myöhäinen innostuja

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen 16-vuotias poika ja mieleni tekisi nyt aloittaa yleisurheilu seurassa vuosien tauon jälkeen. Tarkemmin sanottuna haluaisin keskittyä pikajuoksuun. Kysymys kuuluu, olenko jo liian vanha aloittamiseen?

Harrastin yleisurheilua seurassa joskus 11-vuotiaana, mutta lopetin sen sitten kun olin harrastanut vajaan vuoden. Oman isän kanssa kävin 8-12 vuotiaana juoksemassa vetoja(ja hyppäämässä pituutta) satunnaisesti. Tuosta iästä asti olen harrastanut jalkapalloa ja muutenkin urheillut aika monipuolisesti.

Ala-asteella voitin oman kaupunkini ja ikäluokan kilpailuja(60m). Ja jos jotain aikoja halutaan tietää niin 100m metriä meni 15-vuotiaana viime syksynä 12,7 s. Tämä tehtiin sellaisella vanhanaikaisella hiekka-alustalla lenkkareilla eli ei ihan parhaissa olosuhteissa :)

Eli olenko jo liian vanha?

Riippuu täysin tavoitteistasi. Mutta ei kai urheilun aloittaminen koskaan huono päätös ole. Vaikka pikajuoksu onkin eri asia kuin kiekonheitto, niin esimerkkinä tulee mieleen Timo Tompuri joka aloitti yleisurheilu-uran 26 vuotiaana eikä sekään silti niin huonosti mennyt.

Itse alotin yleisurheilun 19-vuotiaana, ja 3kk treenin jälkeen olin tuloksissa, joilla voitti sm-mitaleita lajissani. Käteen jäi 2 SM ronssia U22 sarjasta, mutta sitten meni polvi. EI 16 vuotta oo liian vanha. Riippuu lajista, mutta esim just fudikses on jonku verran esim pikajuoksun lajinomaisia treeneja. Mullakin oli 10v taustalla koripalloa, josta oli sitten helppo siirtyä yleisurheiluun kun pomppu oli kunnossa.

Minulla ei ole oikein mitään kunnianhimoisia tavoitteita. Ajattelin että saisi vaikka satasella nimiinsä sellaisen ajan jota ei ihan jokaisella ole eli vaikka alle 11,5. Katsoisin vain että kuinka paljon tällä kropalla ja näillä lahjoilla saa itsestä irti :D

Minulla ei ole oikein mitään kunnianhimoisia tavoitteita. Ajattelin että saisi vaikka satasella nimiinsä sellaisen ajan jota ei ihan jokaisella ole eli vaikka alle 11,5. Katsoisin vain että kuinka paljon tällä kropalla ja näillä lahjoilla saa itsestä irti :D

Ihan hyvä tavoite. Plussana tietty että YU naiset/tytöt on hyvänänkösiä ja timmejä. mmm

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom