin se pömppö siihen alas jos ei kiinnitä asiaan huomiota. Lankku on mun mielestä paras, siihen voi kehittää erilaisia variaatioita. Ja punnerrukset kans.

En usko että voi kireellä olla sisäelimien ympärillä rasvaa hirveesti, sehän on vissiin se läskilaatu mikä lähtee ensimmäisenä kun liikkuu ja laihtuu?

Mun mielestä se on jollain tapaa kivan näköistä, että naisella on hienoinen 'pömppö' siinä alhaalla. Erotuksena tasaiseen miehen keskivartaloon.

Tulipahan mieleen, kiva vatsa:

http://i.perezhilton.com/wp-content/uploads/2013/02/pinkberry(1)__oPt.jpg

http://aijaa.com/ZROnLo
http://aijaa.com/dSrG3x

tuossa nyt sivuprofiilia vielä, jos "pömppö" paremmin erottuisi. että lieneekö syytä kesääksi dieettailla vai massanhankintalinjalla jatkella - onko pömppö juuri nimenomaan pömppö vai kehittyvän lihaksen muoto...

Toi oo pömppöä nähnytkään! Äläkä hyvä ihminen diettaa vaan rakenna mieluummin plussakaloreilla lihasta, niin kiinteydyt paremmin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom