Naarmu ovessa - missä korjata?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gamzae
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Tuli pari päivää takaperin vähän peruuteltua parkkipaikalla ja jälki vastaanottavan osapuolen takaovessa on kuvan http://www.kolumbus.fi/antti.eranti/Kuva070.jpg mukaista. Auton omistaja kävi näyttämässä sitä jossain korjaamolla, ja sai kustannusarvioksi 400e (oven irroitus, oikaisu, maalaus, korroosiosuojaus ja kiinnitys). Summa tuntuu vähän helvetin isolta naarmun ulkonäkö huomioon ottaen ja vielä isommalta kun ottaa mun tulot huomioon. Sain tiistai-iltaan aikaa selvitellä halvempia vaihtoehtoja ja apu on tarpeen.

Onko teillä tiedossa mitään luottopaikkoja (pääkaupunkiseudulla), missä saisi korjattua halvemmalla?

Onko noi kaikki toimenpiteet välttämättömiä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuli pari päivää takaperin vähän peruuteltua parkkipaikalla ja jälki vastaanottavan osapuolen takaovessa on kuvan http://www.kolumbus.fi/antti.eranti/Kuva070.jpg mukaista. Auton omistaja kävi näyttämässä sitä jossain korjaamolla, ja sai kustannusarvioksi 400e (oven irroitus, oikaisu, maalaus, korroosiosuojaus ja kiinnitys). Summa tuntuu vähän helvetin isolta naarmun ulkonäkö huomioon ottaen ja vielä isommalta kun ottaa mun tulot huomioon. Sain tiistai-iltaan aikaa selvitellä halvempia vaihtoehtoja ja apu on tarpeen.

Onko teillä tiedossa mitään luottopaikkoja (pääkaupunkiseudulla), missä saisi korjattua halvemmalla?

Onko noi kaikki toimenpiteet välttämättömiä?

Kuvan autokaan on tuskin 400e arvoinen... voiskohan sopia jotain mikä hyvittää auton arvon alenemisen? Sillä onkohan ton korjaaminen kannattavaa, eli minkä merkkinen ja vuotinen auto on kyseessä, näyttää tuossa kuvassa jollekkin wanhalle peogeutille..

Ja kai sulla autovakuutus on, omavastuu maksaa jotain mutta ei lähellekkään 400e! Eli yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön! (jos bonusten tippuminen ei haittaa...Maksut nousee...)

Ja jos kuitenkin päätät maksaa itse niin pyydä korjaamon nimi ja vaadi kuitti nähtäväksi, ettei kaveri vedä välistä.

Järjetöntä tollasesta max. 1000e autosta alkaa maksamaan yhestä oven maalauksesta tollasta summaa. Tottakai maalaus maksaa paljon ja kuuluukin maksaa, mutta ton jäljenkin saa kiillotettua melko huomaamattomaksi.

Lommohan siihen jää, mutta ei näytä ainakaan tosta kuvasta katsottuna olevan väri haljennut mistään.

Omaan autoon peruutettiin viime kesänä ja tuon korjaus maksoi 380e. Ja lähellä oli vain 2 vakuutusyhtiön valtuuttamaa korjaamoa joten valinnanvaraa hinnan suhteen ei paljoa ollut. (Mihin ei tosin ollut edes kiinnostusta ottaen vastapuolen huomioon) :D

Liitteet

• narski.webp
    narski.webp
    70,7 KB · Katsottu: 4 786
Jos tunnet amiksesta jotain kavereita tai muuten vaan ihmisiä jotka on tehnyt tommosia hommia niin kannattaisi sieltä suunnalta kysellä. Varmasti eivät ota 400e, eikä sinunkaan sellaista summaa kannata tuommoisen auton korjaamisesta maksaa.

mä jos joutusin tekemään firiksenä ni alle 200euron jäis...kannattaa tuntea automaalari;)
Herttoniemi on pullollaan pikkupajoja jotka varmasti tekisi halvemmalla kuin tuo sun antamasi hinta. Eikun soittelemaan vaan.

Kai kysyit mistä se sen hinnan on saanu? Kuulostaa Autoklinikalta, siellä oli skraidun ja painauman korjausarvio n. 500€, mä maksoin 150€ toisaalla ja niin hyvin on tehty että siinä ei näy MITÄÄN jälkeä vauriosta.

Oli tosin asevelihinta tuo mun maksama, mutta silti...

Tai sitten löydät kokonaisen valkean oven romikselta, tuskin yli 100€ maksaa.. + asennus 30-60min?

En ainakaan minä hyväksyisi omaan autooni eri sävyistä ovea varsinkin kun ei ollut oma vika. Saa nimittäin aikamoinen tuuri olla jos löytää romikselta ehjän ja juuri oikean sävyisen oven. Itse asiassa kun kattelee melkein tuliterien autojen kolarifixailuja, niin niissäkään ei löydetä tasan alkuperäistä sävyä ja esim. maalattu ovi paistaa merien päähän. Noissa ainoa kunnon tapa on maalata koko kylki.

Ei tuossa tilanteessa paljon kannata uhota, vaan kaivaa nöyrästi lompakkoa taskusta yleisen hintatason mukaisen korjauksen maksamiseksi. 400 euroa kuulostaa minustakin turhan kovalta summalta, vähän kyselemällä luulisi johonkin 200-300 hintaluokkaan korjaus onnistuvan.

Zone-sarja -42%
Otetaas nosto tähän.

Eli onko tosiaan näin, että mikäli joku keimopetteri on käynyt autollaan kolhasemassa kadulle pysäköityä autoa ja kadonnut paikalta ei mistään vakuutuksista voi hakea korvauksia? Pohjolan Superkasko itsellä ja ajattelin, että ilkivaltavakuutuksen piikkin olisi mennyt ensin mutta ehdot sanovat muuta. Ei tuota varmaan muistakaan sitten korvata jos ei tuostakaan? Skraidu on tuota luokkaan kun kinpinillä, ehkä pykälän miedonmpi.

Pohjola vakuutusehtoja:

"Ilkivaltavakuutus
Ilkivaltavakuutuksesta korvataan tahallisesta vahingonteosta aiheutunut vahinko. Esimerkiksi ohikulkijan auton kylkeen avaimellaan tahallaan tekemä naarmu korvataan ilkivaltavakuutuksesta.
Ilkivaltavakuutuksesta ei korvata toisella ajoneuvolla aiheutettua vahinkoa eikä vahinkoa, jota ei voida ajan ja paikan suhteen määritellä. Niinpä esimerkiksi toisen ajoneuvon parkkipaikalla aiheuttamaa lommoa ei korvata ilkivaltavakuutuksesta."

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaskostahan toi korvataan. Omavastuun tosin joutuu kaskosta korvattavissa vahingoissa maksamaan. Jos taas kolhu olisi ilkivallan seurausta, korvaus menisi tietysti ilkivaltavakuutuksesta, eikä omavastuuta tarvitsisi maksaa.

Sehän vakuutuksissa on perseestä, että ellei kunnolla ole auto mällätty, niin kannattaa ennemmin maksaa itse. Bonukset kun tippuu, niin vakuutusmaksujen muodossa maksaa vuosien saatossa aika kovan hinnan takaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom