Näyttö vaihtoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Suositelkaas jotain hyväksi kokemaanne näyttöä. Nykynen HP alkaa olla jo sen verran iäkäs(6wee), että joutaa jo eläkkeelle...
Hintaluokka n.200-300€.

Haussa siis tavallinen CRT näyttö, ja mieluiten 19".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla nyt 19" syncmaster 957p.. Pirun tyytyväinen olen ollut ja näytöllä 3 vuoden takuu. Jos hajoaa, niin ei tartte lähteä viemään mihinkään. Takuupojat tulee hakemaan parin päivän sisällä vanhan pois ja tuo samalla uuden tilalle.
Ja hinta alle 200eskoa.

No jos putkea kaipaat niin kyllä se samsung 959nf on hyvä vaihtoehto. Kannattaa kyllä katella käytettynä,koska tft näytöt on pudottanu putkien arvoa ihan mukavasti. Esim. huuto.net on täynnä noita samsung959nf näyttöjä,hinta pyörii siinä 150e pintaan,enempää ei kannatta maksaa.

Noissa tosin on ollut aika paljon laatu murheita. Uutta näyttöä ne ei ainakaan itselle ole takuusta tuoneet,vaan korjattuja ja suunnilleen sama ikäisiä. Tosin jos näyttö on jonkun alle 1kk vanha,niin uuden saat.

No kuvaputkinäyttöä ei todellakaan kannata ostaa käytettynä! Se on kulutustavaraa ja yleensä 3-4 vuoden sisään (jokapäiväisessä käytössä oltuaan) kumminkin pimahtaa tai on muuten niin himmeä jne. että joutaa kierrätyskeskukseen. Käytetystä ei ainakaan kannata maksaa 20 € enempää (jos ei tosiaan ole ihan uudenkarhea).

Mulla jo pitkään käytössä SAMTRON 96P. Todella pätevä laite hintaansa nähden (n. 180-190 €).

juuei, ei kannata ostaa käytettyä näyttöä.. PAITSI, jos saat superedukkaasti jostain yrityksen poistoista. itse sain erään yrityksen poistomyynnistä 21" syncmasterin 100€:llä :)

-Stone Cold- sanoi:
No kuvaputkinäyttöä ei todellakaan kannata ostaa käytettynä! Se on kulutustavaraa ja yleensä 3-4 vuoden sisään (jokapäiväisessä käytössä oltuaan) kumminkin pimahtaa tai on muuten niin himmeä jne. että joutaa kierrätyskeskukseen. Käytetystä ei ainakaan kannata maksaa 20 € enempää (jos ei tosiaan ole ihan uudenkarhea).

Mulla jo pitkään käytössä SAMTRON 96P. Todella pätevä laite hintaansa nähden (n. 180-190 €).

Totta.. Mutta lähinnä tarkoitin tolla käytettynä ostettua jotain 1v vanhaa. Noita uusia samsung 959nf näyttöjä saa johonkin 280e hintaan ja itse ostin käytetyn 130e hintaan ja oli alle 1v vanha..Minusta oli järkevä ostos?. Huolto valikosta (ainakin tässä mallissa) näkee käyttö tunnit,joten ne kyllä kannattaa tarkistaa ennen ostoa.

Mutta muuten jos olisin ostamassa uutta näyttöä,niin kyllä ostaisin tft näytön. Alle 400e saa jo hyvän laitteen. Esim. nettisurffailussa ihan ykkönen,mutta jos tarvitsee paljon vaihdella resoja,niin sitten ei ole kyllä ykkösostos...

Toi Samsungi on ihan pätevä, mutta Philipsin sumuputkia en suosittele...

thaazan sanoi:
Mistä sinä tommosen valikon oot löytäny? Yritin katella valikot läpi vaan enpä ainakaan huomannu.

Joo ei sitä suoraan sieltä valikosta saanu.. siihen tarvii oikeen koodin,eli näpyttelee oikeessa järjestyksessä niitä nappuloita. Enään en tosin muista. Netistä mä sen löysin,tosin en ite jaksanu rupeen kokeileen,kun siellä on kuitenkin niin paljon muutakin säädettävää ja sitten on ihan sekasin kun innostuu vähän sääteleen..

-Stone Cold- sanoi:
No kuvaputkinäyttöä ei todellakaan kannata ostaa käytettynä! Se on kulutustavaraa ja yleensä 3-4 vuoden sisään (jokapäiväisessä käytössä oltuaan) kumminkin pimahtaa tai on muuten niin himmeä jne.

Otsin ite jokunen vuosi sitten käytettynä SONY Trinitron Multiscan17sf näytön, ikää tällä on nyt melkein 10 vuotta ja moitteeton kuva on vieläkin. Jokapäiväisessä käytössä on ollu ja maksimi resoja sekä virkistystaajuuksia on käytetty (mitkä on tietenkin nykyisiin näyttöihin verrattuna kohtuu matalat 1024@72 ja 1600x1280@60). Ainut "ongelma" mikä on tässä alkanut esiintyä että kuvan tulemiseen menee jo muutama sekunti pidempään ku uudessä näytössä. Mut joo liekkö hyvä kappale vai onko nykynäytöt sit sen verran heikompikestosia...

-Stone Cold- sanoi:

No jaa, oma Samsung Syncmaster 950p (joku testivoittaja aikoinaan) on toiminut kuin junan vessa päivittäisessä käytössä lähes 4v ilman himmentymättä tms. Varmaan yksilökohtaista, tosin eipä vanhasta näytöstä tosiaan kannata paljoa maksaa vaikka olis miten hyvä. Noita 96p:ta taas on töissä tullut nähtyä sen verran, etten ikinä ostaisi. :) Kuvaa on mennyt paskaksi monin eri tavoin, esim sumentunut yhtäkkiä muutaman kuukauden jälkeen ja itsekin onnistuin polttamaan kuvan ruutuun kiinni (mitä en olis uskonut näkeväni enää). Eipä noita enää kyllä ole hankittukaan. Osa on toki toiminut hyvin. Oma mielipide, kannattaa kuvaputkinäytöissäkin maksaa vähän enemmän ja ostaa laatua. Ei ne niin paljon maksa. Paskan näytön kanssa ei tule toimeen kuitenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom