Näytönohjain ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juici
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen: Yritän asentaa koneeseeni näytönhjainta(club 3D radeon 9800pro), mutta windows ei anna minun asentaa sitä. Tai tarkemmin sanottuna sanoo asennuksen loputtua että virhe asennettaessa laitetta: käyttö estetty! Mitä voin tehdä jotta saan näyttikseni toimimaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
siis kun yrität ajureita asentaa vai mitä? kokeile hakea uusin catalyst atin sivuilta ja jotta se toimii sulla pitää olla win.updatesivulta haettuna framework tai vastaava (ei nyt muista nimeä tarkkaan)

Apuaa!!

Ongelmaa toisensa perään. Olen ollut poissa koneelta nyt jonkin aikaa ja nyt kun palasin niin asensin .netframeworkin ja sain sen jälkeen asennettua radeonin uusimmat ajurit. mutta kun sen jälkeen käynnistin tietokoneeni uudestaan niin näyttö vain pimeni(siihen tuli teksti "no signal") kone ei siis sammu, näytöstä vain häviää kuva. Reboot auttaa joskus vähäksi aikaa, mutta kun kone on maksimissaan minuutin päällä niin sama tapahtuu taas. Mistä voi kiikastaa. Kun vikasietotilassa poistaa radeonin ajurit niin kone toimii taas normaalisti, mutta koska näytönohjaimelle ei ole ajureita niin kuva on sen mukainen.. mikä neuvoksi? viisaammat neuvokaa!!

Hmm tuossa on pointtia.. Eli ei ole asennettu (varmaan) koska en ole asentanut kuin emolevyn mukanatulleet ajurit ja sitten en juurikaan muuta, paitsi ati catalyst 5.8 eli tuskin on? Mistä saan piirisarjan ajurit (ohjaimen mukana tullut cd ei toimi)??

Eli just nuo emolevyn ajurit. Käy kattomas jos emolevyn valmistajan sivuilta löytyis uudempia ajureita. Saattaa olla, että biosin päivityskin auttaisi, mutta siinä pitää olla todella varovainen.

Itellä oli samankaltainen ongelma tossa emännän koneessa ja kun sen olin kiireessä koonnut, niin eipä just sillon tullu mieleen asentaa emolevyn ajureita ja kun myöhemmin aloin asentamaan siihen uutta näyttistä tulikin noita ongelmia.

Alkaa pikkuhiljaan menemään jo usko tähän touhuun.. Nyt olen päivittänyt kaikki ajurit ja muutenkin mutta, kone kaatuilee välillä ja syyksi ilmoitetaan näytönohjaimen virhe joka johtuu vanhentuneista ajureista... Lisäksi näyttö pimenee välillä ja siihen tulee teksti "no signal" mistä tämä voi johtua? esiintyy yleensä kun käynnistää jotain sovellusta.

juici sanoi:
Alkaa pikkuhiljaan menemään jo usko tähän touhuun.. Nyt olen päivittänyt kaikki ajurit ja muutenkin mutta, kone kaatuilee välillä ja syyksi ilmoitetaan näytönohjaimen virhe joka johtuu vanhentuneista ajureista... Lisäksi näyttö pimenee välillä ja siihen tulee teksti "no signal" mistä tämä voi johtua? esiintyy yleensä kun käynnistää jotain sovellusta.

Puhetta GART:sta

VGART-ajurit kandee tosiaan olla kunnossa. Eli nämä paljonpuhutut emon ajurit.

Uninstalloitko edellisen näyttiksen ajurit kunnolla? On olemassa ohjelma joka oikeesti poistaa kaikki ajurien osat, en nyt muista nimeä. Googlella.

Jos bios päivitetty jne ni epäilen että on sökönä tuo näyttis.

Joo mitään näytönohjaimen ajureita ei koneessa valmiina ollut joten niitä ei myöskään tarvinnut poistaa. joten siitä asia ei kiikasta. Voiko ongelma johtua siitä etten ole päivittänyt windowsia. Tai siis että siinä ei ole sp2:sta(Atin sivuilla sanotaan että se olisi hyvä olla koneessa kun käytetään catalystia)

Juu, tänään lähti kone huoltoon, näyttis tai poweri todennäköisesti sökönä...(Näytöstä hävisi kuva myös windowsia päivitellessä, josta päätelmä---- virtaa tulee liian vähän.) Toivottavasti ongelma selviää pian ja pääsen taas koneen kimppuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom