Mysli?

Ikä
38
Miksei tuosta kuule oikein puhuttavaan missään? En ole ammattilainen, mutta eikös Myslissä ole ravintoarvot melkoisen kohdallaan, kun proteiinia on 100g:ssä 12,7g ja hiilihydraattiakin muistaakseni 57g. Luulisi tuon olevan mitä parhain mitä sekoittaa esimerkiksi jogurttiin tai vaikka maitorahkaan, sillä tuo ei kaiken lisäksi maistukaan sen kummallisemmalta kuin kaurahiutaleetkaan, eli ei miltään.

Mutta miksei siitä kuule puhuttavan? Käyteättekö te mysliä proteiini- tai hiilihydraattilähteenä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
just pari minsaa sitten vetasin aamupalaks

1dl mysliä
mustikka/mansikka soppaa
250gmaitorahkapurkki

ja dieetil ollaa

edit: eikä sitä käytetä proteiini lähteenä kuten ei mitää tommosia leipiä ym. hiilarilähteenä kyllä

Mysleistä kannattaa valita sitten sellaiset vaihtoehdot, joiden valmistuksesssa ei ole käytetty kovetettuja rasvoja, mikä on kylläkin yleistä. Ja tosiaan, ei tuo myslien gluteiini (kai niissä sitä on, mitäs mysliin kuuluukaan) ihmiselle mitään optimaalisinta ole proteiinin lähteenä.

Minulla tuppaa mysli nostamaan painoa, se on hyvää ja ilmeisesti jossain mielessä siinä on ravintoarvotkin kohdallaan. Minun tapauksessa vaan tuo paino saisi mielummin laskea joten joudun kieltäytymään ko. herkusta, jos taas tavoite on nostaa painoa niin suosittelen kokeiltavaksi.

laiskaluu sanoi:
Minulla tuppaa mysli nostamaan painoa, se on hyvää ja ilmeisesti jossain mielessä siinä on ravintoarvotkin kohdallaan. Minun tapauksessa vaan tuo paino saisi mielummin laskea joten joudun kieltäytymään ko. herkusta, jos taas tavoite on nostaa painoa niin suosittelen kokeiltavaksi.

siis varmasti lihottaa jos ostaa/syö niitä sokeri myslejä mutta itse ainakin syön niitä oikeita kunnon myslejä joissa kaloreita 100g saman verran ku kaura puuros 100 grammas, muistaakseni hiilareita jotai 60g/100g ja protskua n.13g/100g ja on terveellisiä, hyvää vaihtelua puuron kanssa

Kyllähän se myslipaketti menee aika nopsaan jos sellaisen sattuu ostamaan. Ostan vain vähäsokerisia myslejä, niin niistä saa muutakin ku sokeria mahaan. Myllärin Mysli, jossa on kunnon pähkinöitä, manteleita ja kuivattuja hedelmiä on ehdotonta herkkua:kuola:
Aamupalalla mysli on parasta herkkua!

Alpenilla on "No Added Sugar" mysliä jota itse huitelen naamariin harva se aamu maidon/rahkan kera

Mä vedän aamulla ja illalla rahkaa ja sen desin mysliä. Oikeestaan mitä halvempaa mysliä, sitä paremmin on hilarit ja protskut sopusoinnussa.

jugurtti+mysli on ihan älyttömän hyvää. siitä saa sellasta sopivan kiinteää massaa mitä voi sitten lusikoida naamariin aamulla samalla kun yrittää heräillä ja tiirailla että vieläkö kerkeäisi ajoissa kouluun x)
tosin en tiedä pitäisköhän tuo jugurtti korvata vaikka rahkalla? Ilmeisesti rahkassa ois enemmän proteiinia? tai vähemmän sokeria?

Parasta ja halvinta on kyllä ihan Elovena-kaurahiutaleet maidon kera. Ai että on herkkua! Ja kaiken lisäksi terveellistä ja nopeampi tehä kuin kaurapuuro. :rock:

meikä vetää aamulla aina semmosen mysli+rahka+funlight sekotuksen ja hyvää on..
mysli on kai sitä "hyvä ostos" mysliä
kumali kannattaa tosiaan korvata tuo jogurtti rasvalla..rahkassa paljon paremmat arvot..ja siihen vaan fun lightia sekaan niin melkeen niinku jogurttia

kumali sanoi:
tosin en tiedä pitäisköhän tuo jugurtti korvata vaikka rahkalla? Ilmeisesti rahkassa ois enemmän proteiinia? tai vähemmän sokeria?

Rahkassa on kyllä enemmän prodea, sokerin osuudesta en osaa sanoa. Esim. Danonellahan on kyllä rasvatonta jogurttia, mutta jokasessa 125 gramman pikarissa on ~9g hiilareita, ja ne on kaikki sokeria. Se sit on eri asia, mikä määrä kellekin on paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom