Muya thai vai kickboxing?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin joskus Thaimaassa katsomassa MT-matseja ja olin kyllä melko pettynyt kyseiseen hommaan. En siis tarkemmin tiedä juuri mitään koko lajista, mutta ne matsit perustuivat pääasiassa paikallaan seisomiseen, potkimiseen ja halailuasennossa nujuamiseen. Tästä vedin johtopäätöksen, että lajin nyrkkeilytekniikka on joko aivan syvältä tai sitten ne jannut oli vaan niin huonoja. Niillä esityksillä ei olisi pärjännyt grappling-vaparijätkää vastaan minuuttia pidempään...

Kyllä thainyrkkelijät osaavat lyödä, vaikka pisteytyksessä onkin painoarvo potkuilla lyönteihin verrattuna. Poikkeuksia löytyy molemmissa lajeissa molempiin suuntiin. Missä päin taikamaata olit katsomassa matseja?

Matsit oli Hua Hinissä, jotakin keskiviikkoillan faitteja jossa suurin osa katsojista oli turisteja. :D

Mutta tosiaan sanoin jo, etten tiedä juuri mitään thai- tai potkunyrkkeilystä (olen enemmän bjj/judo -miehiä). Pointti oli siis ainoastaan se, että sain Räikkösen postauksesta käsityksen, että KB:ssa painotettaisiin nyrkkeilypuolta MT:ta enemmän. Tällä perusteella olisin siis itse valinnut KB:n näistä kahdesta, koska mielestäni nyrkkeilypuoli ja hyvä liikkuminen on se tärkeämpi osa-alue esimerkiksi juuri niissä tilanteissa, joissa kaveri pyrkii iholle ja ehkä maahanvientiin (kuten monesti tositilanteissa tappelu päätyy maahan). Taisi siis lyöntien puute näkemissäni matseissa johtuakin tuosta pisteytyshommasta...

Mutta joo, alkuperäinen kysyjä on ilmeisesti saanut vastauksensa, että molemmat lajit ovat todella hyviä. Tästä threadista tulikin mieleeni, että mitä porukka on mieltä tästä K1-kickboxingista? Esimerkiksi Sniktillä voi harrastaa potkunyrkkeilyä K1-säännöin. Onko siinä mitään järkeä vai onko kyseessä vain typerä sekoitus thai- ja potkunyrkeilyä?

Tällä perusteella olisin siis itse valinnut KB:n näistä kahdesta, koska mielestäni nyrkkeilypuoli ja hyvä liikkuminen on se tärkeämpi osa-alue esimerkiksi juuri niissä tilanteissa, joissa kaveri pyrkii iholle ja ehkä maahanvientiin (kuten monesti tositilanteissa tappelu päätyy maahan).

No ei se matsi mihinkään maahan pääty, kun painiminen ja maahanviennit on KB-tekniikoissa kielletty. Jos toinen kaatuu, tuomari keskeyttää ottelun ja sitä jatketaan pystystä. Tappelemisen kanssahan potkunyrkkeilyllä ei ole sitten mitään tekemistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom