Nähtävää Krakovassa?

Ikä
42
Elikkäs krakovaan käy mahtkamiehen tie. Heittäkääs puolankävijät jotain hyviä vinkkejä missä kannattaa käydä ja mitä tehdä? Millainen yöelämä Krakovassa on? Käsittääkseni pitäisi olla aika hyvä, koska kaupungissahan on paljon opiskelijoita..

Ainakin keskitysleirillä ja suolakaivoksilla käydään ... Mutta lisää vinkkejä kaivataan! Kiitos =)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Krakovan nakit on hyviä, paikan päällä varmaan parempia.

Mä olen kans lähdössä sinne ens kuussa. Eli nyt Krakovan kävijät antakaa tulla hyviä ehdotuksia. :)

Kuten tuossa jo totesinkin niin Auschwitz - Birkenau on ihan ehdoton must. Krakovasta on matkaa tuonne jotain 60km käsittääkseni. Ja ihan krakowan lähellä on vanhat suolakaivokset jotka on kanssa näkemisen arvoiset. Kerron lisää kunhan olen itse käynyt =)

Täällä on jotain infoa yöelämästä
http://www.cracow-life.com/

..Mutta tosiaan, paikanpäällä käyneiltä kaipaisin vinkkejä?

Mulla on jo pari vuotta aikaa käynnistä, mutta kerron nyt jotakin kun näyttää aika hiljaiselta muuten. Mä yövyin vanhassa juutalaiskaupunginosassa Kazimierzissä, jossa oli muutama ränsistynyt hautausmaa (pidän hautausmaista). Kävelymatkan päässä oli vanhakaupunki, jossa tietysti verkahalli, Mariankirkko ja raatihuoneen torni kuuluvat must-osastoon. Matkan varrella oli Wawelin kukkula, jonka päällä oli linna ja hienot näköalat Veiksel-joelle. Kaupungin keskusta on aika tiivis ja hallittavissa jalan, joten Krakova on kiva kohde siinäkin mielessä. Siellä oli aika paljon tunnelmallisia kellariravintoloita ja kahviloita. Museoita ja näyttelyitä oli myös paljon. En mä nyt osaa mitään ihmeitä kertoa, suosittelen kyllä ehdottomasti. Keskitysleirillä kävin myös, junalta oli jonkin verran kävelymatkaa ja raivostuttavinta oli se, että asemia ei kuulutettu vaan piti kyylätä ikkunasta asemien kylttejä. Hauskaa matkaa. :kippis1:

Mä kävin kesällä Krakovassa. Auschwitz(puolaksi Oswiecim) tuli nähtyä, junalippu tuonne maksaa kuulemma pari euroa. Myös siellä linnassa kukkulan päällä käytiin, tosin ei kierretty kovin tarkasti, koska eri "sektoreihin" olisi joutunut ostamaan suht kalliin lipun. Me oltiin budjettireissulla eli yritettiin välttää paikkoja joissa joutuu käymään lompakolla. Edullinen paikka tuo Krakova on, ihan keskustassakin saa ruokaa alle 10 eurolla ja tuoppi maksaa sellaisen 1,5 euroa. Myös kebabit ovat halpoja, halvin tarjous taisi olla kebu plus limu 7 Puolan rahaa eli alle 2 euroa.
Tosiaan mukavia kellariravintoloita löytyy, ja muutenkin Krakova on kaunis ja jotenkin sympaattinen paikka. Ekat fiilikset vaan oli huonot, kun oltiin tultu junalla Prahasta, eikä oltu nukuttu varmaan yhtään koko yönä. Sitten jouduttiin venaa 6 tuntia että päästiin kirjautumaan hostelliin. Lisäks lähettiin vielä kävelemään hostellilta väärään suuntaan ja maisema alkoi muistuttaa Kontulaa. KAveri sanoikin että "Krakova on paikka josta kannattaa ajaa junalla kovaa ohi". Lopulta kuitenkin nimesi Krakovan parhaaksi paikaksi koko reisssulta.
Summa summarum, itse palaan vielä joskus Krakovaan. Hyvät muistot jäi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom