Näppis ei toimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sadisti
  • Aloitettu Aloitettu
Eli kävi läppärin kanssa silleen, että olin pelaamassa ja se meni sitten jumiin. Tehosi vain kylmäkäynnistys. Kone käynnistyi normaalisti mutta kun yritin kirjoittaa salasanaa näppäimistö ei enää toiminut. Käynnistin uudestaan (hiiri ja touchpad toimivat) ja kokeilin päästä biosiin mutta eipä mulla siinäkään näppäimet toimineet. Epäilen, että ajurit menivät solmuun mutta kun en vain osaa... Osaisiko joku muu auttaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeile laittaa ulkoinen näppis,jos sattuu löytyä...

Jullikka sanoi:
Kokeile laittaa ulkoinen näppis,jos sattuu löytyä...

Tuo kävi mielessä, mutta läppärissä (Amilo m1425) on vain usb -liittimiä, eikä mun pöytäkoneessa ole usb -näppistä. Eikä välikappalettakaan löydy. Olisiko mitään järkeä kokeilla käynnistää kone recovery-cd:n avulla ja katsoa, löytäisikö se ajurit? Tämä siis auttaisi vain silloin, jos ajurit olisi lähteneet käveleen... kai?

Kaipa joudun ottamaan huomenna huoltoon yhteyttä... :(

sadisti sanoi:
TOlisiko mitään järkeä kokeilla käynnistää kone recovery-cd:n avulla ja katsoa, löytäisikö se ajurit?
Jos näppäimistö ei toimi BIOSin puolellakaan, niin kyse ei ole ajuriongelmasta vaan jostain vakavammasta. Konetta avaamatta ei varmaan paljon voi tehdä. Oletko kokeillut painella kaikki näppäimet kerran läpi, ettei jokin niistä ole jumissa (en kyllä näe miten tämäkään voisi tuollaista aiheuttaa)?

Dippi sanoi:
Jos näppäimistö ei toimi BIOSin puolellakaan, niin kyse ei ole ajuriongelmasta vaan jostain vakavammasta. Konetta avaamatta ei varmaan paljon voi tehdä. Oletko kokeillut painella kaikki näppäimet kerran läpi, ettei jokin niistä ole jumissa (en kyllä näe miten tämäkään voisi tuollaista aiheuttaa)?

Joo, kaikki on kokeiltu läpi. Kokeilin avata recovery-cd:n avulla ja ei sekään onnistunut, kun se pyysi painamaan jotain näppäintä... :rolleyes:

Alkaa näyttää siltä, että fujitsu-huolto saa kohta meiliä...

sadisti sanoi:
Joo, kaikki on kokeiltu läpi. Kokeilin avata recovery-cd:n avulla ja ei sekään onnistunut, kun se pyysi painamaan jotain näppäintä... :rolleyes:

Alkaa näyttää siltä, että fujitsu-huolto saa kohta meiliä...

Jos takuu on voimassa vielä, niin pistä meiliä menemään vaan. 2 vuottahan se takuuaika näissä on.

Ja jos takuu ei enää ole voimassa, niin virhevastuu yleensä on. Ellei ole joku 10 vuotta vanha laite. Se vaan voi olla veemäistä lähteä liikkeen kanssa tappelemaan oikeuksista, jotka kuitenkin sinulle lain mukaan kuuluvat. Niissä liikkeissä kun ei yleensä tuota käsitettä tunneta tai haluta myöntää.

Ostin koneen tammikuun alussa, joten takuu on kyllä voimassa. Laitoin jo viestiä fujitsun huoltoon, saavat siellä pähkiä tätä. Tällaiset viat on kyllä todella ärsyttäviä, kun läppäri on mulle aika tärkeä työväline ja nyt pitäisi sitten pärjätä jonkin aikaa ilman.

Mutta kiitos kaikille vastanneille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom