Muya thai vai kickboxing?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terppa. Oon tässä miettiny et pitäs alkaan harrastaan jotain lajia ja varmaan muya thai tai kickboxing ois se. Kumpi noista? Ehkä enempi kuntoilu mielessä oon lähdössä. ja siis ei ole mitään aikaisempia kamppailulaji harrasteita. kiitos jos joku vois vastata.

Meillä ainakin Kick ja thai boxaajat treenaa samaan aikaan yms.. Thai boxingis on kyl sit kaikki kyynerpää juttuja enemmän... Oman harkinnan mukaan, sit ku oot tutustunu kumpaanki:rock:

Noilla spekseillä jotka annoit, ei pitäisi olla mitään väliä kumman valitset. Valitse vaikka se jota on helpompi treenata, eli sinulle sopivammat treeniajat ja treenipaikka.

Mielestäni ei väliä kumpaa aloittelija ryhtyy harrastamaan. Vasta hieman edistyneempi harjoittelija pystyy hahmottamaan lajien eron, noin niinkuin treenausmielessä.

Aloita vaan jommasta kummasta. Ja sitten kun on perusasiat hallussa, voi päättää kumpaan lajiin haluaa suuntautua.

Jos aikomuksena on lähinnä kuntoilla niin suosittelen potkista. Aloittelijalle ehken helpommin sisään päästävää touhua ja usein potkiksen puolella järkätään enemmän kaikenlaisia kuntoryhmiä. Toisaalta taas kuten todettua, alkuvaiheessa näillä ei edes juuri eroa ole ja usein kurssitkin ovat alussa samaa ryhmää. Riippuu siis paljolti seurasta.

Itse aloitin potkunyrkkeilystä, mutta siirryin thainyrkkeilyn pariin vuoden jälkeen. Riippuu kyllä valmennuksesta ja siitä mistä pitää. thainyrkkeilyssä polvet (clinch) ja kyynerpäät ovat plussaa, mutta potkunyrkkeily vie yleisesti ottaen sekä liikkeessä, lyönneissä että tekniikoiden määrässä. Molemmat toimii ja IMO aika samassa junassa mennään.

:offtopic: Pisteytyksessä thainyrkkeilyssä ei lyönneistä saa tietääkseni niin paljon pisteitä, kun potkunyrkkeilystä. Ei lyöntien määrä varmaan paljoon vaihtele kyseisten lajien matseissa mutta kuiteski näin offtopiccina..

Missäpäin Suomea asut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Espoossa asustelen. Mihin täällä pääkaupunkiseudulla kannattaa mennä? Olen miettiny tota HTBC jos sinne menis kokeileen thaiboxingia? Kiitos vastauksista

suosittelen htbc:ta paljon. Olen vasta aloittanut lajin mutta tykkään todella paljon, treenit on hauskoja, joskus rankempia joskus ei. Alkeiskurssin on pakko käydä, ja se opettaa kaikki perustekniikat aika kattavasti.

^^Hyviä vaihtoehtoja ainakin HTBC sekä Espoon Kehähait, jälkimmäisessä mahdollisuus treenata molempia lajeja ja ensimmäinen keskittyy tb:hen nimensä mukaisesti.

Mitään syväluotausta näiden seurojen eroista on paha tehdä, sillä olen treenannut vain toisessa (EKH). Muuton ja epäsäännöllisen elämänrytmin vuoksi vaihdan seuraa kuitenkin HTBC:hen (ja lajia siinä sivussa), sillä sinne on tällä hetkellä järkevät yhteydet ja seuralla on parempi treenitarjonta (mitäs se nyt oli, seitsemänä iltana ja kahtena aamuna viikossa tms?). EKH:ssa on etuna ja haittana se, että seura panostaa useaan lajiin yhtä aikaa (tosin enenevissä määrin vapaaotteluun). Pahaa sanottavaa valmennuksesta ei kuitenkaan ole, päinvastoin olin siihen erittäin tyytyväinen.

Ite treenailen HTBC :llä, meillä alkaa 24.11 alkeiskurssi ja suosittelen lämpimästi! Ekat kerrat maksuttomia, toki vaikea sanoa, että onko muay thai sun "juttus" ekoilla kerroilla. Suosittelen kuitenkin käymään koko alkeiskurssin läpi, hintakaan ei ole kovin suolainen (110e).

Kovaa kontaktia ei alkeiskurssilla ole, kunto nousee ja perustekniikat opetetaan todella alusta alkaen. Ja kuten ylhäällä mainittiin, alkeiskurssin suoritettua on mahdollista treenata seitsemänä päivänä viikossa yhdeksän kertaa!

+ Vaikkei kokemusta muista seuroista ole, meiltä löytyy varmasti maan parhaat valmentajat
+ Keskittyminen vain yhteen lajiin
+ Kulkuyhteydet (Espoosta pääset esim. junalla stadiin, ja sieltä lähtee busseja 5min välein Hämeentietä pitkin)

http://htbc.fi/

GB Gymillä mahdollisuus kumpaisenkiin lajiin + läjään muita. Hinnat halvat ja kumman tahansa lajin peruskurssin jälkeen saa käydä potkunyrkkeilyss, thai boxingissa ja nyrkkeilyssä.

thainyrkkeilyssä polvet (clinch) ja kyynerpäät ovat plussaa, mutta potkunyrkkeily vie yleisesti ottaen sekä liikkeessä, lyönneissä että tekniikoiden määrässä.

Kävin joskus Thaimaassa katsomassa MT-matseja ja olin kyllä melko pettynyt kyseiseen hommaan. En siis tarkemmin tiedä juuri mitään koko lajista, mutta ne matsit perustuivat pääasiassa paikallaan seisomiseen, potkimiseen ja halailuasennossa nujuamiseen. Tästä vedin johtopäätöksen, että lajin nyrkkeilytekniikka on joko aivan syvältä tai sitten ne jannut oli vaan niin huonoja. Niillä esityksillä ei olisi pärjännyt grappling-vaparijätkää vastaan minuuttia pidempään...

Jos tuo Räikkösen postaama juttu pitää paikkansa, niin kääntyisin itse KB:n puoleen. Siis vain yleisellä tasolla näitä kahta lajia vertaillessa. Toki lajia valitessa vaikuttaa moni muukin asia, kuten esimerkiksi salin sijainti, ohjaajien ammattitaito ja tietysti kurssien hinnat.

Zachris, syy miksi näkemässäsi ottelussa ei nyrkkeilty mielestäsi paljon, johtuu edelleen siitä, että muaythaiotteluissa lyönnit eivät saa niin isoa osaa pisteytyksessä kuin potkunyrkkeilyssä.

Ammattilaistason otteluissa ei pahemmin seistä vain paikoillaan, kyllä niissä axöniä riittää ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom