MyDiet. IkiOmaDieettini.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozma1
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenna alkais sitten se painon pudotus. tavoitteena 1.5.06 mennessä karsia se 10kg pois. Lihaksia olisi tarkoitus jättää niin paljon kuin mahdollista. Ensinnäkin painoa löytyy sellaset 94kg, tänään punnittua.

Kalorimäärästä en ole ihan varma, että kuinka paljon täytyisi ottaa, mutta olen ajatellut tuollasta 2500-3000 kaloria päivässä?

Väsäsin tässä nyt tälläsen esim. päivän.

0700-0900 Aamupala: puuroa,rahkaprk. , ruisleipäpala, kinkkua sekä vitamiinit + maitoa

(0900 Välipala: kasviksia+ heradrinkki) jos kymmenen aamu jää pois

1100 - 1200 Koulun ruokala: mitä nyt sattuu olemaan + paljon maitoa+
ruisleipää

1300 - 1400 Välipala: kasviksia,hedelmiä + abb supershake

1600-1700 Päivällinen: Jauheliha/kana+kasviksia+raejuustoa.

1900-2000 Iltapala: rahkapurkki,öljyt,raejuustoa

2200-2300 iltaprode

tästä satsista tulee tuonne 2500-3000 kaloria +kasvikset ja hedelmät, joissa ei paljoa ole.

Sekä liikuntaa tulee reilusti. Aamulenkki 2 krt viikossa + 2 krt sulkapalloa.
ja reenaan 4-jakoisella 4 kertaa viikossa ja reenin jälkeen aika palkkari. Heraa ja maltoa suhteessa 50g:50g.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla sama urakka, enkä tosiaan lähtis tollasella eteenpäin.

täs ois mun setiti, toisaalta tavote on nopeesti tuloksiin ja lihat säilyttäen

liikunta viikossa: 6*aamu-uinti 30min
4* puntti+uinti/kuntopyörä 20 min

ruoka simppelisti: aamu: puuro+raejuusto 2 ruisleipää kinkulla tai maitorahka ja leivät

lounas: 200g jauheliha/kana/seiti/tonnikala, 1,5dl keittämätön ruispasta ja leipä

päivällinen sama kuin lounas:

iltapala, rahka paljaalteen

välipalat 2* protskudrinkki tai maitorahka

parin viikonpäästä öljyt kehiin ja syöntipäivä 3vko:n päästä.

käry sanoi:
Mulla sama urakka, enkä tosiaan lähtis tollasella eteenpäin.

täs ois mun setiti, toisaalta tavote on nopeesti tuloksiin ja lihat säilyttäen

liikunta viikossa: 6*aamu-uinti 30min
4* puntti+uinti/kuntopyörä 20 min

ruoka simppelisti: aamu: puuro+raejuusto 2 ruisleipää kinkulla tai maitorahka ja leivät

lounas: 200g jauheliha/kana/seiti/tonnikala, 1,5dl keittämätön ruispasta ja leipä

päivällinen sama kuin lounas:

iltapala, rahka paljaalteen

välipalat 2* protskudrinkki tai maitorahka

parin viikonpäästä öljyt kehiin ja syöntipäivä 3vko:n päästä.

Aika paljon aerobista heti dietin alusta lähtien,eikö olis helpompi alottaa noi aerobiset maltilla ja lisätä niitä pikkuhiljaa jos alkaa paino junnaamaan paikalla.Nyt kun sul on noin paljon aerobista heti niin mitäs sit kun ei paino tipu enää.Ite en viime dietillä harrastanu aerobista ku vasta kaks viimestä viikkoa dietin lopussa.
Tää oli vaan mun mielipide asiasta.:rolleyes:

masa00 sanoi:
Aika paljon aerobista heti dietin alusta lähtien,eikö olis helpompi alottaa noi aerobiset maltilla ja lisätä niitä pikkuhiljaa jos alkaa paino junnaamaan paikalla.Nyt kun sul on noin paljon aerobista heti niin mitäs sit kun ei paino tipu enää.Ite en viime dietillä harrastanu aerobista ku vasta kaks viimestä viikkoa dietin lopussa.
Tää oli vaan mun mielipide asiasta.:rolleyes:

no voisko se olla liiasta aerobisista mukaa kii, et paino junnaa?
voishan sitä noi puntin jälkeiset aerobiset jättää, mut veikkaan et mun kroppatyypillä
lähtee heti kättelyssä ekan parin viikon aikana 4-5kg pöhöä pois. sen verran on kuitenkin tullu mässäiltyy ja juotuu.

painoo tällä hetkellä 108, ja 95-97:ään meinaan vetää.

käry sanoi:
no voisko se olla liiasta aerobisista mukaa kii, et paino junnaa?
voishan sitä noi puntin jälkeiset aerobiset jättää, mut veikkaan et mun kroppatyypillä
lähtee heti kättelyssä ekan parin viikon aikana 4-5kg pöhöä pois. sen verran on kuitenkin tullu mässäiltyy ja juotuu.

painoo tällä hetkellä 108, ja 95-97:ään meinaan vetää.

Siis pointtina oli se et jossain vaiheessa diettiä alkaa paino junnaamaan (yleensä)paikallaan,silloin on kaks vaihtoehtoa joko lisätä aerobista tai tiputtaa kaloreita alaspäin.Kaloreitakaan ei voi loputtomiin tiputella koska sit alkaa palaa taas ne vaivalla hankitut piffit veks.Nyt kun sulla on noin paljon aerobista heti alkuun ni eipä tohon enää voi oikee lisätä hirveesti.
Ainakin ite ajattelen homman näin,joku voi korjata jos väärässä olen.

Jepajep, meikällä painoa sen 93-94kg ja 14kg on se tullut yhteensä alaspäin. Nyt ollaan samoissa luvuissa junnattu jo muutama viikko ja syöty vähän reilummin jouluruokaa ja uuden vuoden pippaloinneilla dokailtu, joten aika pistää tarkempaa syyniä kehiin.

Rasvaa on varmaan se 25kg ja risat, joten isompikaan vaje ei ainakaan mua pelota. Ainut mistä kannan huolta on se että jaksaisi sitten painiskella treeneissä. Suunnitelman mukaan syödään 5-6 kertaa päivässä, joka aterialta 25-35g proteiniia eli päivässä tulisi 125-180g.

Tältä näyttäis:

Aamupala 290kcal:
- Rahkaa 250g (150kcal)
- Marjoja 100g (40kcal)
- Banaani/muu hedelmä (100kcal)

Päivällinen 350kcal:
- Tumma makaroni 55g (170kcal)
- Kana vähärasv. 100g (130kcal)
- Pakastekasvit (50kcal)

Välipala 150kcal:
- Hera 1,25dl (150kcal)

Lounas: 350kcal
- Sama kuin päivällinen

Palkkari: 270kcal
- Hera 1,25dl (150kcal)
- Dekstroosi 0,5dl (120kcal)

Iltapala: 465kcal
- Kaseiini 1dl (150kcal)
- Öljyä 35g (315kcal)

Yhteensä:
Lepopäivinä 1605kcal.
Urheilupäivinä 1875kcal.

Pitäisikö urheilupäivinä tankata palkkarin sijaan enemmän hiilaria jo päivällä?

Rasvan E% jää myös suositusten alle, mutta jostain on tingittävä.

sivarinlötkö sanoi:
Jepajep, meikällä painoa sen 93-94kg ja 14kg on se tullut yhteensä alaspäin. Nyt ollaan samoissa luvuissa junnattu jo muutama viikko ja syöty vähän reilummin jouluruokaa ja uuden vuoden pippaloinneilla dokailtu, joten aika pistää tarkempaa syyniä kehiin.

Rasvaa on varmaan se 25kg ja risat, joten isompikaan vaje ei ainakaan mua pelota. Ainut mistä kannan huolta on se että jaksaisi sitten painiskella treeneissä. Suunnitelman mukaan syödään 5-6 kertaa päivässä, joka aterialta 25-35g proteiniia eli päivässä tulisi 125-180g.

Tältä näyttäis:

Aamupala 290kcal:
- Rahkaa 250g (150kcal)
- Marjoja 100g (40kcal)
- Banaani/muu hedelmä (100kcal)

Päivällinen 350kcal:
- Tumma makaroni 55g (170kcal)
- Kana vähärasv. 100g (130kcal)
- Pakastekasvit (50kcal)

Välipala 150kcal:
- Hera 1,25dl (150kcal)

Lounas: 350kcal
- Sama kuin päivällinen

Palkkari: 270kcal
- Hera 1,25dl (150kcal)
- Dekstroosi 0,5dl (120kcal)

Iltapala: 465kcal
- Kaseiini 1dl (150kcal)
- Öljyä 35g (315kcal)

Yhteensä:
Lepopäivinä 1605kcal.
Urheilupäivinä 1875kcal.

Pitäisikö urheilupäivinä tankata palkkarin sijaan enemmän hiilaria jo päivällä?

Rasvan E% jää myös suositusten alle, mutta jostain on tingittävä.

Joo ainakin ite tankkaan hiilaria enemmän treenipäivinä,koska en kyllä jaksa lepopäivän hiilareilla treenata yhtään.
Itellä tulee treenipäivänä hiilareita 200-250gr ja lepopäivänä n.150gr.Yhteensä kaloreita nyt dietillä treenipvä:2500kcal ja lepo 2200kcal.Vielä ainakin paino tippuu ja aerobista en oo tehny.
Kannattaa lisätä hyviä rasvoja koneeseen,ainakin ite jaksan paremmin ku ottaa päivän aikana rypsäri 2-3krt/lusikallinen.Aika alas on kalorit vedetty,miten jaksat heilua pystyssä noin alhasilla kaloreilla,itelle tuottais ainaki vaikeuksia mut jos toimii ni antaa mennä.:)

masa00 sanoi:
Aika alas on kalorit vedetty,miten jaksat heilua pystyssä noin alhasilla kaloreilla,itelle tuottais ainaki vaikeuksia mut jos toimii ni antaa mennä.:)

Vyötärön vararavinnolla pysyy pystyssä, kovempaan urheiluun se ei taida riittää. Jos en painisi, olisi kalorit varmaan 1200-1400.

Pitkäkestoinen aerobinen on inhaa.

sivarinlötkö sanoi:
Vyötärön vararavinnolla pysyy pystyssä, kovempaan urheiluun se ei taida riittää. Jos en painisi, olisi kalorit varmaan 1200-1400.

Pitkäkestoinen aerobinen on inhaa.
Joo aerobinen on aika myrkkyä mullekki,varmaa johtuu siitä ku on kestävyys huono ni ei pysty motivoimaan itseään kunnon aerobiselle:hyper:
Salillaki yli kympin sarjat puhalluttaa ja tulee huono olla.:urjo:

No mä inhoan sitä lähinnä siksi että se on tylsää.

Tämmösille 90-kilosille reipas kävelykin olisi ihan hyvin kuluttavaa. Hölkkäkunto nousee kyllä tosi nopeesti.

sivarinlötkö sanoi:
No mä inhoan sitä lähinnä siksi että se on tylsää.

Tämmösille 90-kilosille reipas kävelykin olisi ihan hyvin kuluttavaa. Hölkkäkunto nousee kyllä tosi nopeesti.
Tylsäähän se on sotkee kuntopyörällä,pitäs keksii itelle joku hyvä aerobinen pari kertaa viikkoon.Hapenottokyvyn parantumisesta kuitenkaan ei mitään haittaa olisi,jaksais puntillaki paremmin eikä tulis seinä vastaan heti kymmenen toiston jälkeen.:D

masa00 sanoi:
Tylsäähän se on sotkee kuntopyörällä,pitäs keksii itelle joku hyvä aerobinen pari kertaa viikkoon.Hapenottokyvyn parantumisesta kuitenkaan ei mitään haittaa olisi,jaksais puntillaki paremmin eikä tulis seinä vastaan heti kymmenen toiston jälkeen.:D

uinti, ni voi flirttailla kauniimmalle sukupuolelle samalla

Suositut

Back
Ylös Bottom