Näin otat käyttöön salaisen Windows 7 God Moden

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raitsa
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin mä pääsen nyt tehtävienhallinnan kautta selaamaan mun konetta. Pääsen jopa ohjauspaneeliin prkl! Miten ton asennus cd:n kanssa toi homma nyt menee. Siis kun mä paan sen asemaan ja bootin koneen niin ei se sitä ala lukemaan? Tai siis alkaa mulla asema sitä pyörittämään mutta ei sieltä mitään autorunia tule. Mä pääsen kyllä nyt täälä winukassa selaamaan sitä levyä mutta kun meen setuppiin niin ei sielä ole kuin yhteensopivuuden tarkistus ja asennus? Eli mistä mä nyt pääsen valitsemaan ton korjaus vaihtoehdon? Ja kone ilmottaa virheeksi \windows\system32\drivers\pci.sys Ja mulla on siis 64bit vista HB.

Paina koneen käynnistyessä heti esim ESC-näppäintä, niin näet BIOS:n käynnistysruudun. Bootti järjestyksen valinta tapahtuu todennäköisesti F10:ntä painamalla, mutta BIOS:n aloitusruutu neuvoo sinua. Jos taas et näe pikanäppäintä sille, mene BIOS:n painamalla esim DEL-näppäintä ja valitsemalla boottijärjestyksen niin, että CD/DVD on ensimmäinen.

Ja sitten aika iso kysymys:

Jos et osaa BOOTTAA windowsia CD:ltä etkä ymmärrä miten korjaat koneesi, niin minkä HELVETIN takia lähdit ronkkimaan tuota juttua in the first place?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En kokeillut, koska ensi kokemukset Windows 7:sta on suorastaan totaalisen epäonnistuneet. Ostin uuden koneen ja mukana tuli Windows 7. Luulin (kun tätä wintoosaa oli hieman jo jossain kehuttu) että nyt kerrankin Windows toimisi edes hetken. Turha luulo. Ensi asennuksen ja ekan restartin jälkeen jätin koneen päälle lataamaan softia siihen. Virtajohto ei ollut kunnolla kiinni ja akku pääsi loppumaan kesken --> kone sammui.

Tämän jälkeen konetta oli turhaan enää saada käyntiin tai elvytettyä asennus- tai backup rompuilla. Windows oli eliminoitu ilmeisen tehokkaasti. En kerennut edes asentamaan rinnalla Linuxia, jonka halusin että olisi edes jotenkin toimiva kone. No, uusi asennus vaan ja taas sain wintoosan käyntiin. Windows halusi asentaa jotain suosittelemiaan päivityksiä sillä seurauksella, ettei saanut niiden asennuksen jälkeen enää konetta käyntiin. Todella vakuuttavaa. No, taas hieman rassausta ja sain koneen käyntiin. Uusia päivityksiä halusi asentaa ja sama juttu. Todella vakuuttavaa.

Onneksi sain asennettua Ubuntun rinnalle ja koneella tekeekin jotain. Eniten käyttämäni ohjelmat on kuitenkin Firefox, Open office, Gimp ja Eclipse, joten miksi turhaan niitä edes tuon hermoja rasittavan Windowsin kanssa käyttäisi. Jotenkin en voi käsittää, että miten tuollaisesta paskasta kuin Windows saa pyytää rahaa myynnistä. En ole omistanut yhtään konetta, jossa Windows ei ole max. 1 vuoden käytön jälkeen niin seis, että koneelle ei voi edes netissä surffata ilman käyttöjärjestelmän luovia taukoja. Visvasta ei ole kokemuksia, mutta muista toosista on.

Jotenkin en voi käsittää, että miten tuollaisesta paskasta kuin Windows saa pyytää rahaa myynnistä. En ole omistanut yhtään konetta, jossa Windows ei ole max. 1 vuoden käytön jälkeen niin seis, että koneelle ei voi edes netissä surffata ilman käyttöjärjestelmän luovia taukoja. Visvasta ei ole kokemuksia, mutta muista toosista on.
OT, mutta mulla on käynyt tän vistan kanssa ihan järjetön säkä. Ennen haukuin minäkin kaikki windowsit, kun mikään ei toiminut. Mutta tää tuntuu pelittävän niin hyvin, että alan kohta epäillä jotain taikuutta. Kone on nyt vuoden vanha, kone on suurimman osan ajasta päällä vuorokauden ympäri ja windows on kaatunut jotain nollan ja yhden kerran välistä. Ja on tällä sentään pelailtu ja pyöritelty muitakin ohjelmia kuin firefoxia.

Eli windows on hyvä, mutta kone on ensimmäinen ja viimeinen valmiskone mikä mulle tulee. Tästä on vuoden aikana hitsannut kiinni emolevy ja toinen kiintolevy. Oikein vakuuttavaa laatua. Lisäksi jos pidän koneen sivuposken kiinni, lämpenee se pienessäkin kuormituksessa niin paljon, että jossain vaiheessa kone sammuu. Kotelo auki ei ole sammunut ikinä ja auki se on nytkin ja auki tulee olemaan. Ja kyllä, kone on täysin vakio, eikä kelloteltu mistään.

Paina koneen käynnistyessä heti esim ESC-näppäintä, niin näet BIOS:n käynnistysruudun. Bootti järjestyksen valinta tapahtuu todennäköisesti F10:ntä painamalla, mutta BIOS:n aloitusruutu neuvoo sinua. Jos taas et näe pikanäppäintä sille, mene BIOS:n painamalla esim DEL-näppäintä ja valitsemalla boottijärjestyksen niin, että CD/DVD on ensimmäinen.

Noniin sieltähän se bootti ongelma löytykin kun ensimmäisenä oli joku helvetin usb laite

Ja sitten aika iso kysymys:

Jos et osaa BOOTTAA windowsia CD:ltä etkä ymmärrä miten korjaat koneesi, niin minkä HELVETIN takia lähdit ronkkimaan tuota juttua in the first place?

Siis kysytkö sä että miksi mä aloin tehdä noinkin vitun vaikeaa ja monimutkaista asiaa kuin uuden kansion luominen? -> No ihan siitä syystä että muistaakseni olen luonut kansion joskus ennenkin ja se onnistui aika kivuttomasti. Lisäksi osaan copyta tuon nimen ja liittää sen kansion nimeksi, mitään muutahan näiden ohjeiden mukaan ei tarvinnut tehdä ja homman piti olla vitun simppeli. Mahdollisista ongelmista ei mainittu missään.

Jos taas kysyit että mihin mä idioottina tarvitsen tuollasta Godmodea. -> Mua vituttaa tämä koko vista niin suunnattomasti kun kaikki on Xp:seen verrattuna niin vaikeaa ja joka helvetin asia pitää aina varmistaa ja sallia ja plaplapla. Eli olisin halunnut muuttaa käyttiksen käyttäytymistä moneltakin osaa jos se olisi ollut godmodella kenties mahdollista. Edelleenkään mistään vikaantumisesta ei ollut mainintaa joten mitä hävittävää mulla oli?

Mulla on 95,98 ja xp toimineet niin hyvin että ikinä ei ole mun tarvinnut forkata konettani. Biossia olen käyttänyt lämpötilojen ja tuulettimien rpmmien säätämiseen ja uuden kovalevyn slavettamiseen, eli sieltäkään ei ole sen kummemmin tarvinut ikinä mitään etsiä. Ikinä mulla ei myöskään ole joka toinen sekuntti kaatunut resurssienhallinta. Kerrotko nyt että miten sä voit noinkin laajojen tietojen perusteella sanoa että mä en osaa korjata mun tietokonetta? Jos sä kerran osaat niin kerro ihmeessä minkä takia uuden kansion luominen saa resurssienhallinnan kaatumaan ja miten voin ongleman ohittaa (pitäshän kansio pystyä luomaan ilman että kone pitää forkata). Ja muistutuksena vielä että ohjeissa ei ollut että godmode kansiota ei kannata lähteä luomaan jos et ole tutustunut biossiin, koneen korjaamiseen, sinulla ei ole alkuperäistä asennuslevyä eikä toista tietokonetta jolla voit kysellä ohjeita miten virhetilanteessa toimitaan.

Muutenkin sulta käsittämättömän hienot ohjeet. "vittuako lähdit tekemään kun et mitään mistään ymmärrä". Kuulostaa joltain elisan tukipuhelin separilta jolle pitäisi joka kerta soittaa kun haluaa käynnistää simssin cd:ltä.

Siis kysytkö sä että miksi mä aloin tehdä noinkin vitun vaikeaa ja monimutkaista asiaa kuin uuden kansion luominen? -> No ihan siitä syystä että muistaakseni olen luonut kansion joskus ennenkin ja se onnistui aika kivuttomasti. Lisäksi osaan copyta tuon nimen ja liittää sen kansion nimeksi, mitään muutahan näiden ohjeiden mukaan ei tarvinnut tehdä ja homman piti olla vitun simppeli. Mahdollisista ongelmista ei mainittu missään.

Jos taas kysyit että mihin mä idioottina tarvitsen tuollasta Godmodea. -> Mua vituttaa tämä koko vista niin suunnattomasti kun kaikki on Xp:seen verrattuna niin vaikeaa ja joka helvetin asia pitää aina varmistaa ja sallia ja plaplapla. Eli olisin halunnut muuttaa käyttiksen käyttäytymistä moneltakin osaa jos se olisi ollut godmodella kenties mahdollista. Edelleenkään mistään vikaantumisesta ei ollut mainintaa joten mitä hävittävää mulla oli?

Mulla on 95,98 ja xp toimineet niin hyvin että ikinä ei ole mun tarvinnut forkata konettani. Biossia olen käyttänyt lämpötilojen ja tuulettimien rpmmien säätämiseen ja uuden kovalevyn slavettamiseen, eli sieltäkään ei ole sen kummemmin tarvinut ikinä mitään etsiä. Ikinä mulla ei myöskään ole joka toinen sekuntti kaatunut resurssienhallinta. Kerrotko nyt että miten sä voit noinkin laajojen tietojen perusteella sanoa että mä en osaa korjata mun tietokonetta? Jos sä kerran osaat niin kerro ihmeessä minkä takia uuden kansion luominen saa resurssienhallinnan kaatumaan ja miten voin ongleman ohittaa (pitäshän kansio pystyä luomaan ilman että kone pitää forkata). Ja muistutuksena vielä että ohjeissa ei ollut että godmode kansiota ei kannata lähteä luomaan jos et ole tutustunut biossiin, koneen korjaamiseen, sinulla ei ole alkuperäistä asennuslevyä eikä toista tietokonetta jolla voit kysellä ohjeita miten virhetilanteessa toimitaan.

Muutenkin sulta käsittämättömän hienot ohjeet. "vittuako lähdit tekemään kun et mitään mistään ymmärrä". Kuulostaa joltain elisan tukipuhelin separilta jolle pitäisi joka kerta soittaa kun haluaa käynnistää simssin cd:ltä.

Kyllä se enemmän vaikuttaa siltä sun ensimmäisen viestin perusteella, että syytät ohjeen kirjoittajaa ja muita nilkkejä siitä, että sekoitat oman wintoosasi. Sen takia vähän vittumaiseen sävyyn sulle kirjoitin, koska mua itseäni vituttaa koneen säätäjät, jotka omalla poropeukaloinnillaan saattavat koneen rikkinäiseen tilaan ja sitten ei osata itse palauttaa sitä kuntoon.

Jos olisit yhtään taitavampi koneesi kanssa, niin olisit ollut ihan ääneti ja asentanut windowsin uudestaan ilman sen suurempia ihmettelyjä. Luulisi myös, että boottijärjestyksen vaihtaminen ei ole niin vaikea juttu, joten siitä päättelin, että olet melko separi koneesi kanssa.

Jos taas ei kiinnosta lukea niitä ohjeita joita kirjoitan, niin ei tarvitse. Näköjään sekin kuitenkin auttoi?

Ei vitun nilkit! Tein ohjeiden mukaan ja samantien sammu resurssienhallinta ja nyt se ilmottaa koko ajan että "resurssienhallinta lakkasi toimasta"->"Resurssienhallinta käynnistyy uudelleen" ja näin ollen koneella ei voi enää tehdä yhtään mitään. Tossa lueskelin netistä niin joku vitun virus taitaa olla. Vittu 4kuukautta vanha kone kunnon muureilla ja vika ilmenee just samalla sekunnilla ku painan enteriä nimenvaihdossa. Koko konettä käynnistäessä uudelleen herjaa että pitäs laittaa vistan levy sisään ja mennnä johonki vitun kielivalikkoon ja painaa korjaa tietokone. Vitustako meet painamaan ku koneella ei voi tehä yhtään vitun mitään. Vittu jos joudun ajamaan vistan uudelleen ja työt menee siinä sivussa. Vittu taas mitä kuninkaitten neuvoja ja minä apina menen 6postauksen äpärää sokeena uskomaan. EI SAATANA

Kiitos vain kuninkaitten neuvojen, kannattaa ensi kerralla vähän tutkia ennekuin hutkii, eikä kannata suuttua jos sulle vähän piikitellään sen jälkeen kun et osaa tilannetta ratkaista ilman itkua.

Ei vitun nilkit! Tein ohjeiden mukaan ja samantien sammu resurssienhallinta ja nyt se ilmottaa koko ajan että "resurssienhallinta lakkasi toimasta"->"Resurssienhallinta käynnistyy uudelleen" ja näin ollen koneella ei voi enää tehdä yhtään mitään. Tossa lueskelin netistä niin joku vitun virus taitaa olla. Vittu 4kuukautta vanha kone kunnon muureilla ja vika ilmenee just samalla sekunnilla ku painan enteriä nimenvaihdossa. Koko konettä käynnistäessä uudelleen herjaa että pitäs laittaa vistan levy sisään ja mennnä johonki vitun kielivalikkoon ja painaa korjaa tietokone. Vitustako meet painamaan ku koneella ei voi tehä yhtään vitun mitään. Vittu jos joudun ajamaan vistan uudelleen ja työt menee siinä sivussa. Vittu taas mitä kuninkaitten neuvoja ja minä apina menen 6postauksen äpärää sokeena uskomaan. EI SAATANA

hahahahaa, mitä jumalauta räpläät jos et osaa? xD

Kyllä se enemmän vaikuttaa siltä sun ensimmäisen viestin perusteella, että syytät ohjeen kirjoittajaa ja muita nilkkejä siitä, että sekoitat oman wintoosasi. Sen takia vähän vittumaiseen sävyyn sulle kirjoitin, koska mua itseäni vituttaa koneen säätäjät, jotka omalla poropeukaloinnillaan saattavat koneen rikkinäiseen tilaan ja sitten ei osata itse palauttaa sitä kuntoon.

Kyllä, syytän enemmän ohjeen kirjoittajaa kuin itseäni. Niinkuin jo sanoin niin olen ennen kyllä onnistunut tuo kansion luominen ihan kivuttomasti. Tein kansion luomisen ihan niinkuin aina ennenkin mutta yllättäen tällä kertaa kävi näin. Toimin ohjeiden mukaisesti. Eli jos vähän pidemmälle mietit ja isommassa mittakaavassa niin syy ei ole minun. Ja jos sulla olisi ollut tarvetta tällä mun koneella vilkasta godmodea niin ihan saman se olisi tehnyt sullekkin. Eli oliko vika nyt siis sitten mussa sen takia että olen ostanut kaupasta koneen joka sekoaa tuon tehdessä vai sen takia että mä uskoin spämmeriltä vaikuttavaa kirjoittajaa mutta jota kuitenkin olivat foorumin vakiokäyttäjät kiitelleet? Tiesitkö että nykyään tietokone ja internetti ovat aika suuressa roolissa tässä meidän pienessä yhteiskunnassa ja tietokoneita käyttävät niin lapset kuin aikuiset ja jopa kehitysvammaiset? Luen itseni reilusti keskiarvoa paremmaksi tietokoneen hallitsijaksi. Pitäisikö sun mielestä siis laittaa joku rajoitus että ketkä saavat tietokonetta käyttää, vai pitäisikö ohjeisiin kirjoittaa mahdollisesta asennuksesta tapahtuvat riskit ja seuraukset?

Jos olisit yhtään taitavampi koneesi kanssa, niin olisit ollut ihan ääneti ja asentanut windowsin uudestaan ilman sen suurempia ihmettelyjä. Luulisi myös, että boottijärjestyksen vaihtaminen ei ole niin vaikea juttu, joten siitä päättelin, että olet melko separi koneesi kanssa.

Itse tuossa juuri lainasit mun ekaa postia tähä trediin. Näetkö jossain kohtaa kysymyksen? Et. En siis kaivannut apua sillä etsin sitä jo itse muilta foorumeilta. Ja juuri minun postini joku löytää googlettamalla ja saattaa jättää godmoden luomisen sikseen. Eli pitäisi kaikkien joilla koneet kaatuu ja menee paskaksi niin pitää vain turpansa kiinni ja maksimissaan tulla koneen forkattuaan tänne ja kiittää tredin aloittajaa linkistä? Säkin juuri minun takia lisäsit ton varotuksen tonne (tosin taas niin vitun keisarimaisella sävyllä). Ja niinkuin sanoin niin biossia ei ole hirveästi tullut käytettyä. Kone ilmoitti ohjeeksi että asenna asnnuslevy sisälle ja käynnistä uudelleen. Eli mistä vitusta mun olisi pitänyt tietää että on olemassa joku helvetin boottijärjestys?! Eihän sillä edes ole mitään funktiota jos pikkasen panostettaisiin niin että kone kävisi kaikki asemat läpi. Lisää signaturees että jokanen joka ei osaa vaihtaa boottijärkkää on koneiden kanssa aivan vitun lapsenkengissä. Ennemminkin se että sä osaat sen vaihtaa, kertoo siitä että olet itse sohlannut koneesi kanssa niin vitusti ja saanut sen jumiin ja joutunut tutustumaan boottijärjestykseen. Vai huvikseenko kävit vilkuilemassa?

Jos taas ei kiinnosta lukea niitä ohjeita joita kirjoitan, niin ei tarvitse. Näköjään sekin kuitenkin auttoi?

En ole vielä kokeillut mitä se sanoo kun vaihdan sen järjestyksen. Ja johtusko se että sun ohejita ei kiinnosta lukea siitä että sä kirjotat niitä vittuillen ja esität herravitunkaikkitietävää? Pääset varmaan helvetin pitkälle tolla asenteella!

Kiitos vain kuninkaitten neuvojen, kannattaa ensi kerralla vähän tutkia ennekuin hutkii, eikä kannata suuttua jos sulle vähän piikitellään sen jälkeen kun et osaa tilannetta ratkaista ilman itkua.

Eli edelleen korkeintaan olisi saanut kiittää ohjeenkirjoittajaa tästä hienosta mahdollisuudesta?

No kerro nyt sinäki että mitä kohtaa ohjeista en osannut tehdä?

Kyllä, olet sisälukutaitoinen, hienoa. Korjaa nyt sitten koneesi ilman valittamista.

Pitäisikö sun mielestä siis laittaa joku rajoitus että ketkä saavat tietokonetta käyttää, vai pitäisikö ohjeisiin kirjoittaa mahdollisesta asennuksesta tapahtuvat riskit ja seuraukset?

Jokaisen pitäisi itse tietää, että aina kun ronkeloi Windowsia, jotain voi mennä peruuttamattomasti rikki. Piste.

Jokainen joka ronkeloi Windowsia pitää osata palauttaa tilanne normitilaan sen jälkeen, ilman itkua, ilman vinettämistä ja ilman stressiä. Sinä et siihen pystynyt.

Eihän sillä edes ole mitään funktiota jos pikkasen panostettaisiin niin että kone kävisi kaikki asemat läpi.

Oletko nyt tosissas, että alat syyttämään BIOS:n toimintalogiikkaa, kun et helvetti saanut Windowsin asennus CD:tä käynnistymään? Mietippä nyt mitä oikein vauhkoat siellä.

Ennemminkin se että sä osaat sen vaihtaa, kertoo siitä että olet itse sohlannut koneesi kanssa niin vitusti ja saanut sen jumiin ja joutunut tutustumaan boottijärjestykseen. Vai huvikseenko kävit vilkuilemassa?

Osuit naulan kantaan; Jokainen joka päättää lähteä editoimaan Windowsin rekisteriä, tekemään poikkeuksillisia muutoksia Windowsin toimintaan, tai ottamalla käyttöön jumalkansioita, pitää tietää, että ne ovat riski ja se että osaat noudattaa ohjeita ei tarkoita vielä, että olet kykenevä tekemään asian. Tässä tapauksessa juurikin sinun kaltaiset käyttäjät rikkovat itse koneensa suuren jutun toivossa. Silloin pitäisi todella osata vaihtaa boottijärjestys BIOS:ssa tai vähintäänkin osata nollata tilanne.

Ja mainittakoon nyt, että BIOS:n boottiärjestyksen vaihtaminen ei ole mikään guru-temppu.

En ole vielä kokeillut mitä se sanoo kun vaihdan sen järjestyksen. Ja johtusko se että sun ohejita ei kiinnosta lukea siitä että sä kirjotat niitä vittuillen ja esität herravitunkaikkitietävää? Pääset varmaan helvetin pitkälle tolla asenteella!

Kuten sanottua, tässä vaiheessa varmaan kannattaa siirtyä tänne ihmettelemään windowsin korjaamista.

No kerro nyt sinäki että mitä kohtaa ohjeista en osannut tehdä?

Teit ihan oikein ohjeiden mukaan, hieman olisit voinut varmistella että toimii 64-bittisellä. Googlella olisit löytänyt
---
Windows 7:sta löytyi "jumalamoodi"

Windows 7 -käyttöjärjestelmästä on löytynyt niin sanottu jumalatoiminto. Juhlavasti nimetty GodMode kokoaa käyttöjärjestelmän ohjauspaneelin kaikki toiminnot yhteen kansioon.

Tietyn nimisen kansion luominen mahdollistaa kaikkien Windows 7 -järjestelmän säätöjen tekemisen yhdestä kansiosta käsin.

Tempun kerrotaan toimivan myös 32-bittisessä Vistassa, mutta 64-bittisen version se saattaa kaataa.
---

Vituttaa vaan seurata joitakin hyviä topikkeja joissa sitten puhutaan jostain turhasta kun yksi ihminen tekee siitä niin vaikeaa.

Kyllä, olet sisälukutaitoinen, hienoa. Korjaa nyt sitten koneesi ilman valittamista.

Tämän jälkeen vielä mietit miksi ei kiinnosta sun vinkkejä lukea?

Jokaisen pitäisi itse tietää, että aina kun ronkeloi Windowsia, jotain voi mennä peruuttamattomasti rikki. Piste.

Myös uutta kansiota luodessa? Miksei windows varoita tästä missään?

Jokainen joka ronkeloi Windowsia pitää osata palauttaa tilanne normitilaan sen jälkeen, ilman itkua, ilman vinettämistä ja ilman stressiä. Sinä et siihen pystynyt.

Kerro nyt yksikin syy tolle? Jos mun kone kaatuu niin totta vitussa mä saan vollottaa ja marista just niin paljon ku mua huvittaa. Mikä vitun jeesus sä olet sitä kieltämään? Edelleen kyse oli vain uuden kansion luomisesta jossa winukka hoitaa sen puolen että mitä se sinne kansioon tuo. Jos kyse olisi siitä että mä olen mennyt turaamaan jotain asetuksia tuola godmodessa ja sotkenut sieltä asiat niin sitten puhuisit asiaa mutta tähän mun tapaukseen sun PITÄÄ osata-esimerkki ei nyt sovi.

Oletko nyt tosissas, että alat syyttämään BIOS:n toimintalogiikkaa, kun et helvetti saanut Windowsin asennus CD:tä käynnistymään? Mietippä nyt mitä oikein vauhkoat siellä.

Milloin alat quottaamaan mun joka lausetta etkä vain takerru siihen yhteen lauseeseen johon pystyt jotain negatiivistä vastaamaan? Lue koko kappale niin näet että mä vain ohimennen totesin että ompas päin vittua sekin suunniteltu.

Osuit naulan kantaan; Jokainen joka päättää lähteä editoimaan Windowsin rekisteriä, tekemään poikkeuksillisia muutoksia Windowsin toimintaan, tai ottamalla käyttöön jumalkansioita, pitää tietää, että ne ovat riski ja se että osaat noudattaa ohjeita ei tarkoita vielä, että olet kykenevä tekemään asian. Tässä tapauksessa juurikin sinun kaltaiset käyttäjät rikkovat itse koneensa suuren jutun toivossa. Silloin pitäisi todella osata vaihtaa boottijärjestys BIOS:ssa tai vähintäänkin osata nollata tilanne.

Kyllä mä olisin lopulta itse saanut tavalla tai toisella bootittua ton winukan mutta jos taas yrität lukea mun posteja niin mä en halua formatoida mun konetta ettei tiedostot katoa. Kyllä, sanoit ettei korjas vaihtoehdolla katoa tiedostot mutta hain vaihtoehtoa jonka olisi voinut tehdä vistan kautta.

Ja mainittakoon nyt, että BIOS:n boottiärjestyksen vaihtaminen ei ole mikään guru-temppu.

Ei ole ei, väitinkö niin? Jos osaat lukea niin juttu olikin siinä että en tiennyt että sellanen valikko on ylipäätään olemassa. Jokaisella windowssin omistajallahan pitäisi olla asennuslevyke joten mikä vitun idea on että biossi on asettanut vaihtoehtoihin jonkun helvetin usblaitteen tai korppuaseman ja viimeiseksi sen cd-aseman jota 100% asennuslevyn omistajista käyttää. Eli pidän koko vitun järjestysvalikkoa täysin turhana ja jos sellainen on pakko olla niin siinä voisi edes olla cd-asema ensimmäisenä ilman erillistä muuttamista. Ja jos on nähty vaivaa että kirjoitetaan ohjeet joissa mainitaan että aseta asennuslevy asemaan ja valitse se ja se, niin olisko ollut vaikeaa kirjoittaa johonkin väliin että tarkistaa tuon boottijärjestyksen? Sehän on fakta että ilman ohjeita sä et osaisi pelata edes pasianssia eli jostain säkin olet ohjeet yleensä lukenut, joten miksi niitä ohjeita ei voisi kirjoittaa kunnolla?

Kuten sanottua, tässä vaiheessa varmaan kannattaa siirtyä tänne ihmettelemään windowsin korjaamista.
No siinä olet oikeassa että tuonne tämä asia kuuluu, mutta sehän ei mitenkään vähennä mun nillityksen syitä. Siirrä modena mun viestit sinne niin saat jotain tekemistäkin jossa mun ei tartte lukea sun parhaita poimintoja mun posteista.

Hyvät naurut tuli tästä threadista :hyper:

Samassa tilanteessa sitä itsekkin olen useasti ollut kuin Powder. Nuorempana kotona asuessani poistin jollakin "easy cleaner" tai vastaavalla turhia tiedostoja koneelta. No eiköhän se poistanut rekisteristä jotain tärkeitä tiedotoja ja kone ei enää lähtenyt päälle. No siinäpä oppi asentelemaan windowsin uusiksi. Jostain syystä kyllä en syyttänyt koneen toimimattomuusedta ohjelmaa, sen tekijöitä tai sivua miltä ohjelman latasin vaan ITSEÄNI.

Mikä tuon godmoden idea edes on? En löytänyt mitään järkevää syytä edes tuon laittamiseesn koneelle.

Jotenkin en voi käsittää, että miten tuollaisesta paskasta kuin Windows saa pyytää rahaa myynnistä.

Pirun hyvä käyttis Win7. Harmi ettet saanut toimimaan, etenkin kun kaikkii tietämäni Win7 asennukset ja käyttöönotot on sujunut ongelmitta. Hieman käsittämätöntä mutta, ehkä se Linuxi tosiaan on sinulle parempi vaihtoehto.

Mikä tuon godmoden idea edes on? En löytänyt mitään järkevää syytä edes tuon laittamiseesn koneelle.

Se muuttaa ilmeisesti vintoosan jumalaksi ettei sitä voi hallita sitten enää senkään vertaa. Jotenkin tulee mieleen robocop...

Mutta joo, termiksen ja powderin lämmin opettaja-oppilas sanailu on kyllä tehnyt tämän ketjun oikein viihdyttäväksi :)

Mutta joo, termiksen ja powderin lämmin opettaja-oppilas sanailu on kyllä tehnyt tämän ketjun oikein viihdyttäväksi :)

<3 ;)

Ennenkuin ketjun lukottaa, niin tähän väliin voisi heittää kaikille epäonnen sankareille:

ke6gep.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom