Kyllä, olet sisälukutaitoinen, hienoa. Korjaa nyt sitten koneesi ilman valittamista.
Tämän jälkeen vielä mietit miksi ei kiinnosta sun vinkkejä lukea?
Jokaisen pitäisi itse tietää, että aina kun ronkeloi Windowsia, jotain voi mennä peruuttamattomasti rikki. Piste.
Myös uutta kansiota luodessa? Miksei windows varoita tästä missään?
Jokainen joka ronkeloi Windowsia pitää osata palauttaa tilanne normitilaan sen jälkeen, ilman itkua, ilman vinettämistä ja ilman stressiä. Sinä et siihen pystynyt.
Kerro nyt yksikin syy tolle? Jos mun kone kaatuu niin totta vitussa mä saan vollottaa ja marista just niin paljon ku mua huvittaa. Mikä vitun jeesus sä olet sitä kieltämään? Edelleen kyse oli vain uuden kansion luomisesta jossa winukka hoitaa sen puolen että mitä se sinne kansioon tuo. Jos kyse olisi siitä että mä olen mennyt turaamaan jotain asetuksia tuola godmodessa ja sotkenut sieltä asiat niin sitten puhuisit asiaa mutta tähän mun tapaukseen sun PITÄÄ osata-esimerkki ei nyt sovi.
Oletko nyt tosissas, että alat syyttämään BIOS:n toimintalogiikkaa, kun et helvetti saanut Windowsin asennus CD:tä käynnistymään? Mietippä nyt mitä oikein vauhkoat siellä.
Milloin alat quottaamaan mun joka lausetta etkä vain takerru siihen yhteen lauseeseen johon pystyt jotain negatiivistä vastaamaan? Lue koko kappale niin näet että mä vain ohimennen totesin että ompas päin vittua sekin suunniteltu.
Osuit naulan kantaan; Jokainen joka päättää lähteä editoimaan Windowsin rekisteriä, tekemään poikkeuksillisia muutoksia Windowsin toimintaan, tai ottamalla käyttöön jumalkansioita, pitää tietää, että ne ovat riski ja se että osaat noudattaa ohjeita ei tarkoita vielä, että olet kykenevä tekemään asian. Tässä tapauksessa juurikin sinun kaltaiset käyttäjät rikkovat itse koneensa suuren jutun toivossa. Silloin pitäisi todella osata vaihtaa boottijärjestys BIOS:ssa tai vähintäänkin osata nollata tilanne.
Kyllä mä olisin lopulta itse saanut tavalla tai toisella bootittua ton winukan mutta jos taas yrität lukea mun posteja niin mä en halua formatoida mun konetta ettei tiedostot katoa. Kyllä, sanoit ettei korjas vaihtoehdolla katoa tiedostot mutta hain vaihtoehtoa jonka olisi voinut tehdä vistan kautta.
Ja mainittakoon nyt, että BIOS:n boottiärjestyksen vaihtaminen ei ole mikään guru-temppu.
Ei ole ei, väitinkö niin? Jos osaat lukea niin juttu olikin siinä että en tiennyt että sellanen valikko on ylipäätään olemassa. Jokaisella windowssin omistajallahan pitäisi olla asennuslevyke joten mikä vitun idea on että biossi on asettanut vaihtoehtoihin jonkun helvetin usblaitteen tai korppuaseman ja viimeiseksi sen cd-aseman jota 100% asennuslevyn omistajista käyttää. Eli pidän koko vitun järjestysvalikkoa täysin turhana ja jos sellainen on pakko olla niin siinä voisi edes olla cd-asema ensimmäisenä ilman erillistä muuttamista. Ja jos on nähty vaivaa että kirjoitetaan ohjeet joissa mainitaan että aseta asennuslevy asemaan ja valitse se ja se, niin olisko ollut vaikeaa kirjoittaa johonkin väliin että tarkistaa tuon boottijärjestyksen? Sehän on fakta että ilman ohjeita sä et osaisi pelata edes pasianssia eli jostain säkin olet ohjeet yleensä lukenut, joten miksi niitä ohjeita ei voisi kirjoittaa kunnolla?
Kuten sanottua, tässä vaiheessa varmaan kannattaa siirtyä
tänne ihmettelemään windowsin korjaamista.